
Lösningar för dagliga penningärenden
På den här sidan har vi samlat lösningar som ger dig flexibilitet och skydd i dina dagliga penningärenden. Du hittar information om hur du ansöker om en amorteringsfri månad för ditt bostadslån och flexibilitet i månadsrater samt hur du kan trygga din ekonomi med en försäkring. Du kan göra de flesta ändringar och lämna ansökningar med detsamma i nät- eller mobilbanken.
Hjälp din närstående att sköta ärenden utan att besöka kontoret
Behovet att använda kontanter är mycket litet i nuläget och man borde undvika kontantbetalningar i synnerhet under de rådande omständigheterna. Se till att din närstående har ett betalkort.
Om personen i fråga inte använder kort kan hen beställa kontanter via posten.
Det är enkelt att betala fakturor med hjälp av direktbetalning. Du kan också använda betalningstjänsten.
Läs mer om hur du kan sköta sedvanliga bankärenden lätt och säkertÖppnas i nytt fönster.
Ring Nordea Kundtjänst för att reda ut andra möjligheter att sköta dina ärenden.
Kortförsäkringar och reklamationer
Med avbeställningsskydd i ditt kreditkort kan du avbeställa en resa om du eller din nära anhörig blir sjuk före avresan. Läs mera om reseförsäkring.
Om coronaepidemin har orsakat förändringar i dina resplaner, läs denna anvisning innan du gör en reklamation.
Skydda dig mot bedrägerier
Din säkerhet är viktig för oss. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra säkerhetslösningar och tjänster. Det finns många typer av bedrägerier idag. Om du känner till dem är det lättare att vara uppmärksam och undvika att bli lurad.
Läs mer om hur du sköter dina ärenden tryggt och skyddar dig mot bedrägerier.
Följ marknadsläget
Marknaden har fluktuerat exceptionellt kraftigt på grund av nervositeten som spridningen av coronaviruset har orsakat. Då börskurserna fluktuerar är det viktigt att ha is i magen.
Ta del av våra marknadsöversikter och läs de senaste marknadskommentarerna.
Tjänster till företagskunder
På sidorna för företagskunder hittar du aktuell information om läget i kundtjänsten och anvisningar om hur du använder självbetjäningskanaler.