Kysytyimmät kysymykset
- Mihin asioihin minun tarvitsee varata aika?
Useimmat pankkiasiat hoidat itse kätevästi verkko- ja mobiilipankissa. Jos kuitenkin tarvitset apua, autamme sinua puhelimessa, chatissa ja somessa ilman ajanvarausta. Kun asiasi koskee asuntolaina- tai sijoitusneuvottelua, neuvojamme varaa tarvittaessa ajan verkkotapaamiseen.
- Miten voin lopettaa Käyttötilin?
Ole meihin yhteydessä tilin lopettamiseksi chatillä tai soittamalla Nordea Asiakaspalveluun 0200 3000Avautuu uuteen ikkunaan (pvm/mpm). Chattiin voit kirjautua myös muiden pankkien tunnuksilla.
- Miten uusin korttini?
Voit uusia korttisi esim. rikkoutumisen vuoksi tai muokata kortin tietoja mm. lisäämällä Plussa-ominaisuuden tai lisäämällä kortillesi valitsemasi kuva-aiheen. Kortin uusiminen onnistuu vanhassa verkkopankissa kohdassa Kortit > Kortin muokkaus ja uusinta. Kortti toimitetaan noin kahden viikon kuluessa kortin tilauksesta Nordealle antamaasi Suomessa sijaitsevaan kotisoitteeseen.
Vanheneva kortti uusiutuu automaattisesti ja se toimitetaan sinulle viimeistään kaksi viikkoa ennen edellisen kortin vanhenemista.
- Korttini ei toimi, mitä teen?
Kortin käyttö voi estyä monista syistä. Tutustu "Jos kortti ei toimi" -sivuun, jolle olemme koonneet tietoa tyypillisistä tilanteista, joissa kortti ei toimi ja ohjeita, miten saat sen taas käyttöösi.
- Kuinka irtisanon ja lopetan korttini?
Jos haluat irtisanoa ja lopettaa korttisi, voit olla yhteydessä Nordea Asiakaspalveluun chatillä tai soittamalla. Suosittelemme kaikille asiakkaillemme kahta korttia. Näin et joudu pulaan, mikäli ainoa korttisi menee rikki tai katoaa.
- En pääse kirjautumaan verkkopankkiin. Mitä teen?
Avaa Nordea ID -sovellus ja tarkista, että se on käytettävissä. Mikäli Nordea ID -sovellus antaa virheilmoituksen ”Monta saman aikaista tunnistautumisyritystä.”, avaa Nordea ID -sovellus uudestaan, anna oikea PIN-koodi, jolloin virhetilanne nollaantuu. Varmista myös, että sinulla on käytössäsi Nordea ID -sovelluksen tuorein versio. Tyhjennä myös selaimen välimuisti ja sivuhistoria. Kokeile myös laitteesi käynnistämistä uudelleen. Häiriön sattuessa, kokeile kirjautumista hetken päästä uudestaan. Suunnitelluista käyttökatkoista ilmoitetaan etukäteen mobiili- ja verkkopankissa, kotisivuillamme sekä sosiaalisessa mediassa.
- Miten otan Nordea ID -sovelluksen käyttöön?
Ohjeet eroavat mm. sen mukaan, oletko asentamassa Nordea ID -sovellusta ensimmäistä kertaa tai vaihtamassa laitettasi uuteen, jolloin sinun täytyy asentaa sovellus uudestaan. Nordea ID -sovelluksen uudelleen asennusta helpottaa, jos sinulla on sovellus asennettuna toiseen laitteeseen. Aktivointikoodin avulla pääset asentamaan Nordea ID -sovelluksen myös ilman toisessa laitteessa olevaa sovellusta.
- Miten toimin, kun Nordea ID -sovellus ei toimi?
Mikäli sovellus antaa ilmoituksen ”Nordea ID on pysäytetty”, ”Palvelu ei ole käytössä, yritä myöhemmin uudelleen”
- Päivitä sovellus uusimpaan sovelluskaupasta löytyvään versioon.
- Tämän jälkeen sulje ja käynnistä laite uudelleen.
Nyt voit avata sovellukset uudestaan ja pääset jälleen kirjautumaan Nordea ID -sovelluksella.
Mikäli sovellus antaa ilmoituksen ”Monta saman aikaista tunnistautumisyritystä.”
- Sulje ja avaa Nordea ID -sovellus uudelleen.
- Anna oikea PIN-koodi, jolloin virhetilanne nollaantuu.
- Päivitä sovellus uusimpaan sovelluskaupasta löytyvään versioon.
- Miten avaan Käyttötilin?
Kätevimmin avaat tilin ja tilaat tiliin kortin verkko- tai mobiilipankissa. Tilin avaus löytyy kohdasta Palvelumme > Tilit ja maksut.
Avaa tiliAvautuu uuteen ikkunaan
Alaikäiselle lapsellesi avaat tilin kätevästi Palvelut lapselle verkossa -palvelussa.
- Miten tarkistan tai lisään puhelinnumeron varmennuksia varten?
Voit tarkistaa tai lisätä puhelinnumeron Nordean mobiilipankissa tai uudessa verkkopankissa. Mobiilipankissa valitse kohta ”Profiili” ja muokkaa yhteystiedot. Uudessa verkkopankissa klikkaa oikeasta yläkulmasta omaa nimeäsi, valitse kohta ”Profiili” ja muokkaa yhteystiedot. Numerosi varmistuu Nordean tietoon, kun vahvistat sen Nordea ID -sovelluksella.
Mikäli et voi kirjautua uuteen verkkopankkiin tai mobiilipankkiin, eikä sinulla ole varmennettua puhelinnumeroa, voit varmentaa numerosi soittamalla Nordea Asiakaspalveluun 0200 3000 (pvm/mpm) arkisin klo 8.00-20.00 ja viikonloppuisin klo 10.00-16.00. Puhelinnumeron varmentaminen asiakaspalvelussa edellyttää tunnistautumista.