Mobilbanken - Nordea Mobile

I mobilbanken har du alltid banktjänsterna med dig var du än är. I mobilbanken följer du dina kontotransaktioner, överför pengar och betalar räkningar. Du får också en överblick över din ekonomi, gör upp budgetar och mycket mer. Börja med att ladda ner appen Nordea Mobile på din telefon eller surfplatta i din enhets appbutik.

Mobilbankens fördelar för dig

I Nordeas mobilbank kan du enkelt sköta dina bankärenden var och när som helst. 

I mobilbanken kan du bland annat 

  • betala räkningar
  • överföra pengar till andra och mellan egna konton
  • kolla saldon och transaktioner på dina konton
  • stänga kortet tillfälligt eller permanent 
  • kontrollera kortets pinkod
  • följa din ekonomi och göra upp budgetar
  • följa din ekonomi och sköta dina bankärenden med din smarta enhet var du än är.

Se vad annat du kan göra i mobilbanken

Börja använda mobilbanken

Den nyaste versionen av mobilbanken är 4.10

De viktigaste uppdateringarna i version 4.10 av mobilbanken är:

  • Vi har förbättrat färgerna och ikonerna på fliken Få koll och gjort det lättare att använda inställningarna. 

  • Det finns nya introduktionssidor för nya användare av appen. 

  • Sökrutan på fliken Hjälp ger bättre sökresultat. 

  • Du kan förnya ditt kort i förtid och lägga till K-Plussa-egenskapen om du vill.  

  • Lägg till ett kort till Google Pay direkt från startvyn.

Så här kan du vara säker på att du har den senaste versionen av mobilbanken

  • Om du redan använder mobilbanken och har aktiverat automatiska uppdateringar behöver du inte göra någonting. 
  • Om du redan använder mobilbanken men inte har aktiverat automatiska uppdateringar – hämta uppdateringen i din enhets appbutik.
  • Om du ännu inte har appen Nordea Mobile kan du ladda ner den i din enhets appbutik.

Om du inte hittar appen i din appbutik kan det hända att den inte finns att få till din telefon. Av säkerhetsskäl behöver du ha operativsystemet iOS 12 eller Android 7.0 eller senare versioner för att kunna använda appen. Om du inte kan installera dessa operativsystem kan du tyvärr inte använda mobilbanken. Men du kan fortfarande använda nätbanken från webbläsaren på din enhet.

Anvisningar för att använda mobilbanken

I menyn nedan hittar du anvisningar för att använda mobilbanken. Ta del av anvisningarna så märker du att du kan sköta många ärenden själv i mobilbanken.

Logga in i mobilbanken

Så här loggar du in i mobilbanken med appen Nordea ID

  1. Öppna mobilbanken och ange ditt användar-ID.
  2. Välj Logga in med appen Nordea ID.
  3. Ange pinkoden för appen Nordea ID.
  4. Nu kan du använda mobilbanken.

Så här loggar du in i mobilbanken med fingeravtrycksidentifieringen Touch ID

  1. Öppna mobilbanken och ange ditt användar-ID.
  2. Välj Ändra inloggningssätt.
  3. Välj Touch ID som inloggningssätt.
  4. Logga in med Touch ID.
  5. Nu kan du använda mobilbanken.
Ändra startskärmen
Betala fakturor
Kolla kontotransaktioner
Överför pengar mellan dina konton
Ändra inställningarna för fliken Få koll
Kolla kortets pinkod
Spärra ditt kort tillfälligt eller permanent
Ändra betalkortets geografiska användningsområde och dagliga bruksgränser
Ändra inställningarna för din kortkredit
Lägg till andra banker
Gör upp en budget
Välj kategorier för dina inkomster och utgifter
Se videon

Ofta frågat om mobilbanken

Förutsättningar för användningen av appen

Förutsättningar för användningen av appen

Om du använder en Android-enhet kan du ladda ned appen Nordea Mobile i appbutiken Google Play. Appen är avsedd för Androids operativsystem 7.0 eller en nyare version.

Använder du iOS kan du ladda appen Nordea Mobile i App Store. Appen är avsedd för operativsystemet iOS 12.0 eller en nyare version.

Annat som du behöver:

  • Nätbanksavtal 
  • Avtal om tjänster som används med bankkoder (kunden ska ha fyllt 15 år)
  • Du kan skaffa bankkoder genom att fylla i blanketten för att bli kund på nätet (nordea.fi/sv/privat/bli-kund/)
Priser och villkor

Hittade du det som du sökte?