Rekisteröidyt yhdistykset (Ry) ja paikallisesti toimivat säätiöt

Tarjoamme joustavasti pienemmille rekisteröityneille yhdistyksille kattavat pankkipalvelut niin maksuliike-, sijoitus- kuin rahoitustarpeisiinkin. Asioita voit hoitaa kätevästi Nordea Business Centressä.

Uudet yhdistysasiakkaat

Tilin ja palveluiden avaus

Jotta rekisteröityneelle yhdistykselle voidaan avata tili ja palvelut, pankille tulee toimittaa vaaditut dokumentit Nordean Omapostin kautta henkilökohtaisesti tunnistautuneena. Uuden asiakkuuden avausmaksu rekisteröityneelle yhdistykselle on 300€.

Katso tarkemmat ohjeet uuden yhdistysasiakkuuden avaukseen Kysymykset ja vastaukset -osiosta

Nykyiset asiakkaat

Muutokset käyttöoikeuksiin ja palveluihin

Jotta voit tehdä muutoksia tilinkäyttöoikeuksiin ja pankkipalveluihin, pankilla tulee olla ajantasaiset tiedot yhdistyksen hallituksesta ja yhdistyksessä tapahtuvista muutoksista.

Toimithan muutostilanteissa alla olevien ohjeiden mukaan.

Rahoituksen hakeminen

Yhdistyksen tulee päättää rahoituksen hakemisesta yhdistyksen varsinaisessa kokouksessa, josta toimitetaan pankille allekirjoitettu pöytäkirja. Varsinaisen kokouksen pöytäkirjalla voidaan valtuuttaa joko yhdistyksen hallitus tai esimerkiksi nimetty henkilö hoitamaan rahoitusneuvottelu sekä rahoitustarjouksen hyväksyminen pankin kanssa. Myös haettava lainasumma tai lainakatto sekä mahdolliset vakuudet ja/tai takaaja(t) tulee käydä ilmi yhdistyksen varsinaisen kokouksen pöytäkirjasta. Allekirjoitettu pöytäkirja toimitetaan pankille Omapostin kautta.

Täytä rahoitushakemus täällä.

1. Kerää kaikki tarvittavat dokumentit

Vaihe 1. Kerää kaikki tarvittavat dokumentit

  • Yksilöity ja allekirjoitettu muutostarpeen vahvistava hallituksen pöytäkirja
  • Allekirjoitettu pöytäkirja/pöytäkirjanote, josta selviää hallituksen valinta
  • Ajantasainen yhdistysrekisteriote (alle 6kk vanha)
  • Yhdistyksen säännöt
  • Tieto hallituksen jäsenistä henkilötietoineen (täydellinen nimi, kansalaisuus, asuinmaa, henkilötunnus / syntymäaika, PEP-tiedot (onko jäsen tai jäsenen lähisukulainen poliittisesti vaikutusvaltaisessa asemassa). Lataa mallipohja tästä (docx, 25 KB)Avautuu uuteen ikkunaan
  • Uuden käyttöoikeudenhaltijan yhteystiedot

Pyydettyjen muutosten toteuttaminen edellyttää kaikkien dokumenttien toimittamista pankille. Suosittelemme pitämään dokumentit helposti saatavilla.

2. Toimita dokumentit Nordeaan Omapostin kautta
3. Lähetämme sinulle kirjautumiskoodit asiakastietojen päivitystä varten
4. Kun olet vastaanottanut käyttäjä- ja kirjautumistunnukset, päivitä asiakastiedot
5. Soita Nordea Business Centreen saadaksesi muutokset voimaan

Vaihe 1. Kerää kaikki tarvittavat dokumentit

  • Yksilöity ja allekirjoitettu muutostarpeen vahvistava hallituksen pöytäkirja
  • Allekirjoitettu pöytäkirja/pöytäkirjanote, josta selviää hallituksen valinta
  • Ajantasainen yhdistysrekisteriote (alle 6kk vanha)
  • Yhdistyksen säännöt
  • Tieto hallituksen jäsenistä henkilötietoineen (täydellinen nimi, kansalaisuus, asuinmaa, henkilötunnus / syntymäaika, PEP-tiedot (onko jäsen tai jäsenen lähisukulainen poliittisesti vaikutusvaltaisessa asemassa). Lataa mallipohja tästä (docx, 25 KB)Avautuu uuteen ikkunaan
  • Uuden käyttöoikeudenhaltijan yhteystiedot

Pyydettyjen muutosten toteuttaminen edellyttää kaikkien dokumenttien toimittamista pankille. Suosittelemme pitämään dokumentit helposti saatavilla.

Vaihe 2. Toimita dokumentit Nordeaan Omapostin kautta.

  • Kirjaudu Omapostiin henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi tästäAvautuu uuteen ikkunaan
    • Valitse otsikoksi "Rekisteröidyt yhdistykset ja säätiöt".
    • Ilmoita viestikentässä yhdistyksen nimi ja ajantasainen puhelinnumerosi mahdollista yhteydenottoa varten.
    • Mikäli käyttöoikeudet tulee lisätä useammalle henkilölle, ilmoitathan kaikkien puhelinnumerot
  • Lähetä seuraavat dokumentit
    • Yksilöity ja allekirjoitettu muutostarpeen vahvistava hallituksen pöytäkirja
    • Pöytäkirja/pöytäkirjanote, josta selviää hallituksen valinta
    • Yhdistyksen säännöt

Vaihe 3. Lähetämme sinulle kirjautumiskoodit asiakastietojen päivitystä varten.

  • Lähetämme käyttäjätunnuksen Omapostiisi ja kirjautumistunnuksen tekstiviestillä
  • Kirjautumiskoodit saapuvat viiden pankkipäivän kuluessa (huomioithan, että palvelussamme voi esiintyä ajoittain ruuhkaa) 

Vaihe 4. Kun olet vastaanottanut käyttäjä- ja kirjautumistunnukset, päivitä asiakastiedot.

  • Päivitä asiakastiedot kirjautumalla tänneAvautuu uuteen ikkunaan.
  • Liitä ajantasainen yhdistysrekisteriote (katso kohta 1.)
    * Mikäli hallituksen kokoonpano poikkeaa yhdistysrekisterin tiedoista, liitäthän pöytäkirjaotteen hallituksen valinnasta.
  • Täytä tiedot myös kaikista hallituksen jäsenistä asiakastietojen päivityskanavaan.

Vaihe 5. Soita Nordea Business Centreen saadaksesi muutokset voimaan

  • Tarvitset henkilökohtaiset pankkitunnuksesi tunnistautumista varten
  • Nordea Business Centre 0200 2121 (ma-pe 8.00-16.30)

Kysymykset ja vastaukset