Tillgänglighetsutlåtande för Bli kund på nätet tjänst har publicerats 28.12.2020 och uppdaterats 5.10.2022. Vi har själv bedömt hur tillgänglig tjänsten är.
Tillgänglighetsutlåtande för Nordeas digital tjänst Bli kund på nätet
Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten
Nordeas tjänst Bli kund som används i Finland uppfyller delvis tillgänglighetskraven.
Innehåll som inte är tillgängligt
Följande delar av tjänsten uppfyller inte tillgänglighetskraven fullständigt
Möjligt att uppfatta
1.3.3 Sensoriska kännetecken (A)
- Av vissa rullgardinsmenyer som innehåller klockslag framgår det inte tydligt med skärmläsaren att siffrorna är klockslag.
1.4.3 Kontrast (minimum)
- I vissa fall uppfyller fokuset i knapparna inte konstrastkraven.
Hanterbart
2.4.4 Syftet med en länk (i sammanhanget, A)
- En del knappar har markerats som länkar.
2.4.6 Rubriker och ledtexter/etiketter (AA)
- En del av rubrikerna har inte markerats som rubriker.
Tillgänglighetsrespons
Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden.
Valvontaviranomainen
Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktinformation
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
Telefonväxel 0295 016 000