Nätbanken

Vår nätbank förnyas och den får en ny layout, lätt navigering och nya funktioner. Nätbanken anpassar sig dessutom efter din enhet och fungerar behändigt på både datorer och surfplattor. I nätbanken sköter du dina bankärenden när som helst.

Sköt dina dagliga bankärenden enkelt och säkert

Vi vidareutvecklar fortfarande nätbanken utifrån kundernas idéer. Du kan ge respons under Synpunkter i nätbanken.

  • Du kan sköta alla dina bankärenden i den nya nätbanken. På vissa sidor styrs du dock till den gamla nätbanken. 
  • Nätbankens layout har förnyats och det är lätt att navigera på sidorna. Du ser genast på sidan Översikt dina bankärenden och kan gå till önskade sidor med färre klick. 
  • Du identifierar dig tryggt med kodappen eller kodkalkylatorn – kodkortet fungerar inte längre. Kontrollera alltid noggrant vad kodappen ber dig bekräfta. 

Hoppsan! Om du vill se innehåll av detta slag ska du först godkänna Nordeas cookies för marknadsföring

Ibruktagning

Ibruktagning

Du behöver ett användar-ID och kodappen eller kodkalkylatorn.

Nätbanken fungerar på webbadressen nordea.fi/nätbanken. Du loggar dig ännu tryggare in i den nya nätbanken. 

Du behöver bara internetuppkoppling, Nordeas användar-ID och antingen appen Nordea Koder som fungerar i smarttelefoner eller en liten kodkalkylator. Bägge två uppfyller de senaste säkerhetskraven. 

Då du använder kodappen räcker det att du kommer ihåg din pinkod. Appen räknar ut engångskoder i bakgrunden och skickar dem till banken via en krypterad förbindelse. Kodkalkylatorn är liten, lätt och enkel att ha med sig till exempel i plånbokens kortfack. Också den skyddas med en pinkod. 

Se anvisningar om hur du börjar använda användar-ID:et, kodappen eller kodkalkylatorn som behövs för att logga in i tjänster. 

Vad är inloggningskod?
Tjänster
Priser och villkor
Teknisk information

Ibruktagning

Du behöver ett användar-ID och kodappen eller kodkalkylatorn.

Nätbanken fungerar på webbadressen nordea.fi/nätbanken. Du loggar dig ännu tryggare in i den nya nätbanken. 

Du behöver bara internetuppkoppling, Nordeas användar-ID och antingen appen Nordea Koder som fungerar i smarttelefoner eller en liten kodkalkylator. Bägge två uppfyller de senaste säkerhetskraven. 

Då du använder kodappen räcker det att du kommer ihåg din pinkod. Appen räknar ut engångskoder i bakgrunden och skickar dem till banken via en krypterad förbindelse. Kodkalkylatorn är liten, lätt och enkel att ha med sig till exempel i plånbokens kortfack. Också den skyddas med en pinkod. 

Se anvisningar om hur du börjar använda användar-ID:et, kodappen eller kodkalkylatorn som behövs för att logga in i tjänster. 

Tjänster

I den nya nätbanken har du tillgång till samma tjänster som i den gamla och fler är på kommande. Riktigt alla tjänster har vi ännu inte byggt upp i den nya nätbanken, men du kommer till den gamla nätbanken via länken under Gå till andra tjänster på översiktssidan och via inloggningssidan till den nya nätbanken. 

De mest använda tjänsterna

Du ser både dina privata och ditt företags konton i nätbanken. Du kan ändra vyn från dina privata konton till ditt företags konton genom att klicka på ditt namn uppe till höger på sidan. Du ser alla avtal som du har dispositionsrätt till.

Kontoutdrag

Kontoutdrag får du fram genom att välja Konton & kontotransaktioner under Ekonomi. Välj konto så ser du en länk till kontoutdragen under rullgardinsmenyn för konton.

Du kan exportera kontotransaktioner t.ex. till en Excel-fil. Knappen för att ladda ner uppgifterna i en Excel-fil finns bredvid knappen för att skriva ut uppgifterna och syns då du valt ett konto i vyn Konton & kontotransaktioner. 

Du kan namnge konton under Ekonomi på sidan Konton & kontotransaktioner då du väljer ett konto. Kom ihåg att spara ändringarna.

Onlinemöte

Onlinemöten deltar du i på sidan Kontakta oss. Du kan lägga till bilagor till meddelanden som du skickar till rådgivare då du väljer Nytt meddelande och Lägg till bilaga. Avtal undertecknar du under Hjälp & support > Kontakta oss > Avtal och dokument. 

Då du har frågor om dina bankärenden får du snabbast svar av våra rådgivare via chatten.

Listan på betalningsmottagare

Listan på betalningsmottagare överförs inte från den gamla nätbanken till den nya utan är densamma som du eventuellt använder i mobilbanken.

Vi loggar automatiskt ut dig från både den gamla och nya nätbanken om du inte använt den på 5 minuter. 

Bli kund på nätet

Bli kund