Nordea Kundombudsman

Kundombudsmannen fungerar som Nordeas interna besvärsinstans. Om du inte är nöjd med den lösning du fått från vår kundtjänst, kan kundombudsmannen hjälpa till att utreda ärendet. Kundombudsmannen bedömer om klagomålet har hanterats korrekt från bankens sida och enligt god bankpraxis. Du kan kontakta Nordeas Kundombudsman via formuläret nedan eller per post till Kundombudsman, Hamnbanegatan 5, 00020 Nordea. Berätta vilket ärende du önskar att Kundombudsmannen tar ställning till och varför du är missnöjd med den tidigare lösningen.

Responsblanketten har krypterats med SSL-teknik, vilket betyder att förbindelsen till banken är skyddad.

Som personuppgiftsansvarig behandlar Nordea Bank Abp dina kontaktuppgifter för att leverera de produkter och tjänster som parterna har avtalat om. Dessutom behandlar Nordea personuppgifter för andra syften, till exempel för att hjälpa dig med din förfrågan eller då lagar och andra bestämmelser kräver det. Detaljerad information om hur Nordea behandlar personuppgifter ges i Nordeas dataskyddspolicy. Det går också att få dataskyddspolicyn genom att kontakta kundtjänsten vars kontaktuppgifter finns på webbplatsen nordea.com. Dataskyddspolicyn innehåller information om dina rättigheter i samband med att dina personuppgifter behandlas, till exempel om tillgång till information, rättelse och dataportabilitet.

Läs mer om hur vi använder personuppgifter

Du är kanske också intresserad av

Hjälp för bankärenden

Privatkunder