Tillgänglighetsutlåtande för den digitala tjänsten för att öppna konto

Detta tillgänglighetsutlåtande gäller den digitala tjänsten för att öppna konto i Finland. Detta tillgänglighetsutlåtande har upprättats den 21 februari 2022. Nordea har självständigt utvärderat hur tillgänglig tjänsten är.

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Nordeas digitala tjänst för att öppna konto i Finland uppfyller delvis tillgänglighetskraven. Målet är att korrigera de upptäckta bristerna år 2022. Vi uppdaterar utlåtandet i takt med att korrigerande åtgärder blir färdiga.

Otillgängligt innehåll

Följande delar av tjänsten uppfyller inte tillgänglighetskraven fullständigt.

Möjligt att uppfatta

1.3.1 Information och relationer

  • Hjälptexter som öppnas då man trycker på ikonen med frågetecken är inte i läsbart/tillgängligt format (gäller alla sidor).

Hanterbart

2.1.1 Tangentbord: 

  • En del rubriker och länkar kan inte hanteras med tangentbordet.

Begripligt

3.2.1 Vid fokus:

  • Fokuset blir oklart i avsnitt som kan expanderas med hjälp av nedåtpilen eller på/av-knappen (gäller alla sidor).

Tillgänglighetsrespons

Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden. 

Ge respons på tillgängligheten

Tillsynsmyndighet

Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas. 

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation 

Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
Telefonväxel 0295 016 000  

www.tillgänglighetskrav.fiÖppnas i nytt fönster