Höjning av Flexkredit

Du kan ansöka om att höja din Flexkredit enkelt i mobil- och nätbanken.

  • När du har ansökt om höjningen får du vanligtvis ett beslut med detsamma, och senast inom några dagar.
  • Vi kontaktar dig om vi behöver ytterligare uppgifter. 
  • Det höjda kreditbeloppet betalas in på ditt konto genast efter att krediten har beviljats.

Om din Flexkredit har en solidariskt ansvarig person eller om du ännu inte har fått den första fakturan kan du inte höja krediten i mobil- eller nätbanken. I sådana fall kan du kontakta Nordea Kundtjänst.

Så här höjer du din Flexkredit i mobilbanken

  1. Logga in i mobilbanken
  2. Tryck på Tjänster nertill på skärmen.
  3. Välj Lån.
  4. Tryck på Flexkredit.
  5. Tryck på Ansök om Flexkredit.
  6.  Välj höj din befintliga Flexkredit på välkomstsidan för ansökan om Flexkredit. 

Obs! Kontakta Nordea Kundtjänst om du inte hittar punkten Höj din befintliga Flexkredit på sidan.

Läs mer om Flexkredit

Så här höjer du din Flexkredit i nätbanken

  1. Logga in i nätbanken.
  2. Klicka på Ekonomi uppe på sidan och välj Lån.
  3. Välj den Flexkredit som du vill höja.
  4. Klicka på Höj din Flexkredit till höger på sidan.
  5. Välj höj din befintliga Flexkredit på välkomstsidan för ansökan om Flexkredit. 

Obs! Du kan be oss om råd om du inte hittar punkten Höj din befintliga Flexkredit på sidan. Kontakta då Nordea Kundtjänst.

Läs mer om Flexkredit

Höj din kredit på nätet

Det är enkelt att ansöka om höja din lån online!

Höj din kredit Öppnas i nytt fönster