1. Boka tid till läkare

  • Du kan boka tid direkt till önskad läkare. I det här skedet behöver du inte kontakta försäkringsbolaget. 
  • Vi rekommenderar att du använder tjänster av Terveystalo som är vår samarbetspartner. Enklast bokar du tid i Terveystalos nättjänstÖppnas i nytt fönster
  • Du kan välja om du vill besöka läkare på en läkarmottagning eller boka tid till distansmottagning. 
  • Betala besöket själv efter mottagningen.

2. Ansök om ersättning på nätet

  • Fyll i en ansökan om ersättning på nätet efter att du har besökt läkare.
  • Logga in i Nordeas tjänst FörsäkringarÖppnas i nytt fönster.
  • Fyll i en elektronisk ersättningsansökan i uppgifterna om din MyLife-försäkring under Ersättningsansökan.
  • För att fylla i ansökan behöver du uppgifter om vårdkostnader.

3. Betalning av ersättning

  • Efter att vi har handlagt din ersättningsansökan skickar vi dig ett ersättningsbeslut via Nordea Omaposti och betalar ersättningen på det konto som du meddelat.

Nordea Försäkrings kundtjänst hjälper dig

Om du behöver mer information om ditt ersättningsärende ring Nordea Försäkrings kundtjänst på 0200 22320 (lna/msa). Vi betjänar dig mån–tors kl. 8.30–16.30 och fre kl. 10.00–16.30.

Om ditt ärende inte är brådskande kan du också skicka oss ett meddelande i mobil- eller nätbanken med ämnet Försäkringar.

Du hittar mer information om hälsoskyddet med Nordea MyLife i produktbeskrivningenÖppnas i nytt fönster, villkorenÖppnas i nytt fönster och faktabladetÖppnas i nytt fönster.

Svar på frågor om hälsoförsäkringar