Vanliga frågor

Här hittar du svar då du behöver hjälp, råd eller anvisningar. Fråga via chatten – där får du oftast svar på din fråga snabbast.

Ofta frågat

Frågor och svar för olika områden

Kort

Glömt pinkod, förkommet kort, kreditkortsfakturering och andra frågor om kort.

Svar på frågor om betal- och kreditkort

Konton och betalningar

Öppnande av konto, kontoutdrag, e-faktura och andra frågor om konton och betalningar.

Svar på frågor om konton och betalningar

Lån och konsumentkrediter

Ansökan om och ändring av lån, amorteringsfrihet samt andra frågor om lån och krediter.

Svar på frågor om lån och konsumentkrediter

Sparande och placeringar

Att börja spara, placeringsrådgivning och andra frågor om sparande och placeringar.

Svar på frågor om sparande och placeringar

Nordea ID

Aktivering och användning av appen, problemsituationer och andra frågor om appen Nordea ID.

Svar på frågor om appen Nordea ID

Nät- och mobilbanken

Funktioner och problemsituationer i appar, användning av dem samt andra frågor om mobil- och nätbanken.

Svar på frågor om nät- och mobiltjänster

Vår kundtjänst hjälper dig per telefon

Genom att identifiera dig i tjänsten kan du sköta nästan alla dina personliga bankärenden i kundtjänsten.

Läs mer om Nordea Kundtjänst

Behöver du digihjälp?

Vi hjälper dig att komma igång så att du enkelt och tryggt kan sköta dina dagliga bankärenden.

Läs råd och instruktioner

Säkerhet

Din säkerhet är viktig för oss. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra säkerhetslösningar och tjänster.

Läs mer om säkerhet