Det snabbaste sättet att ringa

Du ringer oss enkelt och tryggt i Nordeas mobilbank då du redan har identifierat dig. Nordea betjänar dig per telefon vardagar kl. 8–18.

Så här ringer du från mobilbank

  • 1. Logga in

    Logga in i mobilbanken på din enhet.

  • Soita asiakaspalveluumme valitsemalla mobiilipankin alareunasta kohta Ota yhteyttä.

    2.Ringa oss

    Tryck på Kontakta oss för att ringa oss.

  • 3. Välj ämne

    Välj ämne och berätta för rådgivaren vad ditt ärende gäller.

Om du inte använder mobilbanken

Du kan också ringa oss på numret 0200 5000 (lna/msa*). Då du redan har identifierat dig får du betjäning snabbast. Det tas inte ut någon separat serviceavgift för tjänsten.

  1. Knappa först in ditt användar-ID och tryck på ruta #.
  2. Lyssna på anvisningarna och identifiera dig på din telefon med antingen kodappen eller den separata kodkalkylatorn.
  3. Om du inte har ett användar-ID tryck på ruta #.

Från utlandet är numret +358 200 5000 (pris för utrikessamtal).

*) lna = lokalnätsavgift, msa = mobilsamtalsavgift

Vanliga frågor

Här hittar du svar på vad du borde göra i oväntade problemsituationer.

Övriga kontaktuppgifter

Nordea Finans Öppnas i nytt fönster

Nordea Finans betjänar dig i frågor som gäller bilfinansiering, Flexfinansiering, eKredit samt Tuohi Mastercard-, Stockmann Mastercard- och Finnair Plus Mastercard-kort.

Se kontaktinformation Öppnas i nytt fönster

Nordea Livförsäkring och Nordea Försäkring Öppnas i nytt fönster

Vi betjänar dig i försäkringsärenden mån–tors kl. 8.30–16.30 och fre kl. 10.00–16.30 på 0200 22320 (lna/msa). Du kan sköta dina ärenden i fråga om person- och placeringsförsäkringar också på nätet.

Logga in i tjänsten Försäkringar Öppnas i nytt fönster

Kontaktinformation - företagskunder

Här hittar du alla kontaktinformation om kundtjänsten för företagskunder.

Läs mer