Ratkaisuja korttiongelmiin
Jos luottokortilla maksaminen netissä ei onnistu tai pankkikortti ei toimi kaupan kassalla, voit tarkistaa ja muuttaa korttiasetukset helposti ja nopeasti itse. Lue vinkit ja ohjeet!
Tarkista kortin tunnusluku (PIN-koodi)
Kortin tunnusluvun tarkistat helposti ja maksutta mobiilipankista. Mobiilipankissa näet tunnusluvun valitsemalla kyseisen kortin tiedoista "Tunnusluku" > "Näytä tunnusluku". Verkkopankista tunnusluku löytyy kohdasta: "Yhteenveto" tai "Talous" > "Kortit" > valitse kortti > "Katso tunnusluku" > "Näytä".
Tarkista tilin ja luoton käyttövara
Voit tarkistaa pankki- ja luottotilin saldon mobiili- ja verkkopankista. Voit tarkistaa tilisi saldon tai luoton tapahtumat myös pankkiautomaatilla. Saldokysely pankkiautomaatilla on maksullinen. Katso saldokyselyn hinnasto
Luottokortin osalta on hyvä huomata, että luoton lyhennys saattaa näkyä tilillä vasta muutama päivä suorituksen jälkeen.
Tarkista kortin maarajaus
- Tarkista maksukorttisi käyttöalue Nordean mobiili- tai verkkopankista. Uusille korteille asetetaan automaattisesti maarajaukseksi Eurooppa.
- Kortin maarajaus koskee sekä kortin credit- että debit-ominaisuutta, kun kyseessä on yhdistelmäkortti.
- Muokkaat maarajausta itse mobiili- ja verkkopankissa tai OmaLuotto-palvelussa. Maarajauksen muokkaaminen on maksutonta. Muokkaaminen mobiilipankissa: Valitse kortti > "Asetukset" > "Käyttöalue". Verkkopankissa: Valitse kortti > "Kortin tiedot" > "Käyttöalue".
Tarkista onko kortti aktivoitu verkkomaksukelpoiseksi
- Mikäli maksat kortilla myös internetissä, aktivoi maksukorttisi verkkomaksukelpoiseksi.
- Muutat kortin verkkokäyttöasetusta helposti ja nopeasti Nordean mobiili- ja verkkopankissa. Muutoksen tekeminen on maksutonta. Mobiilipankissa: Valitse kortti > "Asetukset" > "Internet-käyttö". Verkkopankissa: Valitse kortti > "Kortin tiedot" > "Internet-käyttö".