Detta tillgänglighetsutlåtande regleras av den finska lagen om tillhandahållande av digitala tjänster för att uppfylla tillgänglighetskrav. Detta utlåtande har publicerats 24.08.2023.
Vi har själva bedömt hur tillgänglig tjänsten är.
Detta tillgänglighetsutlåtande regleras av den finska lagen om tillhandahållande av digitala tjänster för att uppfylla tillgänglighetskrav. Detta utlåtande har publicerats 24.08.2023.
Vi har själva bedömt hur tillgänglig tjänsten är.
Tjänsten uppfyller delvis tillgänglighetskraven. Nordeas kundsupport tillhandahåller information som inte kan erhållas på annat sätt.
Webbplatsen uppfyller ännu inte kraven till alla delar.
Möjligt att uppfatta
1.3.1 Information och relationer (A), Logisk struktur:
1.3.3 Sensoriska känntecken (A), Använd mer än ett sinne för instruktioner:
1.3.5 Märk upp vanliga formulärfält i koden (AA), varje ifyllnadsfält måste kunna bestämmas av ett program, en användare ska kunna automatiskt fylla i fälten:
1.4.3 Kontrast (minimum) (AA). Kontrastration mellan text och bakgrund är åtminstone 4:5:1:
1.4.10 Skapa en flexibel layout som fungerar vid förstoring eller liten skärm (AA), Användare måste kunna se sajten när 320 pixel wide screen används utan att scrolla horisontellt:
1.4.13 Popup-funktioner ska kunna hanteras och stängas av alla (AA):
Hanterbart
2.1.1 Tangentbord (A), Åtkomligt med bara tangentbord.:
2.2.1 Justerbar tidsgräns (A):
Begripligt
3.1.1 Sidans språk (A), Det huvudsakliga språket på varje webbsida kan tydliggöras automatiskt:
3.3.1 Identifiering av fel (AA), tydlig identifiering av ifyllnadsfel:
3.3.2 Etiketter eller instruktioner (AA), Etikettelement och givna instruktioner:
Robust
4.1.1 Parsing (A), Inge större kodfel:
4.1.2 Namn, roll, värde (A), Bygg alla element för tillgänglighet:
4.1.3 Se till att hjälpmedel kan presentera meddelanden som inte är i fokus (A), Innehåll som uppdateras dynamiskt måste notifieras för användare som använder assisterande teknologi utan att ge upphov till visuellt fokus:
Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden.
Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas.
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
Telefonväxel 0295 016 000