Vi förnyar de allmänna kontovillkoren från 1.8.2018
I framtiden vill vi kommunicera elektroniskt också med de kunder som inte har Nordeas bankkoder men som har till exempel någon annan banks koder. För att det ska vara möjligt ändrar vi de allmänna kontovillkoren för privatpersoner.
Vi har ändrat punkt 1.3. i de allmänna villkoren:
I framtiden vill vi kommunicera elektroniskt också med de kunder som inte har Nordeas bankkoder men som har till exempel någon annan banks koder. För att det ska vara möjligt ändrar vi de allmänna kontovillkoren för privatpersoner.
Ändringen gäller de allmänna villkoren för följande konton för privatpersoner:
Brukskonto, FörmånsKonto, BruksKontoPlus, RänteExtra-konto, BoFlex-konto, Checkkonto och Avistavalutakonto.
Allmänna kontovillkor från 1.8.2018 (pdf, 179 KB)Öppnas i nytt fönster
Allmänna kontovillkor före ändring (pdf, 306 KB)Öppnas i nytt fönster
Villkorsändringen träder i kraft automatiskt 1.8.2018
Du behöver inte göra någonting om du godkänner ändringen. Om du inte godkänner ändringen har du rätt att säga upp kontoavtalet i fråga och avsluta tjänsten genom att ringa och identifiera dig i Nordea Kundtjänst. Du kan också uträtta ärendet på Nordeas kontor.
I detta skede inverkar ändringen inte på något sätt på kommunikationen mellan kunden och banken. Vi kommer att skicka ett separat brev senare till de kunder som ändringen gäller.