Woman wearing headset.

Nordea Business Centre

I Nordea Business Centre sköter du ditt företags bankärenden smidigt per telefon, i nätbankens chatt, per kundpost och på onlinemöten. Ta också del av våra mångsidiga självbetjäningslösningar.

Chatta med oss

Nordea Business-chatten (på finska)

Våra rådgivare svarar på chatt-meddelanden i nätbanken Nordea Business mån–fre kl. 9–18. Chatten lämpar sig bäst för att sköta snabba ärenden, t.ex. aktivering av e-fakturor sker enkelt. I chatten i nätbanken får du rådgivning snabbt och du kan identifiera dig med stark autentisering.

Chattbotten Nova (på finska)

Om våra rådgivare inte är tillgängliga i chatten kan du be om hjälp av chattbotten Nova. Nova betjänar dig dygnet runt och vägleder dig vidare. Nova svarar bäst på korta och tydliga frågor så ställ endast en fråga i taget. 

Ring oss
Skicka meddelanden
Boka ett möte
Underteckna avtal
Andra kundtjänster

Nordea Business-chatten (på finska)

Våra rådgivare svarar på chatt-meddelanden i nätbanken Nordea Business mån–fre kl. 9–18. Chatten lämpar sig bäst för att sköta snabba ärenden, t.ex. aktivering av e-fakturor sker enkelt. I chatten i nätbanken får du rådgivning snabbt och du kan identifiera dig med stark autentisering.

Chattbotten Nova (på finska)

Om våra rådgivare inte är tillgängliga i chatten kan du be om hjälp av chattbotten Nova. Nova betjänar dig dygnet runt och vägleder dig vidare. Nova svarar bäst på korta och tydliga frågor så ställ endast en fråga i taget. 

Nordea Business Centre 0200 2525 (lna/msa*)

Nordea Business Centre betjänar företagskunder på svenska mån–fre kl. 9.00–16.30. Från utlandet är numret +358 200 2525 (pris för utrikessamtal).

Identifiera dig med dina personliga nätbankskoder när du ringer. Då kan du tryggt sköta företagets olika bankärenden och vi kan betjäna dig snabbare. 

*) lna = lokalnätsavgift, msa = mobilsamtalsavgift

Nordea Business-kundpost

Med ett meddelande i nätbanken Nordea Business kan du ställa icke-brådskande frågor om dina befintliga tjänster eller om tjänsterna i allmänhet. Meddelanden i nätbanken är dessutom krypterade så vi kan betjäna dig tryggt – använd alltså inte din vanliga e-post för att sköta bankärenden. Om du vill ingå avtal om nya tjänster eller göra avtalsförändringar i kundrelationen, kontakta oss exempelvis via chatten eller telefontjänsten så att vi kan identifiera företagets representant personligen. 

Nordea Omaposti 

Via Omaposti kan du skicka bilagor eller sköta ditt företags icke-brådskande ärenden. Du kan identifiera dig i Omaposti med dina personliga koder hos vilken som helst finländsk bank, dvs. kanalen lämpar sig även för ärenden som kräver stark autentisering. 

Logga in på Omaposti.Öppnas i nytt fönster

Företagets online- eller telefonmöte

Ett online- eller telefonmöte är ett enkelt sätt att sköta ditt företags bankärenden oberoende av om du är hemma, på kontoret eller stugan. Du behöver bara en dator, en iPad- eller Android-surfplatta eller en telefon samt bankkoderna. Om det inte går att använda en mikrofon på din dator ringer vi dig.

Du kan boka ett online- eller telefonmöte genom att ringa Nordea Business Centre. I vissa fall behöver vi bilagor av dig för att kunna behandla ditt ärende. I dessa fall är det viktigt att du har skickat dokumenten till oss före mötet. Du kan skicka bilagorna via Nordea Omaposti. 

Läs mer om onlinemöten. 

Tjänsten Företagets dokument

Ta emot och underteckna digitala dokument i tjänsten Företagets dokument. Tjänsten Företagets dokument är ditt företags digitala postlåda. Med hjälp av den sköter du dina bankärenden enkelt, snabbt och tryggt. Tjänsten fungerar också som ditt arkiv.

Du loggar in i tjänsten genom att fylla i ditt företags FO-nummer samt genom att identifiera dig med dina personliga bankkoder eller mobilcertifikat. Tjänsten kontrollerar din rätt att representera företaget i Patent- och registerstyrelsens databas, dvs. du måste vara företagets firmatecknare för att kunna använda tjänsten. Du hittar tjänsten i menyn Logga in.

Logga in i tjänsten Företagets dokument.Öppnas i nytt fönster 

Andra kundtjänster

Om du behöver allmän hjälp eller rådgivning angående företagets ärenden om elektronisk betalningsrörelse, ring betalningsrådgivningen för företag 0200 67220 (mån–fre kl. 10.00–15.00). Företagets betalningsrådgivning betjänar även bokförare.

För allmänna ärenden om Nordea Business Mastercard- och Firt Card-kort ring kundtjänsten för företagskort 0200 52300 (mån–fre kl. 8–17). Höjning av limiter samt öppnande och avslutande av kort behandlas på Nordea Business Centre.

Övriga kontaktuppgifter kan du kolla här.