Detta tillgänglighetsutlåtande regleras av den finska lagen om tillhandahållande av digitala tjänster för att uppfylla tillgänglighetskrav. Detta utlåtande har publicerats 24.08.2023.
Vi har själva bedömt hur tillgänglig tjänsten är.
Detta tillgänglighetsutlåtande regleras av den finska lagen om tillhandahållande av digitala tjänster för att uppfylla tillgänglighetskrav. Detta utlåtande har publicerats 24.08.2023.
Vi har själva bedömt hur tillgänglig tjänsten är.
Tjänsten uppfyller delvis tillgänglighetskraven. Nordeas kundsupport tillhandahåller information som inte kan erhållas på annat sätt.
Webbplatsen uppfyller ännu inte kraven till alla delar.
Möjligt att uppfatta
1.1.1 Innehåll som inte är text (A), allt innehåll som inte är text, som presenteras för användaren har ett textalternativ med samma syfte:
1.3.1 Information och relationer (A), Logisk struktur:
1.3.2 Meningsfull ordning (A), Presentera innehållet i en logisk ordning:
1.3.5 Märk upp vanliga formulärfält i koden (AA), varje ifyllnadsfält måste kunna bestämmas av ett program, en användare ska kunna autopopulera ifyllnadsfält:
1.4.1 Användning av färger (A), Använd inte presentation som enbart vilar på färgval:
1.4.3 Kontrast (AA) (minimum):
1.4.4 Förändring av textstorlek (AA), Text kan skalas upp till 200% utan förlust av innehåll eller funktion:
1.4.5 Text i form av bild (AA), Använd inte bilder av text:
1.4.10 Anpassning av sida (AA), Användare måste kunna se sajten när 320 pixel wide screen används utan att scrolla horisontellt :
Hanterbart
2.1.1 Tangentbord (A), Åtkomligt med bara tangentbord:
2.4.3 Fokusordning (A), logisk ordning:
2.4.7 Synligt fokus (AA), Tillse att tangentbordsfokus är synligt och klart:
Begripligt
3.1.1 Sidans språk (A), Det huvudsakliga mänskliga språket på varje webbsida kan tydliggöras automatiskt:
3.3.2 Etiketter eller instruktioner (AA), Etikettelement och givna instruktioner:
Robust
4.1.2 Namn, roll, värde (A), Bygg alla element för tillgänglighet:
4.1.3 Statusmeddelande (A), Innehåll som uppdateras dynamiskt måste notifieras för användare som använder assisterande teknologi utan att ge upphov till visuellt fokus:
Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden.
Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas.
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
Telefonväxel 0295 016 000