Tämä saavutettavuusseloste koskee Suomessa käytettävää Nordea ID -sovellusta. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että digitaalisten pankkipalvelujen on oltava saavutettavia. Seloste on laadittu 30. kesäkuuta 2021 ja päivitetty 7. toukokuuta 2024.
Tarjoamme näkövammaisille asiakkaillemme myös puhuvan tunnuslukulaitteen, joka on suunniteltu yhteistyössä Näkövammaisten liiton kanssa. Varaa tapaaminen johonkin Nordean konttoriin, jos haluat tilata tällaisen laitteen.
Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio. Palvelua ja sen käytettävyyttä muun muassa näppäimistöllä ja ruudunlukijalla on testattu useilla laitteilla ja erilaisilla manuaalisilla testausmenetelmillä. Palvelun saavutettavuutta seurataan lisäksi automatisoidulla arviointityökalulla.