Nätbanken

Vår nätbank förnyas och den får en ny layout, lätt navigering och nya funktioner. Nätbanken anpassar sig dessutom efter din enhet och fungerar behändigt på både datorer och surfplattor. I nätbanken sköter du dina bankärenden när som helst.

Sköt dina dagliga bankärenden enkelt och säkert

Vi vidareutvecklar fortfarande nätbanken utifrån kundernas idéer. Du kan ge respons under Synpunkter i nätbanken.

  • Du kan sköta alla dina bankärenden i den nya nätbanken. På vissa sidor styrs du dock till den gamla nätbanken. 
  • Nätbankens layout har förnyats och det är lätt att navigera på sidorna. Du ser genast på sidan Översikt dina bankärenden och kan gå till önskade sidor med färre klick. 
  • Du identifierar dig tryggt med appen Nordea ID eller kodkalkylatorn – kodkortet fungerar inte längre. Kontrollera alltid noggrant vad appen Nordea ID ber dig bekräfta. 

Inloggningen i den gamla nätbanken har ändrats - logga in i den nya nätbanken nästa gång

Den nya nätbanken har en ny layout men många samma funktioner som förut. Du loggar in i den nya nätbanken med appen Nordea ID eller kodkalkylatorn. 

Du kan logga in i den gamla nätbanken bara med kodkortet.

Presentation av Nordea nätbank

Hoppsan! Om du vill se innehåll av detta slag ska du först godkänna Nordeas cookies för marknadsföring

Vi har uppdaterat nätbanken för att du ska få en bättre användarupplevelse. Logga in genom att klicka på inloggningsknappen och välj sedan önskad identifieringsmetod. Först öppnas sidan Översikt. Du kan ordna innehållet på sidan efter ditt behov genom att klicka på Ändra nertill på sidan. Huvudmenyn finns upptill på sidan. På fliken Betalningar ser du dina gireringar, betalningsmottagare och e-fakturor. På den här fliken kan du också göra en ny betalning. På fliken Ekonomi ser du dina konton, kort och kontotransaktioner. Bredvid den finns flikarna Tjänster samt Spara och placera. Om du vill läsa eller skriva meddelanden klicka på Meddelanden bredvid ditt namn uppe till höger på sidan. Om du vill ge eller återkalla medgivanden gå till din profil och välj Medgivanden.

Ibruktagning

Ibruktagning

Du behöver ett användar-ID och appen Nordea ID eller kodkalkylatorn.

Nätbanken fungerar på webbadressen nordea.fi/nätbanken. Du loggar dig ännu tryggare in i den nya nätbanken. 

Du behöver bara internetuppkoppling, Nordeas användar-ID och antingen appen Nordea ID som fungerar i smarttelefoner eller en liten kodkalkylator. Bägge två uppfyller de senaste säkerhetskraven. 

Då du använder appen Nordea ID räcker det att du kommer ihåg din pinkod. Appen räknar ut engångskoder i bakgrunden och skickar dem till banken via en krypterad förbindelse. Kodkalkylatorn är liten, lätt och enkel att ha med sig till exempel i plånbokens kortfack. Också den skyddas med en pinkod. 

Se anvisningar om hur du börjar använda användar-ID, appen Nordea ID eller kodkalkylatorn som behövs för att logga in i tjänster. 

Hjälp att komma igång
Vad är inloggningskod?
Tjänster
Priser och villkor
Teknisk information

Ibruktagning

Du behöver ett användar-ID och appen Nordea ID eller kodkalkylatorn.

Nätbanken fungerar på webbadressen nordea.fi/nätbanken. Du loggar dig ännu tryggare in i den nya nätbanken. 

Du behöver bara internetuppkoppling, Nordeas användar-ID och antingen appen Nordea ID som fungerar i smarttelefoner eller en liten kodkalkylator. Bägge två uppfyller de senaste säkerhetskraven. 

Då du använder appen Nordea ID räcker det att du kommer ihåg din pinkod. Appen räknar ut engångskoder i bakgrunden och skickar dem till banken via en krypterad förbindelse. Kodkalkylatorn är liten, lätt och enkel att ha med sig till exempel i plånbokens kortfack. Också den skyddas med en pinkod. 

Se anvisningar om hur du börjar använda användar-ID, appen Nordea ID eller kodkalkylatorn som behövs för att logga in i tjänster. 

Tjänster

I den nya nätbanken har du tillgång till samma tjänster som i den gamla och fler är på kommande. Riktigt alla tjänster har vi ännu inte byggt upp i den nya nätbanken, men du kommer till den gamla nätbanken via länken under Gå till andra tjänster på översiktssidan och via inloggningssidan till den nya nätbanken.

De mest använda tjänsterna

Du ser både dina personliga och ditt företags konton i nätbanken. Du ser alltså alla konton som du har rätt att använda. Du kan ändra vyn från dina privata konton till ditt företags konton genom att klicka på ditt namn uppe till höger på sidan.

Kontoutdrag

Kontoutdrag får du fram genom att välja Konton & kontotransaktioner under Ekonomi. Välj konto så ser du en länk till kontoutdragen under rullgardinsmenyn för konton.

Du kan exportera kontotransaktioner t.ex. till en Excel-fil. Knappen för att ladda ner uppgifterna i en Excel-fil finns bredvid knappen för att skriva ut uppgifterna och syns då du valt ett konto i vyn Konton & kontotransaktioner.

Du kan namnge konton under Ekonomi på sidan Konton & kontotransaktioner då du väljer ett konto. Kom ihåg att spara ändringarna.

Onlinemöte

Du kan delta i onlinemöten på sidan Hjälp. Du kan lägga till bilagor till meddelanden som du skickar till rådgivare då du väljer Nytt meddelande och Lägg till bilaga. Du kan underteckna avtal genom att först klicka på ditt namn uppe till höger på sidan och sedan välja Dokument > Underteckna avtal och dokument.

Då du har frågor om dina bankärenden får du snabbast svar av våra rådgivare via chatten.

Lista över betalningsmottagare

Listan över betalningsmottagare är identisk i den nya nätbanken och mobilbanken och ändringar som görs i antingen nätbanken eller mobilbanken uppdateras på båda listorna.

Listan över betalningsmottagare i den gamla nätbanken överförs till den nya nätbanken och mobilbanken då du för första gången loggar in i någondera av dem. Om du därefter lägger till betalningsmottagare i den gamla nätbanken överförs de inte längre till den nya nätbanken eller mobilbanken.

Vi loggar automatiskt ut dig från nätbanken om du inte har använt den på 5 minuter.

Svar på frågor om användning av nätbanken

Bli kund på nätet

Bli kund