Aktuellt om kundtjänsten för företagskunder

På denna sida hittar du aktuell information om läget i kundtjänsten och anvisningar om hur du använder självbetjäningskanaler.

På grund av situationen med coronaviruset är vår kundtjänst för tillfället överbelastad. Vi hoppas att du uträttar alla bankärenden i mobil- eller nätbanken om det är möjligt. I fråga om personliga rådgivningsmöten hoppas vi att du väljer onlinemöten. Då våra kundrådgivare i allt högre grad betjänar kunder per telefon ändras möjligheterna att uträtta ärenden på kontoret. Läs mer om kundbetjäningen här.Öppnas i nytt fönster

Vi ber dessutom att du inte skickar oss flera meddelanden om samma ärende eftersom det ytterligare ökar köerna. Vi svarar på alla meddelanden i ankomstordning.

Ansök om finansiering Öppnas i nytt fönster

Praktiska och mångsidiga lösningar för finansiering av företagets investeringar

Läs mer om finansiering Öppnas i nytt fönster

Ansök om en amorteringsfri period för företagets lån eller finansiering av driftskapital. Öppnas i nytt fönster

För att få amorteringsfrihet ska du ansöka om amorteringsfria månader senast 14 bankdagar före förfallodagen för låneamorteringen.

Ansök här om en amorteringsfri period Öppnas i nytt fönster

Leasing

Leasing är ett bra alternativ när den utrustning som köps snabbt förlorar sitt värde och när ditt företag inte vill binda medel till att äga den.

Läs mer om leasing