Nordea Kundtjänst

På den här sidan hittar du tips på hur du sköter dina ärenden enkelt i olika situationer. Du sköter enkelt dina bankärenden digitalt och våra rådgivare hjälper dig utan tidsbokning via chatten, i sociala medier och per telefon då du behöver personlig rådgivning.

Tips på olika ärenden

Dagliga bankärenden

Mobil- och nätbanken

Mobilbanken

Sköt dina bankärenden i mobilbanken Nordea Mobile. Ladda ner mobilbanken på din smarttelefon eller surfplatta i appbutiken och logga tryggt in i tjänsten med bankkoderna.

Läs mer om mobilbanken

Nätbanken

I nätbanken sköter du alla dina bankärenden behändigt på ett och samma ställe, och det enda du behöver är internetuppkoppling. Logga in i nätbanken med appen Nordea ID eller kodkalkylatorn. 

Ta del av Nordeas nätbanken

Inloggningen i den gamla nätbanken har ändrats - logga in i den nya nätbanken nästa gång

Den nya nätbanken har en ny layout men många samma funktioner som förut. Du loggar in i den nya nätbanken med appen Nordea ID eller kodkalkylatorn. 

Du kan logga in i den gamla nätbanken bara med kodkortet.

Måste jag boka tid?
Kort
Konton och betalningar
Dödsboets bankärenden
Identifiering
Lån och krediter
Bostadslån
Ny kund
Sparande och placeringar

Nordea Kundtjänst betjänar dig också utan tidsbokning:

Ring oss i mobilbanken*

  • Då du ringer på fliken Hjälp i mobilbanken är du redan identifierad.  
  • Vi har öppet mån–fre kl. 8–18 (under veckosluten betjänar vi dig i dagliga ärenden på finska kl. 10–16).

Exceptionella öppettider i kundtjänsten

Vår kundtjänst betjänar dig i bank- och försäkringsärenden med följande exceptionella öppettider år 2023.

* För samtalet debiteras lokalnäts- eller mobilsamtalsavgift. Nordea debiterar ingen serviceavgift för ditt samtal.

Svar på frågor om bankärenden

Hittade du det som du sökte?