Du kan ingå e-fakturaavtal i mobilbanken under Betalningar och e-fakturor och i nätbanken under Betala och överföra, E-faktura. Då du beställer en e-faktura ber fakturautställaren ofta om en specifikationsuppgift, såsom referens- eller kundnummer. Uppgifterna framgår vanligtvis av pappersfakturan. Läs mer om e-faktura
Det finns många anledningar till att ditt kort inte fungerar, men ofta hjälper det att ändra inställningarna för ditt betal- eller kreditkort för att kunna fortsätta använda kortet.
Kolla typiska situationer där kortet inte fungerar samt tips för att lösa kortproblem.
Du hittar dina kontoutdrag i nätbanken genom att klicka på ditt namn uppe till höger och välja Dokument. De senaste kontoutdragen finns under Arkiv.
I mobilbanken hittar du kontoutdragen under Profil > Dokument > Arkiv.
Du kan hämta det nyaste kontoutdraget i mobil- och nätbanken tidigast två bankdagar efter den sista dagen i den föregående månaden. Kontoutdraget bildas endast om det har funnits transaktioner på kontot.
Kontoutdragen sparas i arkivet under innevarande år samt föregående sex år.
Vi slopar den vita kodkalkylatorn ur vårt sortiment 15.9.2025, och i stället erbjuder vi kunderna appen Nordea ID eller den svarta Nordea ID-dosan. Möjligheten att logga in i mobilbanken med den vita kodkalkylatorn upphör redan 30.3.2025.
Nordea ID är en app som du laddar ner på din mobiltelefon eller surfplatta. Med appen kan du logga in i mobil- och nätbanken, godkänna webbköp och identifiera dig i tredje parters tjänster, såsom MinSkatt och MittKanta. Läs mer om appen Nordea ID
Nordea ID -dosan är avsedd för kunder som inte kan använda appen Nordea ID på en mobiltelefon eller surfplatta. Med dosan går det att logga in i nätbanken, godkänna webbköp och identifiera sig i tredje parters tjänster. I dosan ser kunden var hen håller på att logga in och vad hen bekräftar. Läs mer om Nordea ID-dosan