Nordea Kundtjänst

På den här sidan hittar du hjälp och anvisningar för bankärenden. Välkommen till Nordea Kundtjänst!

Hitta det snabbaste sättet att sköta ditt ärende – välj ämne

Bostadslån

Bostadslån

Nytt bostadslån

Du kan ansöka om bostadslån med bolåneansökan i mobil- eller nätbanken eller på nordea.fi. Du kan skicka ansökan direkt på nätet och vi kontaktar dig för att boka tid för låneförhandling. 

Ändring av bostadslånet 

Ändra ditt bostadslån snabbt och förmånligt i mobil- eller nätbanken.

Du har hittat en bostad du vill köpa

Om du redan har fått ett lånelöfte från Nordea och du har hittat en bostad som du vill köpa, lämna oss dina kontaktuppgifter med denna blankett så kontaktar vi dig och bokar vi tid för att diskutera lånet och bostadsköpet. 

Ny kund
Konton och betalningar
Identifiering
Lån och krediter
Kort
Sparande och placeringar
Dödsbo och bouppteckning
Måste jag boka tid?

Mobilbanken Nordea Mobile

Sköt dina bankärenden i appen Nordea Mobile. Du kan använda mobilbanken med smarttelefon eller surfplatta. Du loggar tryggt in i tjänsten med dina bankkoder.

Läs mer om Nordea Mobile

Nätbanken

Sköt alla dina bankärenden behändigt på ett och samma ställe, det enda du behöver är internetuppkoppling. Logga in i tjänsten med dina bankkoder.

Logga in i nätbanken

Sociala medier Avautuu uuteen ikkunaan

Vi hjälper dig med dina bankärenden också i sociala medier (på finska). Du hittar oss på Facebook (Nordea Suomi) och Twitter (Nordea_Aspa). Kundtjänstens öppettider: Facebook och Twitter mån–fre kl. 8–20 och lör kl. 10–16

Kontakta oss på Facebook Avautuu uuteen ikkunaan

Kundtjänst per telefon

Snabbast ringer du via fliken Kontakta oss i mobilbanken. Vi betjänar dig i dina frågor om dagliga ärenden, lån, sparande och placeringar.  Kundtjänsten har öppet mån–fre kl. 8–18. Identifiera dig alltid då du ringer.  

Nordea Kundtjänst 0200 5000 (lna/msa)

Omaposti för meddelanden med bilagor Avautuu uuteen ikkunaan

Du kan använda Omaposti till att skicka meddelanden med bilagor och underteckna dokument. Du kan logga in på Omaposti under Kontakta oss i mobil- och nätbanken. Via nordea.fi kommer också de kunder som inte har Nordeas bankkoder in i tjänsten. Vi svarar på ditt meddelande inom tre bankdagar.

Logga in på Omaposti Avautuu uuteen ikkunaan

Kontor

Här kan du söka kontorens och betalautomaternas läge, tjänster och öppettider.

Sök närmaste kontor eller betalautomat

Nordea Finans Avautuu uuteen ikkunaan

Nordea Finans betjänar dig i frågor som gäller bilfinansiering, Flexfinansiering, eKredit samt Tuohi Mastercard-, Stockmann Mastercard- och Finnair Plus Mastercard-kort.

Se kontaktinformation Avautuu uuteen ikkunaan

Nordea Livförsäkring och Nordea Försäkring Avautuu uuteen ikkunaan

Vi betjänar dig i försäkringsärenden mån–tors kl. 8.30–16.30 och fre kl. 10.00–16.30 på 0200 22320 (lna/msa). Du kan sköta dina ärenden i fråga om person- och placeringsförsäkringar också på nätet.

Logga in i tjänsten Försäkringar Avautuu uuteen ikkunaan