Ofta ställda frågor
Har du frågor om bankärenden? Kolla om du hittar svar på dina frågor via länkarna nedan.
På den här sidan hittar du tips på hur du sköter dina ärenden enkelt i olika situationer. Du sköter enkelt dina bankärenden digitalt och våra rådgivare hjälper dig utan tidsbokning via chatten, i sociala medier och per telefon då du behöver personlig rådgivning.
Har du frågor om bankärenden? Kolla om du hittar svar på dina frågor via länkarna nedan.
Sköt dina bankärenden i mobilbanken Nordea Mobile. Ladda ner mobilbanken på din smarttelefon eller surfplatta i appbutiken och logga tryggt in i tjänsten med bankkoderna.
I nätbanken sköter du alla dina bankärenden behändigt på ett och samma ställe, och det enda du behöver är internetuppkoppling. Logga in i nätbanken med appen Nordea ID eller kodkalkylatorn.
Du kan logga in i den gamla nätbanken bara med kodkortet.
Vår kundtjänst betjänar dig i bank- och försäkringsärenden med följande exceptionella öppettider år 2023.
* För samtalet debiteras lokalnäts- eller mobilsamtalsavgift. Nordea debiterar ingen serviceavgift för ditt samtal.
Hjälp för bankärenden