Detta tillgänglighetsutlåtande gäller Nordea Wallet. Utlåtandet har publicerats den 18.6.2021 och har uppdaterats den 24.10.2022. Vi har själv bedömt hur tillgänglig tjänsten är.
Tillgänglighetsutlåtande för mobilappen Nordea Wallet
Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten
Tjänsten uppfyller delvis tillgänglighetskraven.
Innehåll som inte är tillgängligt
Mobilappen uppfyller ännu inte kraven till alla delar.
Möjligt att uppfatta
1.1.1 Innehåll som inte är text (A):
- Skärmläsaren får inte rätt svar i fråga om vissa funktioner.
1.3.4 Riktning (AA):
- Appen stöder endast lodrät ställning.
1.3.5 Märk upp vanliga formulärfält i koden (AA):
- Det finns brister i sökfältet och ansökan om Tuohi Mastercard.
1.4.3 Kontrast (minimum, AA):
- Eventuella brister finns i kontrasten för den visuella presentationen.
1.4.4 Ändring av textstorlek (AA):
- Det går att ändra textstorleken endast genom att ändra inställningar för enheten.
1.4.5 Text i form av bild (AA):
- Vissa banners saknar textmotsvarighet.
1.4.11 Använd tillräckliga kontraster i komponenter och grafik (AA):
- Eventuella brister finns i den visuella presentationen.
Tillgänglighetsrespons
Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden.
Tillsynsmyndighet
Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktinformation
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
Telefonväxel 0295 016 000