Rådgivning om digitala tjänster för alla

Vi anser att det inte finns någon åldersgräns för de digitala lösningarna. Våra digitala tjänster är säkra och tillförlitliga. Bankkoderna underlättar vardagen då de är nyckeln till flera digitala tjänster såsom Mina Kanta-sidor och FPA:s, skattemyndighetens och polisens tjänster.

Vi är redo att hjälpa dig!

Vi ordnar årligen hundratals evenemang där kunderna får rådgivning om digitala tjänster. Välkommen att träna på att använda tjänsterna – våra experter hjälper dig.

Så här hjälper vi dig:

  • På kontoren ger rådgivarna hjälp och handledning med det digitala. Vi ordnar hundratals evenemang för att i synnerhet seniorer ska få råd om de digitala tjänsterna. Rådgivningsträffar ordnas i samarbete med seniororganisationer till exempel på bibliotek. Tillställningar för rådgivning hittar du under den finskspråkiga sidan.
  • Digi Pop Up-rådgivningspunkterna cirkulerar i till exempel köpcentrum.
  • Även Nordea Kundtjänst ger dig personlig betjäning. Vår telefontjänst hjälper på finska dygnet runt på numret 0200 3000 och på svenska mån–fre kl. 8–18 på numret 0200 5000.

För att rådgivarna ska kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt, ber vi dig ta med din egen mobila enhet och dina bankkoder.

Nordea Tablet gör vardagen lättare

Som kund hos Nordea har du möjlighet att skaffa Nordea Tablet om du har fyllt 60 och inte använder någon annan smart enhet.

Nordea ger dig en broschyr som du kan använda för att köpa surfplattan Samsung Galaxy Tab A 10 och ett 4G-abonnemang i DNA-affärer till ett reducerat pris. De bankappar som du väljer installeras på surfplattan i DNA-affären. Du är välkommen till Nordeas verksamhetsställen för att diskutera och få råd om användningen av surfplattan. På denna sida ser du rådgivningsträffen närmast dig.