Sköt dina bankärenden smidigt på nätet

Du sköter enklast dina bankärenden per telefon eller i mobil- och nätbanken. Vissa ärenden kan du sköta endast på kontoret. Vi betjänar på alla kontor i hela landet med tidsbokning för att se till att samtliga kunder kan sköta sina ärenden så tryggt som möjligt. Kontoren med kassatjänster betjänar dig som vanligt.

Sköt dina bankärenden smidigt per telefon samt i nät- och mobilbanken

Som Nordeas kund har du tillgång till banken under de mest omfattande öppettiderna på marknaden, eftersom du kan sköta de flesta bankärenden genom att ringa Nordea Kundtjänst på 0200 5000 (lna/msa). Kundtjänsten hjälper dig också att välja den bästa kanalen för att sköta dina bankärenden. 

Ofta rekommenderar vi onlinemöten där du mycket behändigt sköter dina ärenden i anslutning till bland annat lån eller sparande. På mötet undertecknar du avtalen med hjälp av en elektronisk tjänst för underskrift. Läs mer om onlinemöten.

Tjänster för vilka du behöver boka tid till kontoret

Du ser det närmaste kontorets öppettider och vilka tjänster det erbjuder med sökfunktionen Kontor och automater

Om du behöver kontanter

Utöver på kontor som erbjuder kontanttjänster kan du ta ut kontanter i Otto.-automater samt i samband med kortköp i R-kiosker, K-butiker och Tokmannis affärer. Dessutom kan du via Posti beställa kontanter till Postis verksamhetsställen. 

Du ser öppettiderna för det närmaste kontor som erbjuder kontanttjänster med sökfunktionen Kontor och automater. Gå till sökfunktionen Kontor och automater

Månadens första dagar kan det finnas köer på de kontor som erbjuder kassatjänster eftersom pensioner och FPA:s stöd utbetalas då. Därför rekommenderar vi att du undviker att sköta dina ärenden på dessa kontor de första dagarna i månaden.

Så här tar du ut kontanter i R-kiosker, K-butiker och Tokmannis affärer 

Så här beställer du kontanter via Posten till Postens verksamhetsställe