Detta tillgänglighetsutlåtande gäller ansökan om bostadslån och har publicerats 15.01.2021. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster. Enligt lagen ska kreditinstitutens webbplatser vara tillgängliga.
Tillgänglighetsutlåtande för ansökan om bostadslån
Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten
Tjänsten uppfyller delvis tillgänglighetskraven. Vi planerar att åtgärda de brister vi har kännedom om år 2021, såvida inget annat nämns. Vi uppdaterar utlåtandet i takt med att korrigerande åtgärder blir färdiga.
Innehåll som inte är tillgängligt
Webbplatsen uppfyller ännu inte kraven till alla delar
Möjligt att uppfatta
- 1.3.1 Information och relationer (A), Logisk struktur
Rubrikhierarkin saknar nivå 2 vilket kan skapa förvirring.
Hanterbart
- 2.1.1 Tangentbord (A), Åtkomligt med bara tangentbord.
Andelen innehav i olika tillgångsslag kan inte aktiveras med tabulatorn.
- 2.2.6. Tidsutlösning (AAA)
Användaren loggas ut efter att ansökan har varit inaktiv i 15 minuter
Tillgänglighetsrespons
Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden.
Tillsynsmyndighet
Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktinformation
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
Telefonväxel 0295 016 000