Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Asiakaskyselyt

Haluamme kuulla mielipiteesi

Pyrimme Nordeassa jatkuvasti vahvistamaan asiakassuhteitamme ja parantamaan asiakkaidemme kokemusta.

Sen vuoksi Nordea saattaa ottaa sinuun yhteyttä sen jälkeen kun olet ollut suoraan yhteydessä pankkiin tai jos sinut on valittu osallistumaan tutkimukseen. Toivomme, että vastaat kyselyyn, mutta se ei tietenkään ole koskaan pakollista.

Kyselytyypit

Nordea tekee monenlaisia kyselyjä. Tässä niistä tavallisimmat:

  • Neljännesvuosittain sähköpostitse tehtävä kysely, jonka tarkoituksena on mitata asiakastyytyväisyyttä ja asiakkaiden käsityksiä Nordeasta.
  • Tapaamisten jälkeen tekstiviestillä tai sähköpostitse lähetettävä palautepyyntö. Tämä tarkoittaa, että sinulle saatetaan lähettää kysely, kun tapaamisesi tai puhelusi Nordean neuvojien kanssa on päättynyt. Kyselyn lähettää sähköpostitse tai tekstiviestillä Nordean luotettava kumppani. Kyselyssä esitetään 2–6 kysymystä, joihin voit vastata klikkaamalla sähköpostiviestissä olevaa linkkiä tai samalla tavalla kuin vastaat tavalliseen tekstiviestiin.
  • Silloin tällöin tehtävät kyselyt erilaisista kiinnostavista aiheista, kuten sijoitusmieltymyksistä, toivotuista yhteydenottotavoista jne. Nämä kyselyt lähetetään yleensä sähköpostitse.
  • Verkkokyselyt Nordean verkkosivuilla. Näitä tehdään yleensä, kun asiakas on lähettänyt meille jonkin hakemuksen.

Mistä tiedät, että viesti tulee meiltä tai luotettavalta kumppaniltamme?

  • Sinuun otetaan yleensä yhteyttä puhelimitse (automaattisella takaisinsoitolla tai tekstiviestillä), verkkopankin kautta tai sähköpostitse – otathan huomioon, että yhteydenotto voi tulla Nordean luotettavalta kumppanilta.

  • Tekstiviesti tulee suomalaisesta puhelinnumerosta, ja siihen vastaaminen maksaa liittymäsopimuksesi mukaisen normaalin tekstiviestimaksun

Mahdolliset tekstiviestin lähettäjät:

  • Tanska: +45 93753059
  • Ruotsi: +46 790646452
  • Suomi: +358 4573971097
  • Norja: +47 59447035
  • ”Nordea”

Mahdolliset sähköpostiviestin lähettäjät:

  • noreply@nordea.com 
  • researchnordea@netigate.se 
  • researchnordea@netigate.com 

 Mahdolliset linkit Nordean lähettämissä kyselyissä 

Nordean lähettämissä linkeissä voi näkyä seuraavia domain-nimiä, sillä niitä tarvitaan luotettujen kumppaniemme kanssa tehtävässä yhteistyössä:

  • netigate.se
  • sawtoothsoftware.com
  • forms.office.com
  • keysurvey.com 
  • confirmit.com

 Kyselyn aitoutta arvioidessasi ota huomioon, että

  • emme koskaan pyydä luottamuksellisia tietoja, kuten luottokorttitietoja, tilinumeroja tai salasanoja, eikä sinun koskaan pidä antaa meille sellaisia tietoja osallistumisesi yhteydessä
  • emme koskaan lähetä linkkejä ohjelmistoihin, joita pitäisi asentaa tietokoneelle tai mobiililaitteelle.

Jos sinulta kysytään näitä asioita, kyselyn lähettäjä ei ole Nordea tai luotettu kumppanimme.

Jos epäilet kyselyn aitoutta, voit aina tiedustella asiaa sähköpostitse osoitteesta moc.aedron@ibc.

 Tietojen hallinta

  • Jotta kysely on mahdollinen, Nordea jakaa sähköpostiosoitteesi/puhelinnumerosi luotettavalle kumppanilleen, joka toteuttaa kyselyn Nordean puolesta.
  • Luotettava kumppani tallentaa sähköpostiosoitteesi ja/tai puhelinnumerosi sekä vastauksesi salatussa muodossa enintään kolmeksi vuodeksi tai kumppanuuden päättymiseen asti.
  • Kun Nordea noutaa vastaukset luotettavalta kumppaniltaan, Nordea purkaa salauksen ja analysoi vastauksia sekä käyttää niitä sisäisissä koulutuksissa.
  • Nordea säilyttää vastaustasi enintään kolme vuotta tai niin kauan kuin sen säilyttämiseen on liiketoimintaan perustuva pätevä syy. 

Nimettömyyttä koskevat periaatteet

Kun vastaat kyselyihin tai osallistut tutkimuksiin, jotka ovat Nordean tai sen luotettujen kumppanien järjestämiä, vastauksiasi ei käsitellä useimmissa tapauksissa nimettömänä. Kun vastaukset eivät ole nimettömiä, Nordea voi

  • tietoja analysoidessaan yhdistää vastauksiasi muuntyyppisiin tietoihin, esimerkiksi asiakassuhteesi kestoa koskeviin tietoihin
  • ymmärtää paremmin asiakkaidensa tarpeita ja vaatimuksia ja saamiensa tietojen pohjalta kouluttaa neuvojia ja kehittää tuotteita ja palveluita
  • ottaa yhteyttä suoraan sinuun (joko puhelimitse tai kirjallisesti) kyselyyn liittyvissä asioissa.

Analyysien tuloksia ei koskaan raportoida yksilötasolla, vaan ainoastaan kokonaisuutena ja nimettömästi. Vastauksiasi ei koskaan käytetä markkinointitarkoituksiin. Kyselyjen kautta kerättyjä henkilötietoja säilytetään enintään kolmen vuoden ajan siten, että ne eivät ole nimettömiä. Tämän jälkeen kaikki kyselyjen vastaukset muutetaan nimettömiksi. 

Jos kadut osallistumistasi kyselyyn, jonka vastauksia ei käsitellä nimettöminä

Jos kadut osallistumistasi kyselyyn, jonka vastauksia ei käsitellä nimettöminä, voit perua antamasi suostumuksen. Ota yhteyttä Nordean asiakaspalveluun ja kerro, että haluat kyselyihin aiemmin antamiasi vastauksia käsiteltävän nimettöminä. 

Henkilötietojen käsittely

Nordea Bank Oyj, rekisterinumero 516406-0120, on Nordean lukuun tehtävissä kyselyissä käsiteltävien henkilötietojen rekisterinpitäjä. Netigate tai muut tutkimusyhtiöt voivat käsitellä henkilötietoja Nordean puolesta voimassa olevia salassapitosäännöksiä noudattaen.

Lue lisää Nordean tietosuojaselosteesta.Avautuu uuteen ikkunaan

Jos haluat lisätietoja siitä, miten pankki käsittelee henkilötietojasi, voit pyytää tietoja kirjallisesti osoitteesta:

Nordea Bank Oyj 

2970 APS Customer Support 

Aleksis Kiven katu 3-5, VC443 

00020 Nordea