Mikä on Yrityksen asiakirjat -palvelu?

Yrityksen asiakirjat -palvelu on yrityksesi digitaalinen postilaatikko, joka mahdollistaa helpon, nopean ja turvallisen tavan hoitaa pankkiasioita kanssamme. Yrityksen virallisena edustajana voit vastaanottaa, allekirjoittaa ja lähettää asiakirjoja suojatusti. Palvelu toimii myös arkistonasi.

Kirjautuminen
Allekirjoittaminen
Viestiminen
Dokumenttien vastaanottaminen

Kirjautuminen

Lue huolellisesti Yrityksen asiakirjat -palvelun käyttöehdotAvautuu uuteen ikkunaan ennen palveluun kirjautumista. Kirjautumalla hyväksyt käyttöehdot sitovaksi. 

Tunnistautuminen tapahtuu kahdessa vaiheessa: 

  1. Syötä ensin edustamasi yrityksen Y-tunnus - tarkistaa oikeutesi edustaa kyseistä yritystä PRH:n tietokannasta 
  2. Tämän jälkeen tunnistaudu henkilöasiakkaan pankkitunnuksillasi (valitse pankki kirjautumissivulla). Mikäli tunnistaudut Nordean pankkitunnuksilla, valitse haluamasi tunnistautumistapa (tunnuslukusovellus tai -laite) ja kirjoita käyttäjätunnuksesi kenttään.

Yrityksen Asiakirjat -palvelut tarkistaa oikeutesi edustaa yritystä PRH:n tietokannasta ja ohjaa sinut automaattisesti sisälle palveluun tarkistuksen onnistuttua.

Suosittelemme käyttämään Google Chrome-selainta kirjautuessasi Yrityksen asiakirjat-palveluun. 

Allekirjoittaminen

  • Kaikki allekirjoitettavaksi lähetetyt sopimukset löydät palvelun yläosasta, ’Allekirjoitettavat sopimukset’-otsikon alta.
  • Saman otsikon alta löydät myös mahdolliset sopimuksen mukana lähetetyt ehdot tai muut liitteet.
  • ’Allekirjoita’-valinnasta pääset allekirjoitusnäkymään.
  • Avaa lähetetty sopimusdokumentti tutustuaksesi sopimukseen ja valitse sen jälkeen ’Olen lukenut ja ymmärtänyt asiakirjan’.
  • Valitse tämän jälkeen ’Allekirjoita’, jolloin sinut ohjataan tunnistautumaan henkilökohtaisesti.
  • Jos sopimus vaatii useamman eri henkilön allekirjoituksen ja näkymässä on painike ’Vahvista allekirjoitus’, tulee vasta viimeisen allekirjoittajan painaa painiketta, jotta allekirjoitustapahtuma on valmis. Jos olet ainoa allekirjoittaja, voit painaa edellä mainittua painiketta allekirjoitettuasi asiakirjan.
  • Dokumentti näkyy allekirjoitettuna, kun kaikki tarvittavat allekirjoitukset on vastaanotettu.

Viestiminen

  • Löydät kaikki vastaanottamasi viestit palvelun alaosasta ’Muut asiakirjat ja viestit’-otsikon alta.
  • Pääset tarkastelemaan saamaasi viestiä ja sen mahdollisia liitteitä klikkaamalla sen otsikkoa tai ’Lisää’.
  • Voit vastata viestiin ’Vastaa’-valinnasta etusivulta tai avattuasi viestin.
  • Pääset luomaan kokonaan uuden viestin palvelun etusivun kohdasta ’Uusi viesti’.
  • Viestiä lähettäessäsi voit valita vastaanottajan valikosta viestin aiheen mukaisesti, kirjoittaa viestisi sekä halutessasi liittää viestiisi tiedostoja.

Dokumenttien vastaanottaminen

  • Kaikki vastaanottamasi dokumentit, jotka eivät kaipaa allekirjoitusta, löydät palvelun alaosasta ’Muut asiakirjat ja viestit’-otsikon alta.
  • Dokumentin saa auki klikkaamalla sen otsikkoa palvelun etusivulla.
  • Kaikki dokumentit arkistoituvat automaattisesti palveluun.

Yrityksen asiakirjat-palvelu

Kirjaudu palveluun henkilöasiakkaan pankkitunnuksilla.

Kirjaudu tästä Avautuu uuteen ikkunaan