Stöd och vanliga frågor

Behöver du hjälp? Kolla om du hittar svaret på din fråga eller kontakta Nordea Kundtjänst.

Aktuellt

3.10.2019 Falska sms meddelanden i omlopp

Nordeas kunder är för tillfället föremål för nätfiske per sms. Om du får ett sms som verkar ha kommit från Nordea, öppna inte länkar i meddelandet. Läs mera om hur du kan identifiera falska meddelanden.

Sök

      Köa inte i onödan

      Du kan sköta många bankärenden smidigt till exempel i mobil- eller nätbanken.

      Läs mer om hur du kan sköta många bankärenden själv

      Onlinemöte

      Boka ett onlinemöte och diskutera med oss när och var det passar dig. Du behöver bara bankkoder, en telefon och en dator eller pekplatta med internetuppkoppling.

      Läs mer

      Rådgivning om digitala tjänster för alla

      Välkommen att träna på att använda tjänsterna – våra experter hjälper dig.

      Läs mer om hur du kan träna att använda digitala tjänster

      Säkerhet

      Din säkerhet är viktig för oss. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra säkerhetslösningar och tjänster.

      Läs mer om säkerhet

      Kontaktuppgifter

      Kundtjänst 0200 5000

      Betjäningstid vardagar klockan 8.00 - 18.00. Samtalets pris lokalnäts- eller mobilsamtalsavgift. Identifiera dig med bankkoder så får du snabbare betjäning och kan tryggt sköta olika bankärenden.

      Läs mer

      Ge respons

      Utifrån kundresponsen förbättrar vi vår service, utvecklar produkter och förmedlar beröm och utvecklingsidéer till rätt mottagare.

      Läs mer