- Miten voin selvittää korttiluotollani näkyviä tapahtumia?
Luottokortin tapahtumia ja saldoa voit tarkastella näissä kanavissa: mobiili- ja verkkopankki, lasku- ja e-laskuarkistossa sekä Nordea Rahoituksen OmaLuotto-palvelussa, johon voit kirjautua muiden pankkien tunnuksilla. Luottokorttilasku toimii luottosi tiliotteena.
Mobiilipankissa näet luottokorttitapahtumat valitsemalla haluamasi kortin etusivulta. Tapahtumat ovat nähtävissä korttityypistä riippuen 1-3 kuukauden ajalta.
Huomioithan, että korttiostoksesi myyjän nimi voi poiketa laskulla näkyvästä laskuttajan nimestä, esimerkiksi ravintolat ja taksiyritykset.
- Mitä tarkoittaa korttiluoton 30 päivän koroton maksuaika?
Koroton maksuaika on käytännössä ilmaista lainaa vähintään 30 päivän ajan.
Esimerkki pölynimurin ostosta
Luottokortin eräpäiväksi on sovittu jokaisen kuun 15. päivä ja laskutuskausi on 25.3.–26.4. Eräpäiväksi kannattaa valita säännöllisen tulon maksupäivä, jolloin lasku tulee helposti maksettua sinä päivänä kun rahaa on käytettävissä.
1.4. Pölynimurin osto
15.4. Luottokorttilaskun eräpäivä, jolloin edellisen laskutuskauden eli maaliskuun lasku maksetaan.
26.4. Laskutuskausi vaihtuu, ja tämän päivän jälkeen ostetut tuotteet laskutetaan kesäkuussa.
15.5. Eräpäivä huhtikuun ostoksille, tässä tapauksessa myös pölynimurille.
Jos pölynimurin ostaakin 26.4., maksetaan se silti 15.5. Jos pölynimuri ostettaisiin 27.4, on eräpäivä vasta 15.6. Luottokorttilaskun laskutuskauden voi optimoida mahdollisimman pitkäksi. Pölynimurille on mahdollista saada jopa 45 päivää korotonta maksuaikaa ostamalla se 27.4.
- Kuinka muutan luottokorttini eräpäivää ja lyhennysprosenttia?
Voit muuttaa luottokortin eräpäivää tai lyhennysprosenttia mobiilipankissa valitsemalla kyseisen kortin > Muokkaa luottoa. Eräpäivän muutos on veloitukseton, lyhennysprosentin vaihdosta peritään hinnaston mukainen kulu.
- Mitä muutoksia voin tehdä itse korttini laskutukseen?
Voit muuttaa ja tarkastella korttiluottosi laskun eräpäivää, lyhennysprosenttia sekä lyhennysvapaita kuukausia mobiilipankissa valitsemalla kyseisen kortin > Kortin Tiedot ja Muokkaa luottoa. Lyhennysprosentin muutoksesta peritään hinnaston mukainen maksuohjelman muutoskulu.
Voit sopia jo muodostuneen laskun eräpäivän tai lyhennysprosentin muutoksesta Nordea Asiakaspalvelun kanssa chatissa tai soittamalla. Muutoksesta veloitetaan hinnaston mukainen palkkio.
Löydät tiedot luoton laskutuskaudesta, kuukausittaiset tapahtumat sekä luoton maksutiedot luottokorttilaskustasi. E-laskun laskuerittelyn löydät verkko- ja mobiilipankista.
- Miten lyhennän korttiluottoani mobiili- tai verkkopankissa haluamallani summalla?
Voit tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä tai maksaa korttiluottosi loppuun milloin tahansa. Halutessasi voit myös muuttaa saamasi luottokorttilaskun summaa suuremmaksi. Tässä sinulle tarkemmat ohjeet eri korteille.
Voit tehdä suorituksen Nordean korteille helposti mobiilipankissa. Valitse luottokorttisi etusivulta ja valitse Maksa ja siirrä. Valitse Käytetty luotto > Maksa, jolloin pääset määrittelemään summan, jonka haluat maksaa. Muut tiedot ilmestyvät maksuun automaattisesti.
Voit maksaa korttiluoton loppuun helposti milloin tahansa. Kortin ajantasaisen velkasaldon näet mobiili- ja verkkopankissa avaamalla kortin tiedot.
Voit myös maksaa korttiluoton loppuun helposti seuraavan laskun eräpäivänä. Näet laskulta luoton kokonaissaldon sekä koron eräpäivään saakka.
Tarvittaessa voit tarkistaa 522-alkuisen luottokortin loppusaldon Nets Nordea korttien asiakaspalvelusta numerossa: (09) 6964 6011Avautuu uuteen ikkunaan (ma-pe 8-20).
- Mitä luottokorttini Tuoteturva-vakuutus korvaa?
Tuoteturva kattaa vähintään 100 euron arvoisen tuotteen vahingoittumisen tai rikkoutumisen vakuutusehtojen mukaisesti, kun olet ostanut tuotteen Nordean korttisi luotto-ominaisuudella (credit). Tuoteturva-vakuutus on voimassa 180 päivän ajan ostopäivästä alkaen. Tuoteturva-vakuutus sisältyy seuraaviin kortteihin: Nordea Credit, Nordea Gold, Mastercard Premium, Nordea Platinum ja Nordea Black.
Lue lisää Tuoteturva-vakuutuksesta