Sköt dina ärenden utan tidsbokning
- I mobil- och nätbanken kan du sköta dina ärenden var och när som helst.
- Besök digitala servicepunkter i huvudstadsregionen.
- Ring kundtjänsten. Vi betjänar mån–fre kl. 8–18. Under veckosluten betjänar vi dig i dagliga bankärenden på finska kl. 10–16 på numret 0200 3000.
- Kontakta oss i sociala medier.
Sköt dina ärenden på kontor med tidsbokning
Boka tid på kontoret för att sköta följande ärenden:
- Då du vill lägga till e-identifiering, dvs. stark autentisering, i dina bankkoder.
- Besöka bankfack.
- Bli Nordeakund och du inte har någon annan banks koder. Om du har bankkoder i en annan bank kan du öppna ett kundförhållande i tjänsten Bli kund på nätet.
- Leverera dödsboets dokument till Nordea och du inte kan använda Nordea Omaposti.
- Leverera dokument på papper (t.ex. i anslutning till bostadsaffärer).
- Ändra dina personuppgifter i kunduppgifterna.
Boka tid till kontoret genom att ringa vår kundtjänst.
Boka tid till bolånerådgivning
Som bolåne- eller Premiumkund kan du boka ett möte med vår bolåne- eller placeringsrådgivare när det passar dig. Tillsvidare kan du boka tid i mobil- och nätbanken bara för placeringsrådgivning.
Boka tid till placeringsrådgivning
Vi erbjuder våra kunder avgiftsfri spar- och placeringsrådgivning. Vid mötena får du hjälp av våra experter att välja det lämpligaste sättet för dig att spara eller placera. Mötet binder dig inte till något. Boka ett möte på fliken Hjälp i mobilbanken.
Boka tid till och förbered dig på placeringsrådgivning
Är du ännu inte kund i Nordea?
Lämna dina kontaktuppgifter så ringer vi dig. Det förbinder dig ännu inte till något.
Om du behöver kontanter
Utöver kontor som erbjuder kassatjänster kan du ta ut pengar:
- I Otto.-automaterÖppnas i nytt fönster
- I R-kiosker, K-butiker och Tokmannis affärer
- Genom att beställa kontanter via Posten till Postens verksamhetsställe.
Sök kontor med kassatjänster (Då de första dagarna i månaden ofta är hektiska rekommenderar vi att du besöker kontoret någon annan dag).
Vår kundtjänst betjänar nu också på teckenspråk per telefon
Nu kan våra teckenspråkiga kunder sköta sina ärenden i kundtjänsten via tjänsten Chabla. Chabla är tillgänglig på finska mån–fre kl. 8–16.
Tjänsten Chabla är en mobilapp som har utvecklats för teckenspråkiga personers behov. Då kunden trycker på en knapp kopplas en teckenspråkstolk in i samtalet utan att kunden beställt tolken på förhand. Med hjälp av Chabla kan kunden också delta i onlinemöten.
Läs mer om ChablaÖppnas i nytt fönster
Ta del av bruksanvisningar för tjänstenÖppnas i nytt fönster
Ladda ner appen Chabla på din smarttelefon eller surfplatta: