Kontakta oss via chatt eller ring till Nordea Kundtjänst för att avsluta kontot. Enklast gör du det på fliken Hjälp i mobilbanken då du redan är identifierad. Du kan logga in på chatten också med andra bankers nätbankskoder.
I nät- eller mobilbanken gör du en extra insättning eller ett uttag genom att öppna uppgifterna om FlexSpar-kontot varvid knapparna Insättning och Uttag syns ovanför listan över transaktioner.
Du kan avsluta en återkommande betalning genom att redigera utgående betalningar i nät- eller mobilbanken.
I mobilbanken väljer du den betalning som du vill avsluta under Betalningar och e-fakturor > Kommande. I nätbanken avslutar du en betalning genom att först välja Betalningar > Utgående betalningar och sedan under Kommande trycka på de tre punkterna till höger om betalningen > Ta bort.
Du kan avsluta en e-faktura genom att välja fakturautställaren ur e-fakturabeställningarna.
I mobilbanken tryck först på Betalningar och e-fakturor > E-fakturor. Välj sedan i listan den fakturautställare som du vill radera och tryck på Ta bort e-faktura. I nätbanken väljer du Betalningar > E-fakturor och tryck sedan på papperskorgsikonen vid den fakturautställare som du vill radera.
Med valutabetalningar, dvs. utlandsgireringar avses alla gireringar i valuta eller gireringar i euro utanför det gemensamma eurobetalningsområdet (SEPA). Du kan göra en betalning i euro inom det gemensamma eurobetalningsområdet som girering genom att välja Betalningar och e-fakturor och sedan Betala i mobilbanken. I nätbanken väljer du Betalningar och sedan Ny betalning.
Du kan göra en valutabetalning i mobilbanken genom att välja Betalningar och e-fakturor och trycka sedan på ikonen Valutabetalning upptill på skärmen. I nätbanken väljer du Betalningar > Valutabetalningar.
Funktionen för valutabetalningar är en tilläggstjänst som syns i mobil- och nätbanken bara för dem som använder den aktivt. Om du vill göra valutabetalningar, men har inte funktionen i mobil- och nätbanken kan du ringa Nordea Kundtjänst som lägger till funktionen. Funktionen för valutabetalningar aktiveras i mobil- och nätbanken då du loggar in nästa gång.
I Nordeas mobilbank kan du överföra pengar från ditt konto i en annan bank till ditt konto i Nordea. För att bekräfta kontoöverföringen behöver du bara dina bankkoder som den andra banken har beviljat.
Öppna mobilbanken.
Gå till Egen överföring och välj Från konto.
Skrolla nedåt.
Välj Andra banker. Välj Konto hos annan bank och fyll i nödvändiga uppgifter för egen överföring, såsom beloppet och kontot för överföringen.
Tryck på Välj konto i annan bank för att välja din andra bank. Välj din bank, logga in med den andra bankens koder och följ instruktionerna.
Bekräfta betalningen så att pengarna överförs till ditt konto i Nordea.
Bra att veta:
Du behöver version 4.23 eller senare av mobilbanken för att kunna överföra pengar från en annan bank till Nordea med funktionen Egen överföring.
Följande bankers konton finns tillgängliga i tjänsten: Danske Bank, OP, S-Banken, Ålandsbanken och Revolut.
Hur länge det tar innan pengarna syns på ditt Nordeakonto beror på den andra bankens betalningstider. Du kan kontrollera hur länge överföringen tar hos din andra bank.