Nordea Kundombudsman

Om du redan har gjort en reklamation men är missnöjd med lösningen som du fick av Nordea Kundtjänst kan du kontakta Nordeas kundombudsman. Kundombudsmannen avgör om banken skött reklamationen korrekt och enligt god banksed. Du kan kontakta kundombudsmannen med denna blankett eller per post Kundombudsman, Hamnbanegatan 5, 00020 Nordea.

Responsblanketten har krypterats med SSL-teknik, vilket betyder att förbindelsen till banken är skyddad.

Som personuppgiftsansvarig behandlar Nordea Bank Abp dina kontaktuppgifter för att leverera de produkter och tjänster som parterna har avtalat om. Dessutom behandlar Nordea personuppgifter för andra syften, till exempel för att hjälpa dig med din förfrågan eller då lagar och andra bestämmelser kräver det. Detaljerad information om hur Nordea behandlar personuppgifter ges i Nordeas dataskyddspolicy. Det går också att få dataskyddspolicyn genom att kontakta kundtjänsten vars kontaktuppgifter finns på webbplatsen nordea.com. Dataskyddspolicyn innehåller information om dina rättigheter i samband med att dina personuppgifter behandlas, till exempel om tillgång till information, rättelse och dataportabilitet.

Läs mer om hur vi använder personuppgifterÖppnas i nytt fönster

Du är kanske också intresserad av