Det snabbaste sättet att ringa

Du ringer oss enkelt och tryggt i Nordeas mobilbank då du redan har identifierat dig. Nordea betjänar dig per telefon vardagar kl. 8.00-18.00. Under veckosluten betjänar vi dig i dagliga ärenden på finska kl. 10–16. 

Så här ringer du från mobilbank

  • 1. Logga in

    Logga in i mobilbanken på din enhet.

  • Soita asiakaspalveluumme valitsemalla mobiilipankin alareunasta kohta Ota yhteyttä.

    2.Ringa oss

    Tryck på Hjälp för att ringa oss.

  • 3. Välj ämne

    Välj ämne och berätta för rådgivaren vad ditt ärende gäller.

Mitä asiasi koskee?

Om du inte använder mobilbanken

Du kan också ringa oss på numret 0200 5000 (lna/msa*). Då du redan har identifierat dig får du betjäning snabbast. Det tas inte ut någon separat serviceavgift för tjänsten.

  1. Knappa först in ditt användar-ID och tryck på ruta #.
  2. Lyssna på anvisningarna och identifiera dig på din telefon med antingen kodappen eller den separata kodkalkylatorn.
  3. Om du inte har ett användar-ID tryck på ruta #.

Från utlandet är numret +358 200 5000 (pris för utrikessamtal).

*) lna = lokalnätsavgift, msa = mobilsamtalsavgift

Vår kundtjänst betjänar nu också på teckenspråk per telefon

Nu kan våra teckenspråkiga kunder sköta sina ärenden i kundtjänsten via tjänsten Chabla. Chabla är tillgänglig på finska mån–fre kl. 8–16.

Tjänsten Chabla är en mobilapp som har utvecklats för teckenspråkiga personers behov. Då kunden trycker på en knapp kopplas en teckenspråkstolk in i samtalet utan att kunden beställt tolken på förhand. Med hjälp av Chabla kan kunden också delta i onlinemöten. 

Läs mer om ChablaÖppnas i nytt fönster

Ta del av bruksanvisningar för tjänstenÖppnas i nytt fönster

Ladda ner appen Chabla på din smarttelefon eller surfplatta:

Hoppsan! Om du vill se innehåll av detta slag ska du först godkänna Nordeas cookies för marknadsföring

Vanliga frågor

Här hittar du svar på vad du borde göra i oväntade problemsituationer.

Övriga kontaktuppgifter

Nordea Finans Öppnas i nytt fönster

Nordea Finans betjänar dig i frågor som gäller bilfinansiering, Flexfinansiering, eKredit samt Tuohi Mastercard-, Stockmann Mastercard- och Finnair Plus Mastercard-kort.

Se kontaktinformation Öppnas i nytt fönster

Nordea Livförsäkring och Nordea Försäkring Öppnas i nytt fönster

Vi betjänar dig i försäkringsärenden mån–tors kl. 8.30–16.30 och fre kl. 10.00–16.30 på 0200 22320 (lna/msa). Du kan sköta dina ärenden i fråga om person- och placeringsförsäkringar också på nätet.

Logga in i tjänsten Försäkringar Öppnas i nytt fönster

Kontaktinformation - företagskunder

Här hittar du alla kontaktinformation om kundtjänsten för företagskunder.

Läs mer