Mobilbankens fördelar för dig

I Nordeas mobilbank kan du enkelt sköta dina bankärenden var och när som helst. 

I mobilbanken kan du bland annat 

  • betala räkningar
  • överföra pengar till andra och mellan egna konton
  • kolla saldon och transaktioner på dina konton
  • stänga kortet tillfälligt eller permanent 
  • kontrollera kortets pinkod
  • följa din ekonomi och göra upp budgetar
  • följa din ekonomi och sköta dina bankärenden med din smarta enhet var du än är.

Se vad annat du kan göra i mobilbanken

Hoppsan! Om du vill se innehåll av detta slag ska du först godkänna Nordeas cookies för marknadsföring

Börja använda mobilbanken

Den nyaste versionen av mobilbanken är 4.25

En uppdaterad version är tillgänglig. 

  • Nu kan du se i vilket skick din ekonomi är på fliken Få koll.

  • Avsnittet för valutabetalningar har nu ett nytt utseende.

  • Förbättringar i listan över kort.

  • Nu kan du se räntan på dina konton i en separat punkt i avsnittet om konton. 

  • Du kan använda RF-referensnummer för betalningar i Finland.

  • Du kan välja hur du vill bekräfta dina placeringsuppdrag.

Vi hoppas att du gillar våra nya funktioner!

Nordea Mobile-teamet

Så här kan du vara säker på att du har den senaste versionen av mobilbanken

  • Om du redan använder mobilbanken och har aktiverat automatiska uppdateringar behöver du inte göra någonting. 
  • Om du redan använder mobilbanken men inte har aktiverat automatiska uppdateringar – hämta uppdateringen i din enhets appbutik.
  • Om du ännu inte har appen Nordea Mobile kan du ladda ner den i din enhets appbutik.

Om du inte hittar appen i din appbutik kan det hända att den inte finns att få till din telefon. Av säkerhetsskäl behöver du ha operativsystemet iOS 15 eller Android 9.0 eller senare versioner för att kunna använda appen. Om du inte kan installera dessa operativsystem kan du tyvärr inte använda mobilbanken. Men du kan fortfarande använda nätbanken från webbläsaren på din enhet.

Anvisningar för att använda mobilbanken

I menyn nedan hittar du anvisningar för att använda mobilbanken. Ta del av anvisningarna så märker du att du kan sköta många ärenden själv i mobilbanken.

Är din ekonomi i skick – är du intresserad av Ekonomisk hälsokoll?

Ekonomisk hälsokoll är ett verktyg för att hantera din personliga ekonomi. Syftet med det är att hjälpa dig att se din egen ekonomiska situation på ett mer övergripande sätt.

Genom att svara på några frågor ger vi dig förslag som kan hjälpa dig att planera åtgärder för att förbättra din situation nu och på lång sikt. Genom att planera hur du exempelvis kan spara mer kan hjälpa dig att förverkliga dina drömmar i framtiden.

Vi ställer frågor om olika delområden i din ekonomi, såsom månadsinkomster, eventuellt månadssparande, konsumentkrediter, livförsäkringar, långsiktigt sparande och kommande större utgifter. 

Så här gör du en hälsokoll av din ekonomi: 

  1. Öppna mobilbanken (version 4.25 eller nyare) och gå till fliken Få koll. Scrolla nedåt på sidan till Ekonomisk hälsokoll. 
  2. Efter att du har svarat på frågorna föreslår vi åtgärder som kan hjälpa dig att förbättra din ekonomi. 
  3. Om din ekonomiska situation förändras kan du uppdatera dina svar när som helst.

Ofta frågat om mobilbanken

Nu är sökandet ännu mer effektivt

Hittade du inte det du letade efter?

Prova sökfunktionen i mobilbanken. 

Läs instruktionerna

Information 640x360

Hittade du det som du sökte?