Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Asiakaskyselyt

Haluamme kuulla mielipiteesi

Pyrimme Nordeassa jatkuvasti vahvistamaan asiakassuhteitamme ja parantamaan asiakkaidemme kokemusta.

Se edellyttää, että meillä on hyvä käsitys siitä, miten asiakkaamme ja potentiaaliset asiakkaamme kokevat tuotteemme ja palvelumme. Mielestämme yksi parhaista tavoista tämän tiedon saamiseen on kysyä sitä asiakkailtamme suoraan.

Sen vuoksi me Nordealla saattamme ottaa sinuun yhteyttä sen jälkeen kun olet ollut suoraan yhteydessä meihin tai jos sinut on valittu osallistumaan tutkimukseen. Toivomme, että vastaat kyselyyn, mutta se ei tietenkään ole koskaan pakollista. 

Jos saat kutsun, sinun on hyvä tietää seuraavat asiat:

  • Emme koskaan pyydä luottamuksellisia tietoja, kuten luottokorttitietoja, tilinumeroja tai salasanoja, eikä sinun koskaan pidä antaa meille sellaisia tietoja osallistumisesi yhteydessä.
  • Emme koskaan lähetä linkkejä ohjelmistoihin, joita pitäisi asentaa tietokoneelle tai mobiililaitteelle.
  • Sinuun otetaan yleensä yhteyttä puhelimitse (automaattisella takaisinsoitolla tai tekstiviestillä), verkkopankin kautta tai sähköpostitse – otathan huomioon, että yhteydenotto voi tulla Nordean luotettavalta kumppanilta.
  • Mahdolliset tekstiviestin lähettäjät:
    • Tanska: +45 9375 3059
    • Ruotsi: +46 790646452
    • Suomi: +358 45 7397 1097
    • Norja: +47 5944 7035
    • ”Nordea”
  • Mahdolliset sähköpostiviestin lähettäjät:
    • noreply@nordea.com 
    • researchnordea@ennova.com
    • nordeacsi@ennova.com 
    • insight@nordea.com 

Jos epäilet kyselyn aitoutta, voit aina tiedustella asiaa sähköpostitse osoitteesta insight@nordea.com.   

Nimettömyyttä koskevat periaatteet:

Kun vastaat kyselyihin tai osallistut tutkimuksiin, jotka ovat Nordean tai sen luotettujen kumppanien järjestämiä, vastauksiasi ei käsitellä useimmissa tapauksissa nimettömänä. Kun vastaukset eivät ole nimettömiä, Nordea voi

  • tietoja analysoidessaan yhdistää vastauksiasi muuntyyppisiin tietoihin, esimerkiksi asiakassuhteesi kestoa koskeviin tietoihin
  • ymmärtää paremmin asiakkaidensa tarpeita ja vaatimuksia ja saamiensa tietojen pohjalta kouluttaa neuvojia ja kehittää tuotteita ja palveluita
  • ottaa yhteyttä suoraan sinuun (joko puhelimitse tai kirjallisesti) kyselyyn liittyvissä asioissa.

Analyysien tuloksia ei koskaan raportoida yksilötasolla, vaan ainoastaan kokonaisuutena ja nimettömästi. Vastauksiasi ei koskaan käytetä markkinointiin. Kyselyjen kautta kerättyjä henkilötietoja säilytetään enintään kolmen vuoden ajan siten, että ne eivät ole nimettömiä. Tämän jälkeen kaikki kyselyjen vastaukset muutetaan nimettömiksi. 

Jos kadut osallistumistasi kyselyyn, jonka vastauksia ei käsitellä nimettöminä:

Jos kadut osallistumistasi kyselyyn, jonka vastauksia ei käsitellä nimettöminä, voit perua antamasi suostumuksen. Ota yhteyttä Nordean asiakaspalveluun ja kerro, että haluat kyselyihin aiemmin antamiasi vastauksia käsiteltävän nimettöminä. 

Henkilötietojen käsittely:

Nordea Bank Oyj, rekisterinumero 516406-0120, on Nordean lukuun tehtävissä kyselyissä käsiteltävien henkilötietojen rekisterinpitäjä. Ennova A/S tai muut tutkimusyhtiöt voivat käsitellä henkilötietoja Nordea Bank AB:n puolesta voimassa olevia salassapitosäännöksiä noudattaen.

Lue lisää Nordean tietosuojaselosteesta.

Jos haluat lisätietoja siitä, miten pankki käsittelee henkilötietojasi, voit pyytää tietoja kirjallisesti osoitteesta: 

Nordea Bank Abp 

2970 APS Customer Support 

Aleksis Kiven katu 3-5, VC443 

00020 Nordea

Mahdolliset linkit Nordean lähettämissä kyselyissä:

Nordean lähettämissä linkeissä voi näkyä seuraavia domain-nimiä, sillä niitä tarvitaan luotettujen kumppaniemme kanssa tehtävässä yhteistyössä:

  • keysurvey.com 
  • surveyportal.dk 
  • confirmit.com
  • netigate.se
  • sawtoothsoftware.com
  • forms.office.com 

Automaattiset takaisinsoitot:

Nordea käyttää automaattista takaisinsoittoa haastatellessaan asiakkaita, jotka ovat olleet yhteydessä pankkiin puhelimitse tai olleet tapaamisessa. Tämä tarkoittaa, että puhelun tai tapaamisen päätyttyä sinut saatetaan valita osallistumaan kyselyyn. Siinä tapauksessa luotettava kumppanimme ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse. Sinulta kysytään puhelun aikana 3–5 kysymystä. 

Puhelu tulee suomalaisesta puhelinnumerosta, ja siihen vastaaminen maksaa liittymäsopimuksesi mukaisen normaalin puhelumaksun. Soittaja ei ole ihminen vaan robotti.

  • Jotta kysely on mahdollinen, Nordea jakaa puhelinnumerosi luotettavalle kumppanilleen, joka toteuttaa kyselyn Nordean puolesta.
  • Luotettava kumppani tallentaa puhelinnumerosi ja vastauksesi enintään kolmeksi vuodeksi tai kumppanuuden päättymiseen asti.

Tekstiviestit:

Nordea käyttää kaksisuuntaista tekstiviestipalvelua haastatellessaan asiakkaita, jotka ovat olleet pankkiin yhteydessä puhelimitse tai olleet tapaamisessa. Tämä tarkoittaa, että puhelun tai tapaamisen päätyttyä sinut saatetaan valita osallistumaan kyselyyn. Siinä tapauksessa luotettava kumppanimme ottaa sinuun yhteyttä tekstiviestillä. Sinulta kysytään 3–5 kysymystä, joihin voit vastata samaan tapaan kuin tavallisiin tekstiviesteihin. 

Tekstiviesti tulee suomalaisesta puhelinnumerosta, ja siihen vastaaminen maksaa liittymäsopimuksesi mukaisen normaalin tekstiviestimaksun. Tällä hetkellä käytössä olevat puhelinnumerot:

  • Jotta kysely on mahdollinen, Nordea jakaa puhelinnumerosi luotettavalle kumppanilleen, joka toteuttaa kyselyn Nordean puolesta.
  • Luotettava kumppanimme säilyttää puhelinnumerosi ja vastauksesi salatussa muodossa, jota kukaan sen työntekijä ei pysty lukemaan.
  • Luotettava kumppani tallentaa puhelinnumerosi ja vastauksesi salatussa muodossa enintään kolmeksi vuodeksi tai kumppanuuden päättymiseen asti. 
  • Kun Nordea noutaa vastaukset luotettavalta kumppaniltaan, Nordea purkaa salauksen ja analysoi vastauksia sekä käyttää niitä sisäisissä koulutuksissa. 
  • Nordea säilyttää vastaustasi enintään kolme vuotta tai niin kauan kuin sen säilyttämiseen on liiketoimintaan perustuva pätevä syy.

Asiakaskyselyt verkossa:

Ymmärtääkseen paremmin asiakkaidensa mielipiteitä, palveluvaatimuksia ja asenteita Nordea lähettää verkkokyselyitä sähköpostitse tai tekstiviestillä. Kyselyiden pituus ja kesto vaihtelee parista nopeasta kysymyksestä 15 minuuttia kestäviin kyselyihin.

  • Kysely- ja tutkimuskutsut lähetetään sähköpostiosoitteesta cbi@nordea.com tai insight@nordea.com.