Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Kun kortti ei toimi

Joskus eteesi voi tulla tilanne, että kortti ei toimi. Kortin asetusten muokkaaminen voi auttaa kortin toimivuuteen ja pääset jatkamaan sen käyttöä. Tällä sivulla on ohjeita ja vinkkejä, joita voit kokeilla tilanteissa, joissa korttisi ei toimi maksupäätteellä, automaatilla tai verkossa.

Voit kokeilla alla olevia vinkkejä ja ohjeita tilanteissa, joissa korttisi ei toimi maksupäätteellä, automaatilla tai verkossa.

Tarkista tilin/luoton käyttövara

  • Tarkista riittävä pankki- tai luottotilin käyttövara tai ota käyttöön luoton tapahtumakysely omasta mobiili- tai verkkopankista. Voit myös katsoa saldosi tai luoton tapahtumat pankkiautomaatilla. Saldokyselystä pankkiautomaatilla peritään voimassaolevan hinnaston mukainen kuluAvautuu uuteen ikkunaan
  • Rinnakkaiskortin käyttöraja vaikuttaa siihen, kuinka paljon rinnakkaiskortin haltija voi käyttää luottoa laskutuskauden aikana. Käyttörajaa voidaan sopia pääkortinhaltijan kanssa tunnistautumalla asiakaspalveluun soittamalla tai chatin kautta. 

Huomioi, että joissakin tapauksissa tekemäsi suoritus näkyy tilillä muutaman päivän viiveellä.

Tarkista kortille asetettu maarajaus ja turvarajat

Kortin turvarajat voit tarkistaa ja tarvittaessa muuttaa, omassa mobiili- tai verkkopankissa. 

Turvallisuussyistä kortin turvarajat kannattaa asettaa pieniksi ja muuttaa niitä tarvittaessa isompaa ostosta tehdessä, jotta väärinkäytöstilanteissa tililtä ei pystytä veloittamaan isompia summia.

Tarkistathan myös mobiili- tai verkkopankista seuraavat rajaukset: 

  • Maarajaus
  • Verkkokäyttö
  • Verkkouhkapelaaminen on estetty 9.5.2018 jälkeen uusituille korteille (ei koske automaattisesti vuosiuusittavia kortteja). Eston voit poistaa soittamalla Nordean 24/7 -asiakaspalveluun.
Maksupääte

Maksupääte

Jos korttisi ei toimi maksupäätteellä, tarkista seuraavat asiat:

  • ettei siru ole likainen tai magneettijuova kulunut. Voit puhdistaa sirun pyyhkäisemällä sitä kankaaseen.
  • onko kortti riittävän syvällä lukijassa.
  • Ota Google Pay tai Apple Pay käyttöösi ja maksa viemällä puhelin lähimaksupäätteen viereen. Maksat kuin kortilla, mutta kätevämmin. Lue lisää mobiilimaksamisen vaihtoehdoista

Kyseessä voi myös olla tekninen viive tai häiriö kansainvälisissä tietoliikenneyhteyksissä, jolloin yhteys voi olla hidas. Mikäli yllä mainitut eivät auttaneet, ole yhteydessä Nordea 24/7 -asiakaspalveluumme. 

Automaatit
Verkkomaksut