Yleistä tietoa Nordean digitaalisten palveluiden saavutettavuudesta
Olemme koonneet tällä sivustolle yleistä tietoa Nordean digitaalisten palveluiden saavutettavuudesta. Kehitämme Nordeassa digitaalisia palveluitamme, jotta ne olisivat kaikkien asiakkaidemme saavutettavissa. Teemme jatkuvasti kehitystyötä korjataksemme tiedossamme olevat saavutettavuuspuutteet. Tavoitteemme on, että kaikki palvelumme ovat saavutettavissa yhdenvertaisesti huolimatta asiakkaidemme käytössä olevasta laitteesta, erityistarpeista tai tilanteesta.
Digitaalisten palveluidemme saavutettavuutta ovat arvioineet ulkopuoliset asiantuntijatahot ja myös Nordean sisällä on tehty itsearviointia. Nordea noudattaa WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) 2.1 -ohjeistuksen A- ja AA-tason kriteerejä.
Nordean digitaalisten palveluiden saavutettavuusselosteet ovat listattuna alla . Selosteet sisältävät yksityiskohtaista tietoa kunkin palvelun saavutettavuudesta. Saavutettavuusselosteessa kerrotaan täyttääkö digitaalinen palvelumme vaadittavat edellytykset ja miten mahdollisia puutteita korjataan. Päivitämme saavutettavuusselosteita sitä mukaan kun kehitämme saavutettavuuspuutteita palveluistamme. Mikäli huomaat Nordean palveluissa saavutettavuuspuutteita, joita ei ole jo mainittu saavutettavuusselosteissa, annathan meille palautetta. Palautelomake yksittäisen palvelun tai sivuston osalta löytyy kyseisen palvelun tai kanavan saavutettavuusselosteesta.
Julkaisemme syksyn 2020 aikana saavutettavuusselosteita palveluistamme siten, että 1.1.2021 meillä on sivustolla saavutettavuusselosteet, jotka kattavat Nordean verkkosivut ja kanavat. Julkaisemme tällä sivustolla myös mobiilipalveluidemme saatavuusselosteet 23.6.2021 mennessä.