Nät- och mobilbanken
I nät- och mobilbanken sköter du dina bankärenden digitalt var och när som helst.
Välj de nät- och mobiltjänster som passar dig och sköt dina dagliga bankärenden på telefonen, datorn eller surfplattan, var och när som helst.
I nät- och mobilbanken sköter du dina bankärenden digitalt var och när som helst.
Du kan använda mobilbanken på din smarttelefon eller surfplatta.
För att använda mobilbanken behöver du appen Nordea Mobile samt ett identifieringsverktyg.
I nätbanken sköter du alla dina bankärenden behändigt överallt där det finns en internetuppkoppling.
För att använda nätbanken behöver du ett nätbanksavtal, bankkoder, ett identifieringsverktyg och en internetuppkoppling.
Med bankkoderna som består av ditt användar-ID och identifieringsverktyg kan du logga in i bankens nättjänster, identifiera dig i vår kundtjänst, underteckna avtal samt bekräfta transaktioner i nät- och mobilbanken. För att identifiera dig i andra tjänsteleverantörers nättjänster behöver du dessutom verktyg för stark autentisering, det vill säga e-identifiering.
Med appen Nordea ID loggar du in i nät- och mobilbanken och identifierar dig i vår kundtjänst samt bekräftar transaktioner i nät- och mobilbanken.
För att identifiera dig i andra tjänsteleverantörers nättjänster behöver du dessutom verktyg för stark autentisering, det vill säga e-identifiering.
Nordea ID-dosa (svart) är ett identifieringsverktyg för våra kunder som inte har en smarttelefon eller surfplatta för att installera appen Nordea ID.
Om du har en kodkalkylator (vit) kan du fortsätta att använda den för att identifiera dig.
Vi erbjuder också en talande kodkalkylator speciellt för våra kunder med nedsatt syn.
Du behöver ett nätbanksavtal, dvs. bankkoder för att använda Nordea ID-dosan eller kodkalkylatorn.
Med bankkoderna som består av ditt användar-ID och identifieringsverktyg kan du logga in i nät- och mobilbanken, identifiera dig i vår telefontjänst och underteckna avtal.
För att identifiera dig i andra tjänsteleverantörers nättjänster behöver du dessutom verktyg för stark autentisering, det vill säga e-identifiering.
Du får tillgång till e-identifiering genom att legitimera dig på kontoret.
Mobilbetalning är ett lätt och säkert sätt att betala med smarta enheter i butikskassan, på webben och i appar eller överföra pengar med hjälp av telefonnummer.
Anslut ditt Nordeakort till din smarttelefon, klocka eller annan smart enhet och betala flexibelt var du än befinner dig.
Apple Pay fungerar med Apple Watch-smartklockor. För att kunna använda Apple Pay ska du ladda ner appen Apple Plånbok på din iPhone-telefon.
Du kan använda Google Pay med smarttelefoner som har betalningsstöd via Googles operativsystem WearOS. På smartklockor fungerar Google Pay via smarttelefoner som har operativsystemet iOS eller Android.
Samsung Pay fungerar med alla Samsung-smartklockor, såsom Samsung Galaxy Watch och Samsung Gear. För att använda Samsung Pay behöver du en Samsung-telefon för att lägga till ditt Nordeakort i din smartklocka.
Med hjälp av Garmin Pay kan du ansluta ditt Nordeakort till din Garmin-sportklocka.
Läs mer om Garmin PayÖppnas i nytt fönster
Nordeakort är kompatibla med smartklockor och aktivitetsarmband från Fitbit. Kolla om din Fitbit-modell stöder Fitbit Pay.
Läs mer om Fitbit PayÖppnas i nytt fönster
TAPSTER är en svensk tillverkare av enheter för kontaktlös betalning och stiliga klockor som du kan betala kontaktlöst med.
Med LAKS Pay betalar du kontaktlöst med smycken och accessoarer, såsom ringar, nyckelbrickor eller armband.
Rosan Pay-accessoarer har planerats för alla som älskar stil och innovationer.
Läs mer om Rosan PayÖppnas i nytt fönster
TAPSTER är en svensk tillverkare av produkter för kontaktlös betalning. I utbudet finns stiliga ringar och nyckelringar som du kan betala kontaktlöst med.
Läs mer om TAPSTERÖppnas i nytt fönster
Du kan betala köp upp till 50 euro med smarta enheter. På samma sätt som vid kontaktlös betalning med telefon ber betalterminalen med jämna mellanrum att du knappar in din pinkod. Vid smart betalning hanteras detta med hjälp av en separat app som du ska ladda ner på telefonen. Beroende på tillverkaren ska du ladda ner antingen appen Manage-Mii eller Fidesmo. Du får närmare bruksanvisningar i paketet för den smarta enheten.
Våra mångsidiga digitala tjänster underlättar ditt företags dagliga bankärenden.
Ta del av våra digitala tjänster för företagskunderHjälp för bankärenden