Täytä hakemus verkossa

Varaathan jo valmiiksi toisen pankin verkkotunnukset, matkapuhelimen ja passin tai henkilökortin, sillä niitä kysytään kohta.

Huom. Jos Asiakkaaksi verkossa -palvelu ei sovellu sinulle voit olla meihin yhteydessä chatin kautta (chat avautuu sivun oikeasta alalaidasta) tai varata ajan konttoriin soittamalla Nordea Asiakaspalveluun 0200 3000 (pvm/mpm).

1. Täytä hakemus palvelussa

Tule asiakkaaksi step 1

Tarvitset hakemuksen täyttämiseen:
  • toisen suomalaisen pankin pankkitunnukset, 
  • suomalaisen passin tai henkilökortin (huomaathan, että ajokortti ei kelpaa), 
  • matkapuhelimen ja suomalaisen puhelinnumeron.
  • Lisäksi sinun tulee olla täysi-ikäinen Suomessa asuva ja luottotietosi tulee olla kunnossa. 

2. Hakemuksen käsittely

Tule asiakkaaksi step 2

  • Käsittelemme hakemuksesi muutaman pankkipäivän kuluessa
  • Kun hakemuksesi on hyväksytty, saat tekstiviestin, jossa sinua pyydetään kirjautumaan uudelleen Asiakkaaksi verkossa -palveluun palveluiden käyttöönottoa varten 
  • Tämän jälkeen lähetämme sinulle kortin kotiin postitse. Kortin PIN-koodin näet verkkopankistasi. Palveluiden sopimukset lähetämme sinulle omapostiin.

3. Saat käyttöösi seuraavat tuotteet ja palvelut:

Tule asiakkaaksi step 3

  • Voit valita otatko käyttöösi Peruspaketin, joka sisältää Pankkitunnukset, Käyttötilin, Nordea Gold -yhdistelmäkortin tai Nordea Debit -kortin, sekä Etutilin säästöille
  • Vaihtoehtoisesti voit valita ainoastaan Nordean pankkitunnukset ja käyttötilin joilla pääset hyvin alkuun ja voit myöhemmin avata muita palveluita Verkkopankissa
  • Käyttääksesi pankkitunnuksia e-tunnistautumiseen kolmannen osapuolen palveluihin, tulee henkilöllisyytesi ensin varmistaa henkilökohtaisesti konttorissa. Tarkastathan Nordeassa hyväksyttävät henkilöllisyysasiakirjat ennen konttoriin tuloa.

Asiakkaan tunteminen – miksi pankki kysyy?

Pankilla on lakiin perustuva velvoite tunnistaa asiakkaansa. Tunteminen turvaa asiointisi ja estää väärinkäytökset. Kysymme Asiakkaaksi verkossa -palvelussa monenlaisia asioita, koska haluamme tuntea sinut ja ymmärtää elämäntilanteesi.

Lue lisää asiakkaan tuntemisesta

Nordeassa hyväksyttävät henkilöllisyysasiakirjat

Pankilla on velvollisuus todentaa asiakkaan henkilöllisyys virallisesta ja ehjästä henkilöllisyystodistuksesta. Tämä koskee sekä nykyisiä että uusia asiakkaita.

Lue lisää henkilöllisyysasiakirjoista