Vakuutukset-palvelu helpottaa arkeasi

  • Näet Vakuutukset-palvelussa tiedot sijoitus-, eläke- ja henkilövakuutuksistasi sekä teet toimeksiantoja ja muutoksia sopimuksillesi.
  • Voit avata Nordea MyLife -henkilövakuutuksen.
  • Voit hakea korvausta Nordea MyLife ja Nordea Henkilöturva -vakuutuksista.
  • Saat ajankohtaisia uutisia vakuutuksista ja palveluista.
  • Vakuutukset-palvelussa hoidat vakuutusasioitasi kaikkien pankkien tunnuksilla sekä mobiilivarmenteella.
  • Vakuutukset-palveluun kirjaudut näppärästi avoimilta sivuilta Kirjaudu-valikosta sekä Nordean mobiili- tai verkkopankin kautta.

Sijoitusvakuutukset

Vakuutukset-palvelussa voit:

  • aloittaa säännöllisen säästämisen tai tehdä yksittäisiä kertasijoituksia,
  • muuttaa säännöllisesti säästämääsi summaa,
  • muuttaa jo kertyneiden säästöjesi sijoituskohteita sekä tulevien säästöjen sijoituskohteita, 
  • nostaa säästöjäsi. 

Katso tarkemmat ohjeet ja vinkit muutoksiin.

Henkilövakuutukset

Mitä tietoja näen henkilövakuutuksista Vakuutukset-palvelussa?

Klikkaamalla henkilövakuutuksesi nimeä, näet tarkempia tietoja vakuutussopimuksestasi, kuten

  • vakuutusnumero, vakuutuksenottaja ja vakuutettu,
  • sopimuksen alkamis- ja päättymispäivä,
  • vakuutuskausi, maksun määrä ja maksuväli.

Näet myös vakuutusturvan tarkemmat tiedot, kuten

  • vakuutusturvalaji ja turvan määrä,

  • turvan voimassaoloaika,
  • edunsaaja,
  • vakuutusmaksu ja
  • tieto siitä, miltä ajalta vakuutusmaksu on laskettu.

Jos MyLife-vakuutuksessasi on hyvinvointietu, näet Vakuutukset-palvelussa aktiivisuustasosi sekä mahdollisen korotusprosentin. 

Miten pääsen täyttämään terveysselvityksen Vakuutukset-palvelussa?

Löydät avoimen MyLife-hakemuksesi Vakuutukset-palvelun etusivulta kohdasta "Keskeneräiset toimeksiannot". Avaa hakemus, ja pääset täyttämään terveysselvityksen. Lisäohjeita terveysselvityksen täyttämiseen saat Terveysselvitys-sivulta

Voinko muuttaa laskun eräpäivää tai tehdä muita muutoksia henkilövakuutukselle?

Muutosten tekeminen henkilövakuutuksille on mahdollista asiakaspalvelumme kautta esimerkiksi lähettämällä viestiä mobiilipankin, verkkopankin tai Omapostin kautta. Voit muun muassa muuttaa laskun eräpäivää, vaihtaa edunsaajaa, tehdä muutoksia turvamäärään tai lisätä MyLife-vakuutukselle maksuttoman hyvinvointiedun. Muutosten tekeminen itsepalveluna Vakuutukset-palvelussa ei toistaiseksi ole mahdollista. 

Miten voin muuttaa edunsaajamääräystä?

Edunsaajamääräys on hyvä tarkistaa aina, kun elämäntilanteessa tapahtuu muutoksia. 

Edunsaajamääräyksen muutos tulee tehdä kirjallisesti vakuutusyhtiölle. Voit lähettää meille tiedot uudesta edunsaajasta mobiilipankin, verkkopankin tai Omapostin viestillä. Koska edunsaajamääräyksen valinta vaikuttaa henkivakuutuskorvauksen saajaan, tulee sen muotoon kiinnittää erityistä huomiota. 

Voinko avata henkilövakuutuksen verkossa?

Kyllä, voit avata Vakuutukset-palvelussa henkivakuutuksen, vakavan sairauden turvan sekä pysyvän työkyvyttömyyden turvan. Siirry tästä Vakuutukset-palvelun vakuutuslaskuriin.

Jätä yhteydenottopyyntö, jos haluat hankkia turvaa työttömyyden ja tilapäisen työkyvyttömyyden varalle tai haluat liittää vakuutuksesi asuntolainaan. Autamme myös mielellämme, jos haluat keskustella kanssamme vakuutuksista tarkemmin. 

Miten haen korvausta henkilövakuutuksesta?

Vakuutukset-palvelussa voit täyttää sähköisen korvaushakemuksen MyLife- ja Henkilöturva-vakuutuksista. Poikkeuksena on henkivakuutuskorvaus, jota ei ole mahdollista hakea sähköisesti.

Saat ohjeet kaikkien vakuutusten ja vakuutusturvien korvaushakemuksiin sivulta Vakuutuskorvauksen hakeminen.

Vakuutukset-palvelun toiminnallisuudet

Kuinka voin kirjautua Vakuutukset-palveluun? 

Henkilöasiakkaat:  

  • Mobiilipankin pikatoiminnoista Vakuutukset-ikonista.
  • ​Valitse verkkopankin etusivulta kohdasta Muut palvelut ja sitten Vakuutukset.
  • Avaa Nordean kotisivun Kirjaudu-valikko ja valitse sitten Kirjaudu Vakuutukset-palveluun.

Kuinka vahvistan toimeksiannot ja muutokset Vakuutukset-palvelussa? 

Muutoksen tai toimeksiannon voi vahvistaa mobiililaitteeseen ladattavan Nordea ID -sovelluksen tai Nordea ID -laitteen avulla. Jos käytössäsi ei vielä ole Nordea ID -sovellusta, voit ladata sen oheisen ohjeen mukaisesti.

Voinko hoitaa vakuutuksiani Vakuutukset-palvelussa, jos minulla ei ole Nordean pankkitunnuksia tai Nordean pankkiasiakkuutta?

Kyllä, voit kirjautua Vakuutukset-palveluun muiden pankkien tunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Avaa Nordean kotisivun Kirjaudu-valikko ja valitse sitten Kirjaudu Vakuutukset-palveluun, jonka jälkeen valitse Muut tunnistustavat.

Pääset tekemään palvelussa muutoksia, kuten Nordean tunnuksilla. Myös tilinumeroksi hyväksytään muu kuin Nordean tilinumero. Halutessasi voit myös lähettää meille viestin Omapostin kautta.

Voinko vaihtaa Vakuutukset-palvelun kieltä? 

Palvelun kielivaihtoehtoina on suomi tai ruotsi, riippuen siitä mikä kieli on merkitty asiointikieleksesi. Vaihtaaksesi asiointikielen, ota yhteyttä Nordean asiakaspalveluun. Englanniksi palvelua ei ole mahdollista käyttää.

Voinko avata uusia sopimuksia Vakuutukset-palvelussa? 

Vakuutukset-palvelussa on mahdollista avata uusi MyLife-henkilövakuutus. Nordea Capital -sopimuksen voit avata helposti täältä

Voinko hoitaa vakuutussopimuksiani Nordean mobiilipankissa? 

Voit seurata vakuutussäästöjesi saldoja Nordean mobiilipankissa. Vakuutussopimukset tulevat näkyviin, kun valitset aloitusnäkymästä ”Säästöt ja sijoitukset”.  

Nordean mobiilipankissa ei ole mahdollista tehdä muutoksia sopimuksiin, mutta Vakuutusten hoitaminen onnistuu Vakuutukset-palvelussa, jonne pääset klikkaamalla Vakuutukset-ikonia. 

Voinko hoitaa vakuutussopimuksiani Nordea Investorissa? 

Voit seurata vakuutussäästöjesi saldoja Nordea Investorissa. Vakuutussopimukset näkyvät Nordea Investorin etusivulla. Nordea Investorissa ei ole mahdollista tehdä muutoksia sopimuksiin. 

Voinko hoitaa vakuutussopimuksiani Nordean verkkopankin Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä? 

Voit seurata vakuutussäästöjesi saldoja Nordean verkkopankin Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä.  

Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä ei ole mahdollista tehdä muutoksia sopimuksiin. 

Huomioitavaa Vakuutukset-palvelun käytössä

Käyttöjärjestelmä- ja selainversiot

Vakuutukset-palvelu on yhteensopiva kahden viimeisimmän käyttöjärjestelmäversion kanssa. Selaimen tulee olla jokin yleisimmistä selaimista (Mozilla Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge tai Apple Safari) ja sen tulee olla päivitettynä uusimpaan versioon.

Tutustu tarkemmin Nordean verkkopalveluita tukevien selainten teknisiin tietoihin.

Vakuutukset-palvelun käyttö ilman Nordean pankkitunnuksia

Voit kirjautua Vakuutukset-palveluun muiden pankkien tunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Avaa Nordean kotisivun Kirjaudu-valikko ja valitse sitten Kirjaudu Vakuutukset-palveluun, jonka jälkeen valitse Muut tunnistustavat.

Pääset tekemään palvelussa muutoksia, kuten Nordean tunnuksilla. Myös tilinumeroksi hyväksytään muu kuin Nordean tilinumero. Halutessasi voit myös lähettää meille viestin Omapostin kautta.

Vakuutusten asiakaspalvelu

Nordean vakuutusten asiakaspalvelusta saat apua ja käytännön neuvoja erilaisissa vakuutus- ja korvausasioissa, niin sijoitus-, eläke- kuin henkilövakuutuksiin liittyen. Palvelemme sinua numerossa 0200 22320 (pvm/mpm)

  • ma-to klo 8.30-16.30
  • pe klo 10.00-16.30

Saat henkilökohtaista palvelua tunnistautumalla puhelun alussa verkkopankkitunnuksillasi. 

Pankkipalveluihin liittyvissä asioissa sinua palvelee Nordea Asiakaspalvelu.

Vakuutukset-palvelu

Teet verkkopalvelussa toimeksiantoja sijoitus- ja eläkevakuutuksillesi sekä näet henkilövakuutusturvasi tiedot. Kirjaudu sisään pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kirjaudu Vakuutukset-palveluun