Många sätt att sköta ärenden

Du kan sköta dina ärenden på många olika sätt: 

  • Sköt ärenden i mobilbanken när och var som helst. 
  • Sköt ärenden i nätbanken.
  • Kundtjänsten betjänar dig per telefon med flexibla öppettider, du kan också ställa frågor via chatten eller kontakta oss i sociala medier.
  • Förhandla om bostadslån och sparande på ett onlinemöte.
  • Du kan sköta dina ärenden med tidsbeställning på kontoret om ditt ärende gäller något av ämnena nedan.

Boka tid för att sköta ärenden på kontoret

Boka tid på kontoret för att sköta följande ärenden: 

  • Öppna e-tjänster (nya bankkoder och e-identifiering).
  • Besöka bankfack.
  • Bli Nordeakund utan en annan banks koder. Om du har bankkoder i en annan bank kan du öppna ett kundförhållande i tjänsten Bli kund.
  • Dödsboets brådskande ärenden och ärenden som inte tar lång tid (t.ex. leverans av dokument för delägarutredningen).
  • Leverera dokument på papper (t.ex. i anslutning till bostadsaffärer).

Innan du besöker kontoret kolla aktuella coronainstruktioner på webbplatsen av Institutet för hälsa och välfärd.

Ring Nordea Kundtjänst för att boka tid på kontoret. 

Vår kundtjänst betjänar nu också på teckenspråk per telefon

Nu kan våra teckenspråkiga kunder sköta sina ärenden i kundtjänsten via tjänsten Chabla. Chabla är tillgänglig på finska mån–fre kl. 8–16.

Tjänsten Chabla är en mobilapp som har utvecklats för teckenspråkiga personers behov. Då kunden trycker på en knapp kopplas en teckenspråkstolk in i samtalet utan att kunden beställt tolken på förhand. Med hjälp av Chabla kan kunden också delta i onlinemöten. 

Läs mer om ChablaÖppnas i nytt fönster

Ta del av bruksanvisningar för tjänstenÖppnas i nytt fönster

Ladda ner appen Chabla på din smarttelefon eller surfplatta:

Hoppsan! Om du vill se innehåll av detta slag ska du först godkänna Nordeas cookies för marknadsföring