
Välkommen till Nordea
Med hjälp av tjänsten Bli kund på nätet kan du enkelt och smidigt bli kund hos Nordea.
Fyll i ansökan på nätet
- Du får Nordeas Bankkoder för att använda tjänster,
- Brukskonto,
- Nordea Debit- eller Nordea Credit-kort
- Omfattande utbud av Nät- och mobiltjänster.
För att kunna fylla i ansökan behöver du OPs, Handelsbankens, Danske Banks, Aktias, S-Bankens eller Ålandsbankens bankkoder, finskt pass eller identitetskort samt en mobiltelefon.
Obs! Om du inte vill öppna ett kundförhållande på nätet kan du ringa Nordea Kundtjänst eller besöka Nordeas kontor där vi också gärna betjänar dig.
1. Fyll i ansökan
För att kunna fylla i ansökan behöver du:
- OPs, Handelsbankens, Danske Banks, Aktias, S-Bankens eller Ålandsbankens bankkoder,
- finskt pass eller identitetskort,
- en mobiltelefon och finskt telefonnummer.
- Dessutom ska du vara myndig och bosatt i Finland, och dina kreditupplysningar ska vara i skick.
2. Ansökan behandlas
- Vi handlägger din ansökan inom några bankdagar.
- När din ansökan har godkänts får du ett SMS där vi ber dig på nytt logga in i tjänsten Bli kund på nätet för att ta i bruk tjänsterna.
- Efter det skickar vi dig ditt kort och nätbanksavtal hem per post. Kortets pinkod ser du i din nätbank. Serviceavtalen skickar vi till Omaposti.
3. Du får tillgång till följande tjänster:
- Du kan välja mellan Baspaketet som innehåller bankkoder, brukskonto, Nordea Credit-kombikort eller Nordea Debit-kort efter ditt val samt Förmånskonto för dina sparmedel.
- Alternativt kan du välja bara Nordeas bankkoder och brukskontot som hjälper dig att komma i gång. Du kan senare öppna andra tjänster i nätbanken.
- För att du ska kunna använda dina bankkoder för e-identifiering i andra parters tjänster bör din identitet först kontrolleras på kontoret. Vänligen kontrollera vilka identitetshandlingar Nordea godkänner innan du kommer till kontoret.