Tervetuloa Nordea Asiakaspalveluun!

Tältä sivulta löydät niksit helppoon asiointiin eri tilanteissa. Hoidat pankkiasioitasi näppärästi digitaalisesti ja neuvojamme auttavat sinua chatissa, sosiaalisessa mediassa tai puhelimitse ilman ajanvarausta, kun tarvitset henkilökohtaista neuvontaa.

Milloin korkojen nousu vaikuttaa asuntolainaan?

Suurimmalla osalla Suomalaisista on asuntolainassaan korkona 12 kk euribor. Se on vaihtuva korko, ja lainan viitekorkona sen arvo määräytyy vuodeksi kerrallaan.

Omassa lainassa on koron tarkistuspäivä eli päivä, jolloin korko muuttuu. Viitekoron arvo asettuu korontarkistuspäivää kaksi pankkipäivää edeltävään tasoon. 

Mistä näen oman lainani korontarkistuspäivän?

Mobiilipankki Katsaus > lainat ja kulutuslotot > valitse laina > tiedot > korkojakson päättymispäivä

Verkkopankki: Valitse talous-välilehti > lainat > valitse tarkasteltava laina > lainan tiedot > korkojakson päättymispäivä

Kuinka paljon oma kuukausieräni muuttuu?

Korkojen noustessa kuukausierän ja korkomenojen muutokseen vaikuttaa moni asia, kuten jäljellä olevan lainan määrä, laina-aika ja valittu lyhennystapa. Voit myös hahmotella omaa kuukausierääsi asuntolainalaskurimme avulla. 

Lue useimmin kysyttyjä kysymyksiä korkojen noususta

Niksejä helppoon asiointiin

Valitse tästä valikosta asiointisi aihe ja löydä paras ratkaisu tilanteeseesi.

Arjen asiointi

Mobiilipankki

Hoida pankkiasiasi Nordea Mobile -mobiilipankilla. Lataa mobiilipankki omaan älypuhelimeesi tai tabletillesi sovelluskaupasta ja kirjaudu palveluun turvallisesti pankkitunnuksilla.

Tutustu mobiilipankkiin

Verkkopankki

Verkkopankissa hoidat kaikki pankkiasiasi kätevästi yhdessä paikassa, tarvitset vain Internet-yhteyden. Kirjaudu palveluun Nordea ID –sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. 

Tutustu Nordean verkkopankkiin

Kirjautuminen vanhaan verkkopankkiin on muuttunut - kirjauduthan ensi kerralla uuteen!

Uudesta verkkopankista löydät tuttuja toimintoja uudessa ulkoasussa. Kirjaudut uuteen verkkopankkiin Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. 

Vanhaan verkkopankkiin voit kirjautua vain tunnuslukukortilla.

Kortit
Tunnistautuminen
Asuntolaina
Uusi asiakas
Tilit ja maksut
Lainat ja luotot
Säästäminen ja sijoittaminen
Kuolinpesän pankkiasiat
Tarvitseeko minun varata aika?

Nordea Asiakaspalvelu tarvittaessa apunasi ilman ajanvarausta:

Soita meille mobiilipankista*

  • Mobiilipankin ”Tuki” –välilehdeltä soittaessasi olet valmiiksi tunnistautunut. 
  • Aukioloaikamme ovat ma-pe 8-20 ja la-su 10-16 (viikonloppuisin palvelemme vain päivittäispalveluasioissa)

Näin soitat Nordeaan

Asiakaspalvelun poikkeusaukioloajat

Asiakaspalvelumme palvelee sinua poikkeusaikatauluin pankki- ja vakuutusasioissa seuraavina ajankohtina vuonna 2022.

Katso poikkeusaukioloajat

* Normaalin matkapuhelun tai paikallispuhelun hinta. Nordea ei veloita soitostasi palvelumaksua. 

Kysymyksiä ja vastauksia asioinnista