Detta tillgänglighetsutlåtande gäller tjänsten Våra sidor – kundinformation. På tjänsten tillämpas lagen om tillhandahållande av digitala tjänster. Enligt lagen ska kreditinstitutens webbplatser vara tillgängliga. Detta tillgänglighetsutlåtande har uppdaterats den 11 oktober 2021. Nordea har självständigt utvärderat hur tillgänglig tjänsten är.
Tillgänglighetsutlåtande för webbplatsen Våra sidor – kundinformation
Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten
Tjänsten uppfyller delvis tillgänglighetskraven.
Otillgängligt innehåll
Tjänsten uppfyller ännu inte kraven för följande delar:
Möjligt att uppfatta
1.4.3 Kontrast (minimum):
- Kontrasten för den gråa färgen är otillräcklig på vissa delar av blanketten då den används mot en vit eller grå bakgrund.
Tillgänglighetsrespons
Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden.
Tillsynsmyndighet
Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktinformation
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
Telefonväxel 0295 016 000