Detta tillgänglighetsutlåtande gäller "Vad kostar bostadslånet i månaden" lånekalkyl för bostäder i Finland och det har upprättats den 15 december 2020 och uppdaterades 31.10.2022. Nordea har självständigt utvärderat hur tillgänglig tjänsten är.
Tillgänglighetsutlåtande för Nordeas " Vad kostar bostadslånet i månaden" lånekalkyl för bostäder i Finland
Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten
Nordeas "Vad kostar bostadslånet i månaden" lånekalkyl för bostäder i Finland uppfyller delvis tillgänglighetskraven. Målet är att korrigera de upptäckta bristerna år 2023, om inte annat nämns nedan.
Du kan alltid kontakta Nordea Kundtjänst på 0200 5000 om du har frågor. Vi har öppet mån–fre kl. 8–18. Under veckosluten betjänar vi dig i dagliga ärenden på finska kl. 10–16 på numret 0200 3000.
Otillgängligt innehåll
Följande delar av tjänsten uppfyller inte tillgänglighetskraven fullständigt.
Möjligt att uppfatta
1.4.3 Urskiljbart (AA), kontrast:
Hos vissa funktionsknappar är kontrasten mellan bakgrundsfärgen och de andra färgerna inte tillräcklig.
Begripligt
3.1.1 Sidans språk (A), sidans språk har fastställts:
Språket har inte fastställts för HTML-sidorna.
Tillgänglighetsrespons
Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden.
Tillsynsmyndighet
Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktinformation
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
Telefonväxel 0295 016 000
Privatkunder
Hjälp för bankärenden