Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Kuinka voimme auttaa?

Koronavirus vaikuttaa pankkiasiointiin toistaiseksi, ja asiakaspalvelussamme on ruuhkaa.

Ajankohtaista - koronan vaikutukset pankkiasioihin

Kokosimme sivun, jolta saat ajantasaisesti ohjeita ja neuvoja pankkiasioista, joihin koronaviruksella on vaikutusta. 

Lue ohjeet ja neuvot

Hae sivustolta

      Kysytyimmät kysymykset

      Mitä lainoja lyhennysvapaatarjous koskee? Voinko saada lyhennysvapaata myös asuntooni liittyviin muihin lainoihin, kuten remonttilainaan?

      Lyhennysvapaata voit hakea uuteen tai vanhaan asuntolainaan, peruskorjauslainaan ja kulutusluottoon. Lyhennysvapaata voit saada LyhennysJouston avulla tai hakemalla erillistä lyhennysvapaajaksoa. LyhennysJousto on Nordean asuntolainojen ominaisuus, joka on useimmissa lainoissa mukana automaattisesti. Tarkista onko lainassasi jo LyhennysJousto, ennen kuin haet sitä uudella hakemuksella. LyhennysJouston ja lyhennysvapaan myöntämiseen sovellamme normaaleja luotonmyönnön kriteerejä, poikkeusolosuhteet huomioiden.

      Miten otan tunnuslukusovelluksen käyttöön?

      Tunnuslukusovelluksen turvallisuus perustuu muun muassa siihen, ettei sovellusta voi kopioida puhelimesta toiseen ja sovellus tulee ladata uudelleen, mikäli vaihdat esimerkiksi puhelinta. Suosittelemme, että lataat sovelluksen kerralla useampaan laitteeseen, jotta voit tunnistautua vaikka toinen laitteista hajoaa tai häviää. Voit myös tilata Tunnuslukulaitteen sovelluksen rinnalle.

      Ensimmäisen Tunnuslukusovelluksesi voit aktivoida itsellesi kun tulet asiakkaaksemme verkkopalvelun kautta tai konttorissa. Saat käyttöösi aktivointikoodin ja tilapäisen PIN-koodin, joiden avulla voit aktivoida sovelluksen ladattuasi sen laitteesi sovelluskaupasta. Jos sinulla on käytössä Tunnuslukulaite tai -kortti, voit kirjautua verkkopankkiin ja tilata aktivointikoodit sitä kautta. Koodit saat Muokkaa verkkopankkia-välilehden Pankkitunnukset-kohdasta.

      Jos sinulla on jo Tunnuslukusovellus aktivoituna yhdessä laitteessa, voit vaivattomasti ottaa sovelluksen käyttöön uudessa laitteessa sen avulla. Muista ennen käyttöönottoa varmistaa, että molemmissa laitteissa on verkkoyhteys (mobiilidata tai langaton verkkoyhteys) sekä viimeisin versio Tunnuslukusovelluksesta. Valitse käyttäjä, jonka haluat siirtää toiselle laitteelle ja napauta Ota käyttöön toisessa laitteessa-painiketta. Sovellus neuvoo sinua QR-koodin luomisessa alkuperäisessä laitteessa sekä miten luet koodin uudessa laitteessa. 

      Jos laitteesi on hajonnut tai hävinnyt, etkä voi käyttää sitä uuden sovelluksen aktivoinnissa, voit tilata aktivointikoodit olemassa yhteydessä meihin:

      • Nordea 24/7-asiakaspalvelussamme 0200 3000 (pvm/mpm)
      • Chatissa, jos sinulla on toisen pankin tunnukset käytössä tai tunnuslukusovellus aktivoituna toisessa mobiililaitteessa
      • Konttorissa, ota mukaasi voimassa oleva henkilöllisyystodistus

      Kun olet saanut molemmat väliaikaiset koodit voit aloittaa sovelluksen käyttöönoton seuraamalla sovelluksen ohjeita.

      Huomioithan, että sovellus kannattaa ladata useampaan laitteeseen, tai sovelluksen rinnalle hankkia Tunnuslukulaite. Näin varmistat, että voit tunnistautua eri palveluissa vaikka mobiililaitteesi hajoaa tai häviää. 

      Olen unohtanut korttini PIN koodin. Mistä löydän sen?

      PIN koodin tarkistat helpoiten verkkopankistasi kohdasta: Päivittäiset raha-asiat -> Kortit -> Katso tunnusluku.

      Olen tilannut uuden kortin. Miten se toimitetaan minulle?

      Nordean kortit toimitetaan ensisijaisesti asiakkaan Nordealle antamaan Suomessa sijaitsevaan kotisoitteeseen. Kortti saapuu noin puolentoista viikon kuluessa kortin tilauksesta. Toimitus on maksuton. 

      Vaihtoehtoisesti voit tilata kortin pikatilauksena Matkahuollon toimipisteeseen noudettavaksi. Matkahuollon toimipisteitä on Suomessa noin 800 kappaletta ympäri maan. Matkahuolto toimittaa kortin 2-3 arkipäivässä kortin tilauksesta kotiosoitteesi postinumeroa lähimpään toimipisteeseen.  Matkahuoltotilaus on maksullinen palvelu (10e) ja tilaus tulee tehdä Nordean asiakaspalvelun kautta.

      Lisätietoja kortin toimitustavoista mm. ulkomaiseen osoitteeseen saa Nordea 24/7 -asiakaspalvelusta.

      Kuinka muutan korttini turvarajaa, maarajausta ja internet-käyttöä?

      Kortin turva-asetuksia voit muuttaa verkkopankissa, kohdassa Päivittäiset raha-asiat -> Kortit -> Turvarajat / maarajaus ja internet käyttö.

      Asetuksia voit muuttaa myös mobiilipankissa. Valitse mobiilipankin tilit osiosta haluamasi kortti -> Asetukset

      Älä jonota turhaan

      Käytä digitaalisia palveluja aina kun se on mahdollista. Voit hoitaa monet pankkiasiat kätevästi itse verkko- ja mobiilipalveluissamme.

      Lue lisää itsepalvelukanavista

      Verkkotapaaminen

      Sovi tapaaminen ja keskustele kanssamme juuri silloin kuin se sinulle sopii, valitsemassasi paikassa. Tarvitset vain pankkitunnukset, puhelimen ja Internet-yhteydellä varustetun tietokoneen tai tabletin.

      Lue lisää verkkotapaamisesta

      Digineuvontaa jokaiselle

      Koronatilanteesta johtuen, emme järjestä toistaiseksi digineuvontatilaisuuksia.

      Lue lisää digineuvonnasta

      Tietoturva

      Turvallisuutesi on meille tärkeää. Siksi kehitämme jatkuvasti turvallisuus-ratkaisujamme sekä palvelujamme.

      Lue ohjeet turvalliseen pankkiasiointiin

      Yhteystiedot

      0200 3000 Nordea 24/7

      Palveluaika 30.3.2020 alkaen toistaiseksi ma-pe klo 8-20 ja la-su klo 9-17. Puhelun hinta paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu. Tunnistaudu pankkitunnuksilla, niin nopeutat palveluun pääsyä ja hoidat pankkiasioitasi turvallisesti.

      Lue lisää 24/7 asiakaspalvelusta

      Anna palautetta

      Palautteiden perusteella parannamme palveluamme, kehitämme tuotteita ja välitämme kiitokset ja kehitysideat oikeaan paikkaan.

      Lue lisää palautteen antamisesta