Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Usein kysyttyä maksu- ja luottokorteista

Kysymys ja vastaus

Miten tilaan uuden kortin rikkoontuneen tilalle?

Uuden kortin voit tilata verkkopankistasi. Uusinnasta veloitetaan hinnaston mukainen kulu.

Olen unohtanut korttini PIN koodin. Mistä löydän sen?

PIN koodin tarkistat helpoiten verkkopankistasi kohdasta: Päivittäiset raha-asiat -> Kortit -> Katso tunnusluku.

Kuinka muutan luottokorttini eräpäivää ja lyhennysprosenttia?

Voit muuttaa luottokortin eräpäivää tai lyhennysprosenttia verkkopankissa kohdassa: Päivittäiset raha-asiat -> Kortit -> Muutokset korttiluottoon -> Muut muutokset korttiluottoon. Eräpäivän vaihto on veloitukseton, lyhennysprosentin vaihdosta peritään hinnaston mukainen kulu.

Kuinka muutan korttini turvarajaa, maarajausta ja internet-käyttöä?

Kortin turva-asetuksia voit muuttaa verkkopankissa, kohdassa Päivittäiset raha-asiat -> Kortit -> Turvarajat / maarajaus ja internet käyttö.

Asetuksia voit muuttaa myös mobiilipankissa. Valitse mobiilipankin tilit osiosta haluamasi kortti -> Asetukset

Kuinka suljen kadonneen/varastetun kortin?

Helpoiten suljet korttisi mobiilipankissa. Valitse mobiilipankin tilit osiosta kyseinen kortti -> Sulje kortti. Voit estää kortin käytön väliaikaisesti tai sulkea kortin pysyvästi. Mikäli suljet kortin pysyvästi, saat automaattisesti uuden kortin.