Tips på hur du fyller i hälsoutredningen på nätet
- Logga in i nättjänsten FörsäkringarÖppnas i nytt fönster med appen Nordea ID eller kodkalkylator. Du kan också logga in med andra bankers koder eller mobilcertifikat.
- Du hittar din påbörjade ansökan om MyLife under Pågående uppdrag på förstasidan i tjänsten Försäkringar.
- Om du har flera påbörjade ansökningar, välj den som du vill fylla i och tryck på Öppna.
- Därefter ser du en sammanfattning av de försäkringsskydd du valt. Kontrollera de valda skydden i försäkringsansökan och fortsätt att fylla i hälsoutredningen.
- Efter att du har fyllt i hälsoutredningen kan du bekräfta försäkringsansökan med dina bankkoder eller mobilcertifikat.
Observera att det inte går att bekräfta ansökan med kodkortet på papper. Om du ännu inte använder appen Nordea ID kan du ladda ner den enligt anvisningen. Du kan beställa kodkalkylatorn i nätbanken.
- Om du vill ändra din ansökan ring Nordea Kundtjänst 0200 5000 (lna/msa) mån–fre kl. 8–18.
- Om du behöver hjälp med att fylla i hälsoutredningen kan du kontakta kundtjänsten hos Nordea Livförsäkring Finland Ab och Nordea Försäkring Finland Ab på 0200 22320 (lna/msa). Vi betjänar dig från måndag till torsdag kl. 8.30–16.30 och på fredag kl. 10-16.30.
Du kan fylla i den elektroniska hälsoutredningen inom 30 dagar från det att du lämnade ansökan.