Använder du en vit kodkalkylator? Viktig information för dig
Vi uppdaterar våra digitala banktjänster och vill försäkra oss om att du använder våra nyaste identifieringsverktyg. I fortsättningen erbjuder vi kunderna endast appen Nordea ID och den svarta Nordea ID-dosan för identifiering. Vi slopar den vita kodkalkylatorn ur vårt utbud i september 2025. Om du ännu använder den vita kodkalkylatorn, gör så här:
- Möjligheten att använda den vita kodkalkylatorn upphör 15.9.2025. Se till att du har antingen appen Nordea ID eller Nordea ID-dosan före det så att du kan sköta dina bankärenden smidigt även framöver.
- Möjligheten att logga in i mobilbanken med den vita kodkalkylatorn upphörde redan 30.3.2025. I fortsättningen kan du logga in i mobilbanken endast med appen Nordea ID.
- Om du använder en talande kodkalkylator, beakta att möjligheten att använda den upphör också hösten 2025. Vi rekommenderar att du börjar använda appen Nordea ID som du kan använda enkelt med hjälp av telefonens tillgänglighetsfunktioner. Som ett alternativ till det lanserar vi på hösten den Talande Nordea ID-dosan som du kan beställa på förhand genom att ringa Nordea Kundtjänst på 0200 5000 (lna/msa)Öppnas i nytt fönster.
- Du kan föra den vita kodkalkylatorn avgiftsfritt till det riksomfattande nätverket av EE-återvinningsstationer.
Börja använda appen Nordea ID eller Nordea ID-dosan
- Om du har en smarttelefon eller surfplatta rekommenderar vi att du laddar ner appen Nordea ID på den. Läs mer om appen Nordea ID
- Om du inte har möjlighet att ladda ned appen Nordea ID på en mobil enhet kan du beställa Nordea ID-dosan genom att ringa vår kundtjänst. Observera att det kan ta upp till en månad att få Nordea ID-dosan. Så här ringer du Nordea Kundtjänst