Möjligheten att använda den vita kodkalkylatorn upphör 15.9.2025.
Vi uppdaterar våra digitala banktjänster och vill försäkra oss om att du använder våra nyaste identifieringsverktyg. I fortsättningen erbjuder vi kunderna endast appen Nordea ID och den svarta Nordea ID-dosan för identifiering. Vi slopar den vita kodkalkylatorn ur vårt utbud i september 2025. Om du ännu använder den vita kodkalkylatorn, gör så här:
- Möjligheten att använda den vita kodkalkylatorn upphör 15.9.2025. Se till att du har antingen appen Nordea ID eller Nordea ID-dosan före det så att du kan sköta dina bankärenden smidigt även framöver.
- Möjligheten att logga in i mobilbanken med den vita kodkalkylatorn upphörde redan 30.3.2025. I fortsättningen kan du logga in i mobilbanken endast med appen Nordea ID.
- Användningen av den talande kodkalkylator upphör under slutet av år 2025. Vi rekommenderar att du börjar använda appen Nordea ID som du kan använda enkelt med hjälp av telefonens tillgänglighetsfunktioner. Som ett alternativ till det lanserar vi på hösten den Talande Nordea ID-dosan som du kan beställa på förhand genom att ringa Nordea Kundtjänst på 0200 5000 (lna/msa).
Anvisningar om hur du kommer igång med appen Nordea ID
Om du har en smarttelefon eller surfplatta rekommenderar vi att du laddar ner appen Nordea ID på den. Läs mer om appen Nordea ID
Anvisningar om hur du kommer igång med Nordea ID-dosan
Om du inte har möjlighet att ladda ner appen Nordea ID på en mobil enhet kan du beställa den svarta Nordea ID-dosan i vår kundtjänst
- genom att skicka ett meddelande i nätbanken. Välj Beställning av Nordea Id-dosa som ämne och skicka meddelandet till oss.
- genom att ringa 0200 5000 (lna/msa).
Observera att Nordea ID-dosan är personlig och du kan endast beställa den till dig själv. Leveransen av Nordea ID-dosan kan ta cirka tre veckor.