Nordea Kundtjänst

Hos Nordea Kundtjänst får du information och råd i dina bankrelaterade ärenden per telefon eller via nätbankens chat. Identifiera dig med dina bankkoder då du ringer.

Kundtjänst 0200 5000 (lna/msa*) mån-fre kl. 8.00 - 18.00

Du får då snabbare betjäning då du identifierar dig med bankkoder då du ringer och kan tryggt sköta olika bankärenden. Smidigast identifierar du dig genom att ringa från Mobilbanken. Detta kan du göra genom att öppna applikationen för Mobilbanken, sedan välja fliken "Kontakta oss" och klicka på "Telefon"-knappen.

  • När du ringer från utlandet +358 200 5000 (avgift för utlandssamtal)
  • Nordea Kundtjänst 0200 3000 betjänar på finska mån–sön 24 h (lna/msa).

*) lna = lokalnätsavgift, msa = mobilsamtalsavgift för samtal med ett finskt telefonabonnemang. Om du använder en utländsk (t.ex. svensk) operatörs telefonabonnemang, är samtalet till Nordea Kundtjänst ett utrikessamtal för företag. För samtalet kan din lokala operatör debitera en avgift för utrikessamtal för företag också för väntetiden.

Nu kan du prova på onlinemöte

Onlinemötet är ett nytt sätt för att kommunicera med banken. På onlinemöten kan vi visa dig material samtidigt som vi diskuterar med dig per telefon. Onlinemöten lämpar sig mycket väl till exempel för att diskutera sparande och placering. Du kan boka tid på numret 0200 5000. Det enda du behöver är bankkoder.