Ratkaisuja korttiongelmiin
Jos luottokortilla maksaminen netissä ei onnistu tai pankkikortti ei toimi kaupan kassalla, voit tarkistaa ja muuttaa korttiasetukset helposti ja nopeasti itse. Lue vinkit ja ohjeet!
Tarkista maksukortin tunnusluku (PIN-koodi)
Kortin tunnusluvun tarkistat helposti ja maksutta mobiilipankista. Mobiilipankissa näet tunnusluvun valitsemalla kyseisen kortin tiedoista Tunnusluku -> Näytä tunnusluku. Verkkopankista tunnusluku löytyy kohdasta: Yhteenveto tai Talous -> Kortit -> valitse kortti -> Katso tunnusluku -> Näytä.
Tarkista tilin ja luoton käyttövara
- Pankki- ja luottotilin saldon tarkistaminen. Näet korttisi tiedot mobiili- ja verkkopankista. Voit tarkistaa pankkitilin saldosi tai luoton tapahtumat myös pankkiautomaatilla. Saldokysely pankkiautomaatilla on maksullinen; katso saldokyselyn hinnastoAvautuu uuteen ikkunaan.
- Luottokortin rinnakkaiskortin käyttöraja vaikuttaa siihen, kuinka paljon rinnakkaiskortin haltija voi käyttää luottoa laskutuskauden aikana. Käyttörajan korottamisesta voidaan sopia pääkortinhaltijan kanssa soittamalla tunnistautuneena Nordea Asiakaspalveluun, tai ottamalla yhteyttä mobiili- tai verkkopankin chatin kautta. Luottokortin osalta on hyvä huomata, että luoton lyhennys saattaa näkyä tilillä vasta muutama päivä suorituksen jälkeen.
Tarkista kortin maarajaus
- Tarkista maksukorttisi käyttöalue Nordean mobiili- tai verkkopankista. Uusille korteille asetetaan automaattisesti maarajaukseksi Eurooppa.
- Kortin maarajaus koskee sekä kortin credit- että debit-ominaisuutta, kun kyseessä on yhdistelmäkortti.
- Maarajauksen muokkaaminen on maksutonta. Muokkaat maarajausta itse verkko- ja mobiilipankissa, tai OmaLuotto-palvelussa.
Tarkista onko kortti aktivoitu verkkomaksukelpoiseksi
- Mikäli maksat kortilla myös internetissä, tulee maksukortti aktivoida verkkomaksukelpoiseksi.
- Muutat kortin verkkokäyttöasetusta helposti ja nopeasti Nordean verkko- tai mobiilipankissa. Muutoksen tekeminen on maksutonta.