Vakuutukset-palvelu helpottaa arkeasi

  • Näet Vakuutukset-palvelussa tiedot sijoitus-, eläke- ja henkilövakuutuksistasi sekä teet toimeksiantoja ja muutoksia sopimuksillesi.
  • Voit avata Nordea MyLife -henkilövakuutuksen.
  • Voit hakea korvausta Nordea MyLife ja Nordea Henkilöturva -vakuutuksista.
  • Saat ajankohtaisia uutisia vakuutuksista ja palveluista.
  • Vakuutukset-palvelussa hoidat vakuutusasioitasi kaikkien pankkien tunnuksilla sekä mobiilivarmenteella.
  • Vakuutukset-palveluun kirjaudut näppärästi avoimilta sivuilta Kirjaudu-valikosta sekä Nordean mobiili- tai verkkopankin kautta.

Sijoitusvakuutukset

Näin teet toimeksiantoja ja muutoksia Nordea Capital -sopimukselle ja Nordea Visio -säästöhenkivakuutukselle helposti itsepalveluna verkossa.

Lue lisää

Eläkevakuutukset

Onko sinulla Nordean vapaaehtoinen eläkevakuutus? Näillä ohjeilla pidät eläkevakuutuksesi ajan tasalla niin eläkkeen säästöaikana, eläkkeen alkaessa kuin eläkettä nauttiessa.

Lue lisää

Henkilövakuutukset

Tutustu Nordean tarjoamiin henkilövakuutuksiin ja laske, mitä esimerkiksi henkivakuutus maksaisi sinulle. Hae vakuutusta ja täytä terveysselvitys verkossa, alusta loppuun asti.

Lue lisää

Vakuutussäästöt ja -sijoitukset
Eläkevakuutus
Henkilövakuutukset
Toiminnallisuudet
Yhteystiedot

Vakuutussäästämisen ja -sijoittamisen sopimukset

Voit tehdä vakuutussäästämisen sopimuksille seuraavia toimeksiantoja ja muutoksia: 

  • aloittaa säännöllisen säästämisen tai tehdä yksittäisiä kertasijoituksia,
  • muuttaa säännöllisesti säästämääsi summaa,
  • muuttaa jo kertyneiden säästöjesi sijoituskohteita sekä tulevien säästöjen sijoituskohteita, 
  • nostaa säästöjäsi. 

Kaikkia mainittuja toimeksiantoja tai muutoksia ei ole mahdollista tehdä kaikille sopimuksille. Mikäli toiminnallisuus ei ole näkyvissä, ei kyseinen toimeksianto tai muutos ole sopimuksellesi mahdollinen.

Mistä näen, mitä sijoituskohteita voin valita sopimukselleni?

Valitse Vakuutukset-palvelussa sopimuksesi tiedot ja "Muokkaa säästöjen jakaumaa". Valitsemalla edelleen "Lisää sijoituskohde", pääset tarkastelemaan valittavissa olevia sijoituskohteita sekä voit vaihtaa ja lisätä niitä omalle sopimuksellesi.

Voit myös tutustua sijoitusvakuutuksiin valittavissa oleviin sijoituskoreihin Sijoituskorien arvot -sivulla. Sijoitusvakuutuksiin valittavissa olevat rahastot näet Rahastot sijoitusvakuutusasiakkaille -sivulta.

Mistä näen vakuutukseni sijoituskohtaiset arvonmuutokset? 

Sijoituskohtaiset arvonmuutokset saat näkyviin painamalla painiketta ”Tapahtumat” sopimuksen perustiedoista.  

Mistä näen sopimukseni sijoituskohteiden kulut? 

Sijoituskohteiden kulut löytyvät Säästöjen jakauma -näkymästä klikkaamalla sijoituskohteen nimeä. Yhteenvedon kaikista kuluista näet Tapahtumat-sivulta. 

Kuinka saan lukittua sijoituskohteen tehdessäni säästöjen jakauman muutosta? 

Kohteen lukitseminen tapahtuu automaattisesti, mikäli et muuta kohteen prosenttiosuutta. Esimerkiksi, jos nykyinen osuus kohteelle Tuottokori on ”35,89” ja haluat lukita sen muutoksilta, pitää uuden osuuden olla sama ”35,89”. 

Miksi en pysty tekemään toimeksiantoja sopimukselleni?

Mikäli sopimuksellesi on tehty lähipäivinä toimeksianto, estää se tiettyjen muutosten tekemisen sopimukseen.  Tällöin vakuutukset-palvelussa näkyy tieto: ”Voit tehdä muutoksia vasta, kun sijoituskohteiden hintatiedot ovat päivittyneet. Odotusaika on 1-3 pankkipäivää.”

Kyseessä voi olla esim. lisämaksu, takaisinosto tai rahastovaihdon toteutusajo. Vakuutusjärjestelmä käsittelee vakuutusta ja käsittelyn aikana (1-2 pankkipäivää) sopimukselle ei voi tehdä muutoksia. 

Miten sijoituskohteiden vaihtojen ja takaisinostojen kurssit määräytyvät?

Toteutamme sijoituskohteiden vaihdot vakuutuksen sisällä ja takaisinostot vakuutusehtojen mukaisesti ilman aiheetonta viivästystä. Ennen klo 14.00 toteutetut muutokset kirjautuvat pääsääntöisesti kyseisen päivän arvoon. Viikonloppuna ja pyhäpäivinä tehdyt toimeksiannot toteutetaan pääsääntöisesti seuraavan pankkipäivän arvoilla. Asiakkaille muutokset näkyvät toteutuksen jälkeen pääsääntöisesti 2-3 päivän viiveellä sijoituskohteista riippuen.

Milloin rahastojen ja sijoituskorien arvot päivittyvät? 

Sijoituskohteiden ja sopimuksen arvot päivittyvät digipalveluissa kanavakohtaisessa aikataulussa. Rahastojen arvot päivittyvät kuluvan päivän arvoon pääsääntöisesti illan aikana ja sijoituskorit päivittyvät edellisen pankkipäivän arvoon iltapäivän aikana. Suomessa vietettävien pyhäpäivien lisäksi arvonlaskentaan voivat vaikuttaa rahastojen kohdemarkkinoilla vietettävät pyhät sekä poikkeukselliset olosuhteet. Lisäsijoituksen, allokaatio- tai sijoitussuunnitelman muutoksen jälkeen sopimuksen päivittynyt arvo näkyy ensin Vakuutukset-palvelussa.

Kuinka teen lisäsijoituksen sopimukselleni?

Voit tehdä itsepalveluna kertaluonteisia ja toistuvia lisäsijoituksia.

Kertaluonteisen lisäsijoituksen voit tehdä e-maksupalvelulla kaikista suomalaisista pankeista Nordea Tavoitesäästölle, Capitalille ja Visiolle. Muille sopimuksille lisäsijoitus onnistuu tavallisena tilisiirtona. Kertasijoituksen euromäärä voi olla 50-50 000 euroa. Suoritus näkyy sopimuksesi tiedoissa 2-3 pankkipäivän kuluttua.

Toistuvan lisäsijoituksen voit tehdä jatkuvan maksusuunnitelman kautta seuraavasti:

  1. Tee sopimuksellesi uusi jatkuva maksusuunnitelma klikkaamalla sopimustasi. 
  2. Valitse seuraavalla sivulla  ”Luo maksusuunnitelma” -painiketta ja syötä tulevien maksujen tiedot.

    Jos sopimuksellasi on jo voimassa oleva maksusuunnitelma, voit päivittää sitä ”Muokkaa maksusuunnitelmaa” kohdasta. 

Huomaathan, että lisäsijoitukset sijoitetaan maksuhetkellä voimassa olevan sijoitussuunnitelman mukaisesti. Mikäli et halua käyttää nykyisen sijoitussuunnitelman mukaista jakaumaa, tee muutos sijoitussuunnitelmaan ennen lisäsijoituksen tekemistä.

Näkyykö arvonmuutos säästämisen vakuutussopimuksessani oleville kohteille Nordean mobiilipankissa ja Investorissa? 

Nordea Henkivakuutuksen sijoituskohteiden arvonmuutostiedot eivät toistaiseksi näy mobiilipankissa ja Investorissa. Sijoituskohteiden ja sopimuksen arvonmuutostiedon näet Vakuutukset-palvelusta. 

Henkilövakuutukset

Mitä tietoja näen henkilövakuutuksista Vakuutukset-palvelussa?

Klikkaamalla henkilövakuutuksesi nimeä, näet tarkempia tietoja vakuutussopimuksestasi, kuten

  • vakuutusnumero, vakuutuksenottaja ja vakuutettu,
  • sopimuksen alkamis- ja päättymispäivä,
  • vakuutuskausi, maksun määrä ja maksuväli.

Näet myös vakuutusturvan tarkemmat tiedot, kuten

  • vakuutusturvalaji ja turvan määrä,

  • turvan voimassaoloaika,
  • edunsaaja,
  • vakuutusmaksu ja
  • tieto siitä, miltä ajalta vakuutusmaksu on laskettu.

Jos MyLife-vakuutuksessasi on hyvinvointietu, näet Vakuutukset-palvelussa aktiivisuustasosi sekä mahdollisen korotusprosentin. 

Miten pääsen täyttämään terveysselvityksen Vakuutukset-palvelussa?

Löydät avoimen MyLife-hakemuksesi Vakuutukset-palvelun etusivulta kohdasta "Keskeneräiset toimeksiannot". Avaa hakemus, ja pääset täyttämään terveysselvityksen. Lisäohjeita terveysselvityksen täyttämiseen saat Terveysselvitys-sivulta

Voinko muuttaa laskun eräpäivää tai tehdä muita muutoksia henkilövakuutukselle?

Muutosten tekeminen henkilövakuutuksille on mahdollista asiakaspalvelumme kautta esimerkiksi lähettämällä viestiä mobiilipankin, verkkopankin tai Omapostin kautta. Voit muun muassa muuttaa laskun eräpäivää, vaihtaa edunsaajaa, tehdä muutoksia turvamäärään tai lisätä MyLife-vakuutukselle maksuttoman hyvinvointiedun. Muutosten tekeminen itsepalveluna Vakuutukset-palvelussa ei toistaiseksi ole mahdollista. 

Miten voin muuttaa edunsaajamääräystä?

Edunsaajamääräys on hyvä tarkistaa aina, kun elämäntilanteessa tapahtuu muutoksia. 

Edunsaajamääräyksen muutos tulee tehdä kirjallisesti vakuutusyhtiölle. Voit lähettää meille tiedot uudesta edunsaajasta mobiilipankin, verkkopankin tai Omapostin viestillä. Koska edunsaajamääräyksen valinta vaikuttaa henkivakuutuskorvauksen saajaan, tulee sen muotoon kiinnittää erityistä huomiota. 

Voinko avata henkilövakuutuksen verkossa?

Kyllä, voit avata Vakuutukset-palvelussa henkivakuutuksen, vakavan sairauden turvan sekä pysyvän työkyvyttömyyden turvan. Siirry tästä Vakuutukset-palvelun vakuutuslaskuriinAvautuu uuteen ikkunaan.

Jätä yhteydenottopyyntö, jos haluat hankkia turvaa työttömyyden ja tilapäisen työkyvyttömyyden varalle tai haluat liittää vakuutuksesi asuntolainaan. Autamme myös mielellämme, jos haluat keskustella kanssamme vakuutuksista tarkemmin. 

Miten haen korvausta henkilövakuutuksesta?

Vakuutukset-palvelussa voit täyttää sähköisen korvaushakemuksen MyLife- ja Henkilöturva-vakuutuksista. Poikkeuksena on henkivakuutuskorvaus, jota ei ole mahdollista hakea sähköisesti.

Saat ohjeet kaikkien vakuutusten ja vakuutusturvien korvaushakemuksiin sivulta Vakuutuskorvauksen hakeminen.

Vakuutukset-palvelun toiminnallisuudet

Kuinka voin kirjautua Vakuutukset-palveluun? 

Vakuutukset-palveluun pääsee usealla tavalla:  

  • Nordean kotisivulta kohdasta Kirjaudu > Kirjaudu Vakuutukset-palveluun 

  • Verkkopankin etusivulta kohdasta Muut palvelut > Vakuutukset
  • Verkkopankin Säästöt ja sijoitukset -välilehdeltä kohdasta Vakuutukset
  • Mobiilipankista Oikopolut > Vakuutukset

Kuinka vahvistan toimeksiannot ja muutokset Vakuutukset-palvelussa? 

Muutoksen tai toimeksiannon voi vahvistaa mobiililaitteeseen ladattavan Nordea ID -sovelluksen tai tunnuslukulaitteen avulla. 

Jos käytössäsi ei vielä ole Nordea ID -sovellusta, voit ladata sen oheisen ohjeen mukaisesti. Tunnuslukulaitteen voit tilata verkkopankin kautta.

Vakuutukset-palvelussa toimeksiantoja ja muutoksia ei ole mahdollista vahvistaa paperisen tunnuslukutaulukon avulla. 

Voinko hoitaa vakuutuksiani Vakuutukset-palvelussa, jos minulla ei ole Nordean pankkitunnuksia tai Nordean pankkiasiakkuutta?

Kyllä, kirjaudut vain Vakuutukset-palveluun muiden pankkien tunnuksilla tai mobiilivarmenteella Nordean kotisivulta kohdasta Kirjaudu > Kirjaudu Vakuutukset-palveluun > Muut tunnistustavat.

Pääset tekemään palvelussa muutoksia, kuten Nordean tunnuksilla. Myös tilinumeroksi hyväksytään muu kuin Nordean tilinumero. Halutessasi voit myös lähettää meille viestin OmapostinAvautuu uuteen ikkunaan kautta.

Voinko vaihtaa Vakuutukset-palvelun kieltä? 

Palvelun kielivaihtoehtoina on suomi tai ruotsi, riippuen siitä mikä kieli on merkitty asiointikieleksesi. Vaihtaaksesi asiointikielen, ota yhteyttä Nordean asiakaspalveluun. Englanniksi palvelua ei ole mahdollista käyttää.

Voinko avata uusia sopimuksia Vakuutukset-palvelussa? 

Vakuutukset-palvelussa on mahdollista avata uusi MyLife-henkilövakuutus. Nordea Capital -sopimuksen voit avata helposti täältäAvautuu uuteen ikkunaan

Voinko hoitaa vakuutussopimuksiani Nordean mobiilipankissa? 

Voit seurata vakuutussäästöjesi saldoja Nordean mobiilipankissa. Vakuutussopimukset tulevat näkyviin, kun valitset aloitusnäkymästä ”Säästöt ja sijoitukset”.  

Nordean mobiilipankissa ei ole mahdollista tehdä muutoksia sopimuksiin, mutta Vakuutusten hoitaminen onnistuu Vakuutukset-palvelussa, jonne pääset klikkaamalla Vakuutukset-ikonia. 

Voinko hoitaa vakuutussopimuksiani Nordea Investorissa? 

Voit seurata vakuutussäästöjesi saldoja Nordea Investorissa. Vakuutussopimukset näkyvät Nordea Investorin etusivulla. Nordea Investorissa ei ole mahdollista tehdä muutoksia sopimuksiin. 

Voinko hoitaa vakuutussopimuksiani Nordean verkkopankin Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä? 

Voit seurata vakuutussäästöjesi saldoja Nordean verkkopankin Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä.  

Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä ei ole mahdollista tehdä muutoksia sopimuksiin. 

Miksi Vakuutukset-palvelu ei toimi iPadillani/iPhonellani?  

Vakuutukset-palvelu on yhteensopiva kahden viimeisimmän Apple iOS -käyttöjärjestelmän kanssa. Laite tulee päivittää uudempaan versioon, jolloin palvelu toimii. 

Vakuutusten asiakaspalvelu

Nordean vakuutusten asiakaspalvelusta saat apua ja käytännön neuvoja erilaisissa vakuutus- ja korvausasioissa, niin sijoitus-, eläke- kuin henkilövakuutuksiin liittyen. Palvelemme sinua numerossa 0200 22320 (pvm/mpm)

  • ma-to klo 8.30-16.30
  • pe klo 10.00-16.30

Saat henkilökohtaista palvelua tunnistautumalla puhelun alussa verkkopankkitunnuksillasi. 

Pankkipalveluihin liittyvissä asioissa sinua palvelee Nordea Asiakaspalvelu.

Vakuutukset-palvelu

Teet verkkopalvelussa toimeksiantoja sijoitus- ja eläkevakuutuksillesi sekä näet henkilövakuutusturvasi tiedot. Kirjaudu sisään pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kirjaudu Vakuutukset-palveluun Avautuu uuteen ikkunaan