Tillgänglighetsutlåtande för mobilappen Nordea Wallet

Detta tillgänglighetsutlåtande gäller Nordea Wallet och har publicerats 18.6.2021. Vi har själv bedömt hur tillgänglig tjänsten är.

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Tjänsten uppfyller delvis tillgänglighetskraven.

Innehåll som inte är tillgängligt

Mobilappen uppfyller ännu inte kraven till alla delar.

Möjligt att uppfatta  

1.1.1 Innehåll som inte är text (A):

  • Skärmläsaren får inte rätt svar i fråga om vissa funktioner. 

1.3.4 Riktning (AA): 

  • Appen stöder endast lodrät ställning.

1.3.5 Märk upp vanliga formulärfält i koden (AA): 

  • Det finns brister i sökfältet och ansökan om Tuohi Mastercard. 

1.4.3 Kontrast (minimum, AA): 

  • Eventuella brister finns i kontrasten för den visuella presentationen. 

1.4.4 Ändring av textstorlek (AA):

  • Det går att ändra textstorleken endast genom att ändra inställningar för enheten. 

1.4.5 Text i form av bild (AA):

  • Vissa banners saknar textmotsvarighet. 

1.4.11 Använd tillräckliga kontraster i komponenter och grafik (AA): 

  • Eventuella brister finns i den visuella presentationen. 

Tillgänglighetsrespons

Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden. 

Ge respons på tillgängligheten

Tillsynsmyndighet

Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas. 

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation 

Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
Telefonväxel 0295 016 000  

www.tillgänglighetskrav.fiÖppnas i nytt fönster