Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Tervetuloa Nordeaan

Asiakkaaksi verkossa -palvelu on sinulle helppo ja kätevä tapa tulla asiakkaaksemme ilman käyntiä konttorissa.

Täytä hakemus verkossa

  • Saat käyttöösi pankkitunnukset Nordean palveluiden käyttöön
  • Käyttötilin
  • Nordea Debit tai Credit -kortin
  • Monipuoliset verkko- ja mobiilipalvelut

Varaathan jo valmiiksi toisen pankin verkkotunnukset, matkapuhelimen ja passin tai henkilökortin, sillä niitä kysytään kohta.

Huom. Jos Asiakkaaksi verkossa -palvelu ei sovellu sinulle voit olla meihin yhtydessä chatin kautta (chat avautuu sivun oikeasta alalaidasta) tai käydä Nordean konttorissa, joissa palvelemme sinua mielellämme.

Tule asiakkaaksi step 1

1. Täytä hakemus palvelussa


Tarvitset hakemuksen täyttämiseen:

  • Osuuspankin, Danske Bankin, Aktian, S-Pankin tai Ålandsbankenin pankkitunnukset, 
  • suomalaisen passin tai henkilökortin (huomaathan, että ajokortti ei kelpaa), 
  • matkapuhelimen ja suomalaisen puhelinnumeron.
  • Lisäksi sinun tulee olla täysi-ikäinen Suomessa asuva Suomen kansalainen ja luottotietosi tulee olla kunnossa. 

Tule asiakkaaksi step 2

2. Hakemuksen käsittely


  • Käsittelemme hakemuksesi muutaman pankkipäivän kuluessa
  • Kun hakemuksesi on hyväksytty, saat tekstiviestin, jossa sinua pyydetään kirjautumaan uudelleen Asiakkaaksi verkossa -palveluun palveluiden käyttöönottoa varten 
  • Tämän jälkeen lähetämme sinulle kortin ja verkkopankkisopimuksen kotiin postitse. Kortin PIN-koodin näet verkkopankistasi. Palveluiden sopimukset lähetämme sinulle omapostiin.

Tule asiakkaaksi step 3

3. Saat käyttöösi seuraavat tuotteet ja palvelut:


  • Voit valita otatko käyttöösi Peruspaketin, joka sisältää Pankkitunnukset, Käyttötilin, Nordea Credit -yhdistelmäkortin tai Nordea Debit -kortin, sekä Etutilin säästöille
  • Vaihtoehtoisesti voit valita ainoastaan Nordean pankkitunnukset ja käyttötilin

    joilla pääset hyvin alkuun ja voit myöhemmin avata muita palveluita Verkkopankissa

  • Käyttääksesi pankkitunnuksia e-tunnistautumiseen kolmannen osapuolen palveluihin, tulee henkilöllisyytesi ensin varmistaa henkilökohtaisesti konttorissa. Tarkastathan Nordeassa hyväksyttävät henkilöllisyysasiakirjat ennen konttoriin tuloa.

Asiakkaan tunteminen – miksi pankki kysyy?

Pankilla on lakiin perustuva velvoite tunnistaa asiakkaansa. Tunteminen turvaa asiointisi ja estää väärinkäytökset. Kysymme Asiakkaaksi verkossa -palvelussa monenlaisia asioita, koska haluamme tuntea sinut ja ymmärtää elämäntilanteesi.

Lue lisää

Nordeassa hyväksyttävät henkilöllisyysasiakirjat

Pankilla on velvollisuus todentaa asiakkaan henkilöllisyys virallisesta ja ehjästä henkilöllisyystodistuksesta. Tämä koskee sekä nykyisiä että uusia asiakkaita.

Lue lisää

Tunnusluvut-sovelluksen käyttöönotto

Lataa Tunnusluvut-sovellus mobiililaitteesi sovelluskaupasta. Sovellus on saatavilla iPhone ja Android puhelimille ja iPad:lle mobiililaitteesi sovelluskaupasta.

Lue lisää