Välkommen till Premium Kundtjänst!
Du kan sköta många bankärenden behändigt i mobil- och nätbanken. När du behöver hjälp med vardagliga bankärenden når du snabbt våra experter per telefon.
Om du ringer Premium Kundtjänst dagtid på en vardag får du betjäning av en rådgivare som har specialiserat sig på Premiumkundernas behov. Du kommer till Premiumtjänsten enklast när du ringer via mobilbanken. Välj Hjälp > Ring kundtjänsten i mobilbanken. Då är du redan identifierad.
Du kan också ringa Nordea Kundtjänst på 0200 5000 (lna/msa). Då kommer du till Premiumtjänsten när du i början av samtalet identifierar dig med dina nätbankskoder.
Under samtalet kan du diskutera alla dina bankärenden. Vi kan till exempel se till att hela din familjs bankärenden är ändamålsenliga. Vi kollar också gärna att din kapitalförvaltningsplan är uppdaterad. Vid behov kan vi boka ett möte med en kapitalförvaltare eller en expert från finansieringsteamet för Premiumkunder.
I Premium Kundtjänst tar du hand om exempelvis:
bank- och kreditkortsärenden, såsom beställning av nya kort och parallellkort samt ändring av kort
kontoöverföringar samt kontroll och utredning av transaktioner
rådgivning om användning av mobil- och nätbanken och kodappen
kontroll och utredning av kredittransaktioner
bankärenden för minderåriga
Om du identifierar dig med dina bankkoder når du snabbt en rådgivare som har specialiserat sig på att betjäna Premiumkunder.
- Ring på fliken Hjälp i mobilbanken
- Ring numret 0200 5000 (lna/msa).