Aktuell information om störningar och serviceavbrott
På den här sidan hittar du information om tillfälliga störningar och eventuella serviceavbrott i våra banktjänster. Vi uppdaterar sidan efter behov.
Serviceavbrott lördagen den 10 augusti en del av kunder – så här förbereder du dig
Vi vill se till att du har tillgång till högklassiga banktjänster nu och i framtiden. Vi förnyar därför vårt kontosystem och det blir ett serviceavbrott lördagen den 10 augusti kl. 19.00–1.00. Serviceavbrottet påverkar tjänsterna för en del av våra kunder.
Vi skickar ett brev på papper eller ett meddelande i mobil- och nätbanken till de kunder som drabbas av avbrottet. Under avbrottet går det att betala med kreditkort normalt. Det är inte möjligt att använda tjänsterna i anslutning till konton, såsom Debit-kort eller göra kontoöverföringar och betala fakturor. Om du inte har fått ett meddelande om avbrottet påverkar det inte dig.
Ändringen är kontospecifik och därmed gäller serviceavbrottet bara de brukskonton som har specificerats i brevet som kunden fått. Om kunden har flera brukskonton pågår ändringarna av dem inte nödvändigtvis samtidigt. Dessutom har de flesta Nordeakunder utöver ett brukskonto också ett FörmånsKonto för vardagliga behov som går att använda normalt under avbrottet.
Du kan förbereda dig på serviceavbrottet genom att ta ut kontanter på förhand. Du gör också klokt i att betala fakturorna och göra nödvändiga överföringar före serviceavbrottet.
Vi tackar för tålamodet och beklagar det besvär som avbrottet orsakar.