Du har rätt att få åtkomst till de personuppgifter som vi har om dig. De flesta uppgifter, såsom konto- och korttransaktioner, kontoutdrag, lån och placeringar har du redan tillgång till när som helst i mobil- och nätbanken. 

Din begäran om att utöva dina rättigheter i fråga om dina personuppgifter bedöms från fall till fall utifrån rådande omständigheter. Observera att Nordea trots din begäran kan ha skäl att förvara och använda dina uppgifter om det behövs för att uppfylla lagstadgade skyldigheter, avgöra tvistemål eller verkställa avtal.

Klicka på punkterna nedan för att se dina individuella rättigheter i fråga om dataskydd.

Kolla dina personuppgifter i mobil- och nätbanken

De flesta uppgifter, såsom konto- och korttransaktioner, kontoutdrag, lån och placeringar har du redan tillgång till i mobil- och nätbanken.

Mer information

Nordeas dataskyddsbeskrivning beskriver hur vi samlar in, använder, förvarar och delar dina personuppgifter. Om du vill utöva dina individuella rättigheter kan du göra det genom att besöka vår webbplats, logga in i nätbanken, ringa till vår kundtjänst eller besöka ditt närmaste Nordeakontor. Nordeas dataskyddsbeskrivning innehåller en mer detaljerad beskrivning av dina individuella rättigheter.

Om du är eller har varit Nordeakund i ett annat land och vill ta del av personuppgifterna som samlats in om dig där, läs anvisningarna på ifrågavarande lands webbplats eller kontakta Nordea Kundtjänst i landet i fråga.

Hjälp för bankärenden

Privatkunder