Appen Nordea ID uppfyller delvis tillgänglighetskraven. Vi planerar att åtgärda de brister vi har kännedom om 2022–2023, såvida inget annat nämns. Vi uppdaterar utlåtandet i takt med att korrigerande åtgärder blir färdiga.
Otillgängligt innehåll
Tjänsten uppfyller ännu inte kraven till alla delar.
Möjligt att uppfatta
1.1.1 Innehåll som inte är text
- Användning av skärmläsaren på en mobil enhet: en del av inmatningarna saknar ett beskrivande namn.
1.3.1 Information och relationer
- Användning av skärmläsaren på en mobil enhet: skärmläsaren läser inte nummer, såsom versionsnummer, kontonummer och belopp, i begriplig form.
1.3.2 Meningsfull ordning
- Användning av skärmläsaren på en mobil enhet: i en del vyer flyttas fokus inte automatiskt till det viktigaste innehållet.
- Användning av skärmläsaren på en mobil enhet: fokus flyttas automatiskt till inmatningar och hoppar över både anvisningar och transaktionsuppgifter.
1.4.4 Ändring av textstorlek
- Storleken på vissa rubriker ändras inte då textstorleken ändras i inställningarna för enheten.
Hanterbar
2.2.2 Paus, stopp, dölj
- Meddelandet om att inloggningen eller bekräftelsen har lyckats syns bara en kort stund i appen. Användaren kan inte pausa eller stoppa meddelandet.
2.4.2 Sidrubriker
- Användning av skärmläsaren på en mobil enhet: i vissa vyer hoppar skärmläsaren över sidrubriker eller läser dem fel.