Usein kysyttyä
Askarruttaako jokin pankkiasia? Katso löydätkö alla olevien linkkien takaa vastauksen kysymykseesi.
Sisäänkirjautuminen henkilöasiakkaan verkkopankkiin
Kirjaudu Nordean verkkopankkiinSisäänkirjautuminen yritysasiakkaan verkkopankkiin.
Kirjaudu Nordea BusinekseenTältä sivulta löydät niksit helppoon asiointiin eri tilanteissa. Hoidat pankkiasioitasi näppärästi digitaalisesti ja neuvojamme auttavat sinua chatissa, sosiaalisessa mediassa tai puhelimitse ilman ajanvarausta, kun tarvitset henkilökohtaista neuvontaa.
Askarruttaako jokin pankkiasia? Katso löydätkö alla olevien linkkien takaa vastauksen kysymykseesi.
Valitse tästä valikosta asiointisi aihe ja löydä paras ratkaisu tilanteeseesi.
Mobiili- tai verkkopankin hakutoiminto auttaa sinua, jos sinulla on jotain kysyttävää pankkiasioinnista tai tarvitset helpon tavan navigoida kanavassa. Löydät haun aloitusnäkymän Pikatoiminnoista ja Tuki-välilehdeltä.
Kirjoita yksinkertainen hakusana, niin saat listan ehdotuksista, jotka
Löydät haun kautta myös linkkejä uusien palveluiden äärelle.
Viimeisimmät hakusi tallennetaan, joten seuraavalla kerralla voit helposti siirtyä suoraan aiempiin hakutuloksiisi esimerkiksi hakusanoilla "näytä kortin PIN-koodi", "Tiliote" tai " Viestit".
Hups! Jos haluat nähdä tällaista sisältöä, hyväksy ensin Nordean markkinointievästeet
Lataa Nordea Mobile -sovellus omaan älypuhelimeesi tai tabletiisi sovelluskaupasta ja kirjaudu palveluun turvallisesti pankkitunnuksilla.
Hoida kaikki pankkiasiasi kätevästi yhdessä paikassa. Tarvitset vain Internet-yhteyden. Kirjaudu palveluun Nordea ID –sovelluksella, Nordea ID-laitteella tai tunnuslukulaitteella.
Päivittäisten raha-asioiden hoitoon suosittelemme sinulle verkko- tai mobiilipankkia, jolloin sinun ei tarvitse varata aikaa konttorikäyntiin. Neuvojamme auttavat sinua ilman ajanvarausta myös asiakaspalvelussa, somessa sekä chatissa.
Tarvittaessa varaamme asiakaspalvelustamme sinulle ajan konttorikäyntiä tai verkkotapaamista varten. Tällaisia asioita ovat esimerkiksi asuntolainaneuvottelut ja sijoitusneuvonta. Sijoitusneuvontaan pääset varaamaan ajan myös itse mobiili- ja verkkopankissa.
Asuntolainaa haet mobiilipankin, verkkopankin tai nordea.fi:n asuntolainahakemuksella. Hakemuksen lähetät suoraan verkossa, ja olemme sinuun yhteydessä varataksemme ajan lainaneuvotteluun.
Voit varata ajan sijoitusneuvontaan mobiili- tai verkkopankissa. Verkkotapaamisessa sijoitusneuvojamme käyvät kanssasi läpi säästämiseen ja sijoittamiseen liittyviä kysymyksiä ja teemme juuri sinulle sopivan sijoitussuunnitelman.
Helpoiten perut varatun ajan verkko- tai mobiilipankissa. Jos sinulla ei ole Nordean pankkitunnuksia, voit peruuttaa ajan Nordea Asiakaspalvelussa.
Valitse Mobiilipankin tilit -osiosta kyseinen kortti -> Sulje kortti.
Sinulla on kaksi tapaa sulkea kortti mobiilipankissa:
Voit myös sulkea korttisi pysyvästi soittamalla sulkupalveluun 24h/vrk.
Kortin tunnusluvun tarkistat helposti ja maksutta mobiilipankista. Mobiilipankissa näet tunnusluvun valitsemalla kyseisen kortin tiedoista PIN ja Turvallisuus > Katso tunnusluku.
Verkkopankista tunnusluku löytyy kohdasta: Yhteenveto tai Talous -> Kortit -> valitse kortti -> Katso tunnusluku -> Näytä.
Uutta pankki- tai luottokorttia voit hakea verkkopankissa. Uutta Nordea Gold-korttia voit hakea myös mobiilipankissa.
Vanheneva kortti uusiutuu automaattisesti ja uusi korttisi postitetaan viimeistään kaksi viikkoa ennen voimassaoloajan päättymistä.
Mobiili- ja verkkopankissa voit muokata kortin maarajausta, päivittäisiä maksurajoja sekä sallia maksut verkossa. Mobiilipankissa voit myös muokata korttiluottosi lyhennysprosenttia, lyhennysvapaita kuukausia ja/tai eräpäivää. Ohjeet mobiilipankissa tehtäviin muutoksiin löydät täältä.
Lue ohjeet ja vinkit tilanteisiin, joissa korttisi ei toimi maksupäätteellä, automaatilla tai verkkomaksun yhteydessä.
Nordean asiakkaana avaat tilin verkkopankissa kohdasta Talous > Tilit ja tapahtumat. Alaikäiselle lapsellesi avaat tilin Palvelut lapselle verkossa - palvelussa.
EtuTilisi ja JoustoTalletus-tilisi voit lopettaa itse verkkopankissa. Tilin lopetuslinkin löydät verkkopankista kyseisen tilin tilitiedoistaAvautuu uuteen ikkunaan.
Muiden tilien lopettamiseksi ole meihin yhteydessä joko chatillä tai soita asiakaspalveluumme.
Kun haluat muuttaa tilisi käyttöoikeuksia, ole yhteydessä Nordea Asiakaspalveluun. Suosittelemme, että olet yhteydessä asiakaspalveluun yhdessä käyttöoikeuden saajan kanssa.
Sähköiset tiliotteet löydät verkkopankista viimeiseltä kuudelta vuodelta.
Laskut maksat helpoiten ja veloituksetta mobiili- ja verkkopankissa. Laskuja voit maksaa myös maksupalveluna, jolloin lähetät laskut postitse pankkiin hoidettavaksi pankista saatavassa maksupalvelukuoressa.
Uuden E-laskun tilaamisen ja E-laskujen muutokset hoidat itse mobiili- tai verkkopankissa.
Voit toimittaa perukirjan liitteineen Nordeaan sähköisesti nordea.fi/omaposti. Valitse uuden viestin vastaanottajaksi “Kuolinpesän asiakirjat” ja varmista, että kaikki tarvittavat liitteet on mukana. Kuolinpesän osakasselvitys tehdään noin kahden viikon kuluessa perukirjan toimituksesta. Selvityksen valmistumisesta lähetetään ilmoitus tekstiviestillä tai Omapostilla.
Lataa Nordea ID -sovellus useampaan älypuhelimeen tai tablettiin, jotta pääset kirjautumaan palveluihin, vaikka laite hajoaisi tai katoaisi. Löydät tarkemmat ohjeet tunnistautumisen sivuilta.
Tule Nordean henkilöasiakkaaksi verkossa ja saat käyttöösi pankkitunnukset Nordean palveluiden käyttöön. Jotta voit käyttää pankkitunnuksia sähköisenä tunnistautumisena kolmannen osapuolen palveluihin, esimerkiksi Omakanta- tai OmaVero palveluun, tulee henkilöllisyys ensin varmistaa konttorissa. Tarvittaessa voit varata ajan konttoriin asiakaspalvelustamme.
Palvelut lapselle verkossa - palvelussa avaat lapsellesi tilit ja saat pankkitunnukset.
Katso kuinka lataat Nordea ID -sovelluksen mobiililaitteellesi.
Jos käytössäsi ei ole mobiililaitetta, voit tilata korvaavaksi tunnistautumisvälineeksi tunnuslukulaitteen verkkopankista, tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluun.
Vakuudetonta Joustoluottoa voit saada 2 000 - 50 000 euroa ilman erillistä avausmaksua. Joustoluottoa haet mobiilipankista tai verkkopankista. Lue lisää vakuudettomasta Joustoluotosta ja laske hinta
Vakuudellinen laina on pankkilaina yli 15 000 euron hankintoihin, kun käytössäsi on vakuutta. Voit hakea lainaa verkkopankissa. Lue lisää vakuudellisesta lainasta
Joustoluoton maksuerään, lyhennysvapaisiin kuukausiin ja eräpäivään teet muutoksia mobiilipankissa. Voit hakea korotusta Joustoluottoon mobiili- ja verkkopankissa ”korota luottoa”-painikkeella.
Vakuudellisen kulutusluoton maksuerään, lyhennysvapaisiin kuukausiin ja eräpäivään teet muutoksia mobiili- tai verkkopankissa. Löydät muutospainikkeen oman lainasi tiedoista.
HUOM: jos lainassasi ei ole mobiili- tai verkkopankissa Hae muutoksia lainaan -painiketta, kirjaudu silloin hakemukselle Nordea.fi:llä olevan linkin kautta.
Asuntolainaa haet mobiilipankin, verkkopankin tai nordea.fi:n asuntolainahakemuksella. Hakemuksen lähetät suoraan verkossa, ja olemme sinuun yhteydessä varataksemme ajan lainaneuvotteluun.
Tee nopeasti ja edullisimmin muutokset asuntolainaasi mobiili- tai verkkopankissa.
Jos sinulla on jo lainalupaus Nordeasta ja olet löytänyt ostettavan kohteen, jätä yhteystietosi tällä lomakkeella niin otamme sinuun yhteyttä ja varaamme ajan keskustellaksemme lainasta ja asuntokaupoista.
Digitaalinen asuntokauppa on helppo ja turvallinen vaihtoehto perinteiselle asuntokaupalle oli kyseessä sitten asunto-osake tai kiinteistö. Tältä sivulta löydät lisää tietoa digitaalisen kaupan vaiheista sekä listan asioista, jotka on hyvä huomioida kun olet tekemässä digitaalista asunto-tai kiinteistökauppaa.”
Tule Nordean henkilöasiakkaaksi verkossa.
Nordean Premium Banking on varainhoitopalvelu sinulle ja perheellesi. Tutustu Premium-asiakkuuteen.
Tule Nordean yritysasiakkaaksi verkossa.
Palvelut lapselle verkossa - palvelussa avaat lapsellesi Käyttötilin, Etutilin, saat pankkitunnukset sekä tilaat Nordea Debit -kortin.
Pankin vaihtaminen on yksinkertaista. Tältä sivulta löydät ohjeet pankin vaihtamiseen.
Varaa aika maksuttomaan verkkotapaamiseen sijoitusneuvojamme kanssa. Luomme yhdessä sinulle sopivan suunnitelman pitkäaikaiseen säästämiseen ja varallisuuden kasvattamiseen. Näin varaat ajan tapaamiseen verkkopankissa.
Kuukausisäästämisen pääset aloittamaan digitaalisissa palveluissamme tai sijoitusasiantuntijan avulla - tutustu kuukausisäästämisen vaihtoehtoihin täällä. Omia kuukausisäästämisen sopimuksiasi pääset muokkaamaan mobiili- ja verkkopankin ”Säästöt ja sijoituksetAvautuu uuteen ikkunaan -osiossa.
Pörssikaupankäyntiä varten tarvitset osakesäästötilin tai arvo-osuustilin ja kaupankäyntipalvelun.
Voit käydä kauppaa rahastoilla ja osakkeilla mobiili- ja verkkopankissa kohdassa ”Säästöt ja sijoituksetAvautuu uuteen ikkunaan ”. Pääset tarkastelemaan omia sijoituksiasi Säästöt ja sijoitukset-välilehdeltä. Ostot ja myynnit onnistuvat etsimällä sijoituskohteita.
Osoitteessa nordea.fi/markkinatilanneAvautuu uuteen ikkunaan löydät ajankohtaista markkinoiden kehityksestä, sekä neuvoja siihen, miten voit säästäjänä tai sijoittajana toimia.
Ajankohtaiset yhtiötapahtumat löydät täältä. Samalta sivulta löytyy myös lista tulevista yhtiökokouksista ja osingoista.
Jos etsit tietoa Nordeasta sijoituskohteena, vieraile Nordean sijoittajasivuillaAvautuu uuteen ikkunaan.
Chatbot Nova auttaa sinua ympäri vuorokauden. Kerro hoidettava pankkiasiasi Novalle ja Nova kertoo miten ja missä asiasi hoituu nopeimmin.
Nova ohjaa sinut tarvittaessa ihmis-avusteiseen chattiin, joka vaatii tunnistautumisen ja on auki arkisin klo 8.00–18.00.
Tunnistautumisen voit tehdä myös toisen pankin tunnuksilla.
* Normaalin matkapuhelun tai paikallispuhelun hinta. Nordea ei veloita soitostasi palvelumaksua.