Begäran av personuppgifter
Du har rätt att få åtkomst till de personuppgifter som vi har om dig. Många av dessa uppgifter finns redan i de nät- och mobiltjänster vi erbjuder dig. Din rätt till åtkomst kan emellertid begränsas av lagstiftning, skydd av annan persons privatliv samt hänsyn till skydd av Nordeakoncernens affärskoncept och affärsrutiner.
Följ instruktionerna för att begära åtkomst till dina centrala personuppgifter.
- Fyll i blanketten ”Begäran av personuppgifter” (pdf, 564 KB)Öppnas i nytt fönster och spara den på din dator.
- Logga in i nätbanken med dina personliga bankkoder och välj sedan Kontakta oss/Mina meddelanden. Om du inte använder nätbanken kan du läsa meddelanden genom att logga in på Nordea.fi/Omaposti. För att kunna använda Omaposti måste du ha giltiga bankkoder beviljade av Nordea eller någon annan finsk bank.
- Skicka den ifyllda blanketten (från punkt 1) bifogat i ett nytt meddelande via Omaposti. Välj till mottagare ”GDPR” och skriv som ämne ”Begäran av personuppgifter”.
- Dina uppgifter skickas till dig till Omaposti inom en månad från att vi mottagit din begäran.
Om du är anställd i eller har varit anställd i Nordea kan du läsa mera om processen för att begära åtkomst till dina personuppgifter relaterade till anställningen på Nordeas intranät eller Nordea.com/careersÖppnas i nytt fönster.