Nordea Mobile

Enkel app. Enkla banktjänster. Bankärenden ska gå enkelt. Än mer så i mobilen. Nordea Mobile har utvecklats i samarbete med kunderna och fått en ny design som ska göra din upplevelse av mobilbanken ännu bättre.

Nordea Mobile underlättar din vardag

Med Nordea Mobile kan du se dina kontotransaktioner, överföra pengar, betala räkningar, ha ett onlinemöte och mycket mer.

  • Personlig prägel - Logga in med ansiktsigenkänning eller ditt fingeravtryck och anpassa startskärmen så att du enkelt kommer åt dina favoritfunktioner. Smidigt. Enkelt. Direkt.
  • Spärra ditt kort med bara ett knack. - Du kan nu spärra ditt kort direkt i appen. Om du spärrar det tillfälligt kan du enkelt öppna det igen. Om du spärrar det permanent beställs omedelbart ett nytt kort.
  • Skanna enkelt de räkningar du ska betala. Ta din telefon. Öppna appen. Och skanna koden på räkningen. Mycket enklare än så blir det inte.
  • Testa appens smidiga chattfunktion och hör av dig till oss när det passar. Eller få ett ansikte på rådgivaren genom att ansluta till ett förbokat onlinemöte direkt i appen. När du ringer via appen är du redan identifierad.
  • Köp och sälj fondandelar direkt i appen och följ dina placeringar när du vill.

Nedan presenteras de nya funktionerna i mobilbanken Nordea Mobile

Vi utvecklar ständigt Nordea Mobile för att den ska möta våra kunders behov på bästa möjliga sätt.

Nya funktioner i version 3.4

Gör det hemtrevligt: Möblera om förstasidan som du vill. Välj vilken information du vill se genom att lägga till och ta bort widgetar. Tryck på pennan uppe till höger för att komma igång.

Välj språk: Vill du använda din iPhone på engelska men mobilbanken på svenska eller finska? Ändra språkinställningarna i menyn Visa mer. (Endast för iOS)

Kolla vad du sätter pengar på: Se vad du köpt med kort i realtid. Med den nya Wallet-widgeten ser du dina månatliga credit och debit-kortinköp.

Välj lösenordet själv: Nu kan du skapa ett eget fyrsiffrigt lösenord för att logga in. Tryggt, lätt och behändigt.

Nora – din digitala placeringsrådgivare: Träffa vår digitala placeringsrådgivare Nora via länken. Svara på frågorna så ger Nora en rekommendation om vilken placeringslösning som lämpar sig bäst för dig.

Håll dig uppdaterad: Nu kan du få notiser om nya meddelanden. Aktivera notiserna för att ha koll hela tiden.

Hoppas du tycker om de nya funktionerna!

Spärra användningen av kortet tillfälligt eller helt

Om du tappar bort ditt kort kan du snabbt spärra det i den nya mobilbanken. Om du senare hittar kortet kan du enkelt aktivera det i appen. Om ditt kort blir stulet, stäng kortet. På så sätt spärrar du användningen av kortet helt och kan samtidigt beställa ett nytt kort.

Betala en faktura eller gör en girering

Du betalar fakturorna enkelt med mobilens kamera eller gör gireringarna med en snabbvalstangent på startsidan av appen.

Boka ett möte eller delta i ett onlinemöte

Du kan boka ett möte med våra rådgivare direkt i appen och ansluta dig till ett bokat möte med mobilen. Du kan också kontakta oss direkt via appens chatt.

Förutsättningar för användningen av appen

Förutsättningar för användningen av appen

Tekniska krav:

Om du använder en Android-enhet kan du ladda ned appen Nordea Mobile i appbutiken Google Play. Appen är avsedd för Androids operativsystem 5.0 eller en nyare version.

Använder du iOS kan du ladda appen Nordea Mobile i App Store. Appen är avsedd för operativsystemet iOS 10.0 eller en nyare version.

Annat som du behöver:

  • Nätbanksavtal 
  • Avtal om tjänster som används med bankkoder (kunden ska ha fyllt 15 år)
  • Du kan skaffa bankkoder genom att fylla i blanketten Bli kund på nätet
Priser och villkor
Frågor och svar