Så här hanterar du dina abonnemang och återkommande debiteringar
I avsnittet Abonnemang kan du följa och hantera dina abonnemang enkelt. Om du vill kan du också avsluta ett abonnemang direkt i mobilbanken.
För att kunna använda funktionen för abonnemang måste du ha version 4.22 eller en senare version av mobilbanksappen.
Följ upp dina abonnemang
- Öppna fliken Få koll i Nordeas mobilbank.
- Skrolla nedåt och välj Abonnemang.
- Du ser en lista över dina abonnemang och debiteringar för dem på ditt konto eller kort.
Tips: Du kommer till avsnittet Abonnemang också via Betalningar och e-fakturor från och med mobilbank version 4.23.
Kan du inte se ditt konto eller kort i avsnittet Abonnemang? Gå till inställningarna för fliken Få koll och fastställ vilka konton och kort du vill ha med på listan.
Hantera dina abonnemang
Om något abonnemang inte syns i listan kan du lägga till det.
- Tryck på plustecknet nertill på sidan.
- Välj den betalning som är kopplad till abonnemanget.
- Markera betalningen som ett abonnemang.
Om du inte vill att ett visst abonnemang ska synas i listan kan du dölja det. Välj abonnemanget och dölj det med hjälp av reglaget.
Avsluta ett abonnemang
- Välj abonnemanget du vill avsluta. Välj Avsluta abonnemanget, följ anvisningarna och fyll i dina uppgifter.
- Underteckna fullmakten digitalt så att vi kan avsluta abonnemanget i ditt ställe.
- Efter det går vi vidare med uppsägningen av abonnemanget. Det tar i regel högst fem dagar att säga upp ett abonnemang. Du får en bekräftelse då abonnemanget har sagts upp. Du får också ett meddelande om det inte är möjligt att säga upp abonnemanget av någon orsak. I sådana fall måste du själv kontakta tjänsteleverantören.
Bra att veta: Varför kan jag inte säga upp alla abonnemang via mobilbanken? Om du exempelvis har ett tidsbundet avtal kan du inte säga upp abonnemanget i mobilbanken.