Nordea Kundtjänst

På den här sidan hittar du tips på hur du sköter dina ärenden enkelt i olika situationer. Du sköter enkelt dina bankärenden digitalt och våra rådgivare hjälper dig utan tidsbokning via chatten, i sociala medier och per telefon då du behöver personlig rådgivning.

Inloggningen i den gamla nätbanken har ändrats - logga in i den nya nätbanken nästa gång

Den nya nätbanken har en ny layout men många samma funktioner som förut. Du loggar in i den nya nätbanken med appen Nordea ID eller kodkalkylatorn. 

Du kan logga in i den gamla nätbanken bara med kodkortet eller lösenordet tills den gamla nätbanken slopas helt och hållet.

Tips på olika ärenden

Dagliga bankärenden

Mobilbanken

Sköt dina bankärenden i mobilbanken Nordea Mobile. Ladda ner mobilbanken på din smarttelefon eller surfplatta i appbutiken och logga tryggt in i tjänsten med bankkoderna.

Läs mer om mobilbanken

Nätbanken

I nätbanken sköter du alla dina bankärenden behändigt på ett och samma ställe, och det enda du behöver är internetuppkoppling. Logga in i nätbanken med appen Nordea ID eller kodkalkylatorn. 

Ta del av Nordeas nätbanken

Kort
Identifiering
Bostadslån
Ny kund
Konton och betalningar
Lån och krediter
Sparande och placeringar
Dödsbo och bouppteckning
Måste jag boka tid?

Nordea Kundtjänst betjänar dig också utan tidsbokning:

Ring oss i mobilbanken*

  • Då du ringer på fliken Hjälp i mobilbanken är du redan identifierad.  
  • Vi har öppet mån–fre kl. 8–18 (under veckosluten betjänar vi dig i dagliga ärenden på finska kl. 10–16).
  • Sommarsöndagar 12.6–7.8.2022: Stängt 

Så här ringer du Nordea

Exceptionella öppettider i kundtjänsten

Vår kundtjänst betjänar dig i bank- och försäkringsärenden med följande exceptionella öppettider år 2022.

Se exceptionella öppettider

* För samtalet debiteras lokalnäts- eller mobilsamtalsavgift. Nordea debiterar ingen serviceavgift för ditt samtal.

Svar på frågor om bankärenden