Uppdatering av allmänna avtalsvillkor för tjänster som används med bankkoder
Du behöver inte göra någonting om du godkänner de nya villkoren som träder i kraft 1.9.2024. Om du inte godkänner de nya villkoren kan du meddela oss om att du vill avsluta avtalet via chatten i mobil- eller nätbanken under Hjälp. Du kan också ringa oss i mobilbanken genom att välja Hjälp > Ring.
Det viktigaste syftet är att uppdatera villkoren så att de bättre motsvarar rådande världsläge, upptäcka och förebygga missbruk i anslutning till kontona och betalningarna tidigare än förut och förbättra bankens möjligheter att reagera på de krav som internationella ekonomiska sanktioner ställer.
Vi uppdaterade de allmänna villkoren för Nordeas eurobetalningar som förmedlas i eurobetalningsområdet samt Nordeas avgående och ankommande valutabetalningar för att säkerställa trygga betalningar också i framtiden. Vi publicerar informationen om begränsningar av valutabetalningar och länder på vår webbplats eller i den digitala kanal kunden använder. Dessa villkor tillämpas på både privatpersoners och företags konton.
Vi uppdaterade villkoren så att de bättre motsvarar rådande världsläge.
Du behöver inte göra någonting om du godkänner de nya villkoren som träder i kraft 1.9.2024. Om du inte godkänner de nya villkoren kan du meddela att du vill avsluta tjänsterna senast 1.9.2024 genom att kontakta oss via chatten i mobil- eller nätbanken under Hjälp, vardagar kl. 8–18. Du kan också ringa Nordea Kundtjänst på 0200 5000 (lna/msa) mån–fre kl. 8–18.
Föräldrarna eller vårdnadshavarna kan avsluta sitt minderåriga barns konto genom att ringa Nordea Kundtjänst på 0200 5000 (lna/msa). För att avsluta konto måste båda föräldrarna eller vårdnadshavarna ringa kundtjänsten tillsammans eller separat. Om den minderåriga har öppnat konto själv kan hen avsluta kontot genom att ringa kundtjänsten.