Mobil- och nätbanken Nordea Business hjälper dig att ta hand om dina dagliga bankärenden

Om du redan är en veteran på att använda nätbanken men drar dig för att använda mobilbanken är det definitivt värt att börja använda den! I mobilen sköter du alla vardagliga bankärenden smidigt och säkert, oavsett plats och tid.

Läs våra tips nedan och börja använda appen redan i dag!

Dagliga bankärenden
Ladda ner bokslutsmaterial
Fliken Tjänster
Kontakta oss

Dagliga bankärenden

I Nordea Business Mobile kan du på samma sätt som i nätbanken Nordea Business betala och skapa fakturor, hantera Business Visa Debit-kortets uppgifter samt vid behov spärra kortet. Via båda kanalerna kan du dessutom skicka meddelanden eller chatta med bankens experter samt enkelt ansluta till ett tidigare bokat onlinemöte med en bankrådgivare.

Inom kort kommer vi även att lägga till betaltidskortet First Card i Nordeas nät- och mobilbank. I väntan på det kan du logga in direkt i First Card-kortets portal via nätbanken.

Aktivera appen Nordea ID på två enheter

Appen Nordea ID är en identifieringsmetod för stark autentisering vid skötsel av bankärenden. Det är bra att installera appen på två eller fler enheter. Om din primära mobilenhet går sönder eller försvinner kan du med hjälp av en QR-kod aktivera appen Nordea ID på en annan smart enhet. 

Kolla anvisningarna om hur du aktiverar appen Nordea ID för ett företag eller en privatkund

Ladda ner bokslutsmaterial

I nätbanken Nordea Business kan du ladda ner det material som du behöver för bokslutet. För att ladda ner bokslutsmaterial ska du ha ett giltigt separat avtal för att kunna hämta bokslutsmaterialet självständigt. Du får utskrifterna förmånligare och snabbare direkt i nätbanken än per post. Via nätbanken kan du hämta utskrifter månatligen dygnet runt. Ingen öppnings- eller månadsavgift debiteras för tjänsten. Du betalar bara en avgift enligt prislistan för det material du hämtat.

Fliken Tjänster

Du kan ta del av Nordeas produkter och tjänster utan att lämna nätbanken. På fliken Tjänster hittar du nämligen nordea.fi:s omfattande innehåll sammanställt på en och samma plats.

På fliken Tjänster kan du exempelvis ansöka om finansiering eller om Business Visa Debit-kort från början till slut. Vi utvecklar aktivt tjänstens innehåll för att du i fortsättningen ska kunna sköta allt fler bankärenden smidigt på webben.

Kontakta oss

Det finns många sätt att ta reda på saker du funderar på i nätbanken. Du hittar nyttiga tips om funktionerna i nätbanken under Nyheter på förstasidan. På fliken Hjälp hittar du också information om olika ämnesområden. 

Vår chatbot Nova svarar på dina frågor om företagets bankärenden dygnet runt. Utöver boten står våra kundrådgivare till din tjänst i chatten vardagar kl. 9–18.

Ge respons

Vi uppdaterar aktivt nät- och mobilbanken utifrån våra kunders respons. 

Bankens experter går regelbundet igenom responsen. Om någon funktion samlar flera kommentarer prioriterar vi det och lyfter det till toppen av vårt utvecklingsarbete. Det är alltså värt att ge respons, då du på så sätt kan påverka hur vi utvecklar befintliga funktioner och hurdana nya lösningar vi planerar i framtiden.