Nopein yhteys pankkiinNopein yhteys pankkiin -Chatbot | Nopein yhteys pankkiinNopein yhteys pankkiin -Chat | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Näin otat yhteyttäNäin otat yhteyttä | ||||||
Nordea Business -mobiilipankki Nordea Business -mobiilipankki | ||||||
Nordea Business -mobiilipankki Nordea Business -mobiilipankki | Nordea Business -mobiilipankki Check Mark Kyllä | Nordea Business -mobiilipankki Check Mark Kyllä | Nordea Business -mobiilipankki Check Mark Kyllä | Nordea Business -mobiilipankki Check Mark Kyllä | Nordea Business -mobiilipankki Check Mark Kyllä | |
Nordea Business -verkkopankki Nordea Business -verkkopankki | ||||||
Nordea Business -verkkopankki Nordea Business -verkkopankki | Nordea Business -verkkopankki Check Mark Kyllä | Nordea Business -verkkopankki Check Mark Kyllä | Nordea Business -verkkopankki Check Mark Ei | Nordea Business -verkkopankki Check Mark Kyllä | Nordea Business -verkkopankki Check Mark Kyllä | |
Nordea.fi Nordea.fi | ||||||
Nordea.fi Nordea.fi | Nordea.fi Check Mark Kyllä | Nordea.fi Check Mark Kyllä | Nordea.fi Check Mark Ei | Nordea.fi Check Mark Ei | Nordea.fi Check Mark Ei | |
SaatavuusSaatavuus | ||||||
Käytettävissä Käytettävissä | ||||||
Käytettävissä Käytettävissä | Käytettävissä - 24/7 | Käytettävissä - Asiantuntija paikalla arkisin 8–18 | Käytettävissä - Asiantuntija paikalla arkisin 8–18 | Käytettävissä - 24/7 | Käytettävissä - Tarvittaessa | |
Keskimääräinen vastausaika Keskimääräinen vastausaika | ||||||
Keskimääräinen vastausaika Keskimääräinen vastausaika | Keskimääräinen vastausaika - Heti | Keskimääräinen vastausaika - 1–3 minuuttia | Keskimääräinen vastausaika - 3–5 minuuttia | Keskimääräinen vastausaika - 2–3 pankkipäivää | Keskimääräinen vastausaika Check Mark Ei | |
Tunnistautuminen
Näin käytät digitaalista tunnistautumista
Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella kirjaudut yrityksen verkkopankkiin sekä vahvistat tapahtumia verkko- ja mobiilipankissa. Henkilökohtaisella Nordea ID -käyttäjälläsi tai tunnuslukulaitteella kirjaudut Yrityksen asiakirjat -palveluun sekä vahvistat yrityskorttisi verkko-ostokset.
Kortin verkkomaksun vahvistus tapahtuu syöttämällä Käyttäjätunnus -kohtaan henkilökohtainen Nordean verkkopankkisi käyttäjätunnus, jonka jälkeen voit vahvistaa tapahtuman normaalisti Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. Mikäli et ole Nordean henkilöasiakas, voit ottaa Nordea ID -sovelluksen käyttöön valitsemalla asiakkuudeksi 'Minulla on ainoastaan Nordean maksukortti'. Sinun tulee tunnistautua palveluun ensimmäisen kerran toisen pankin henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, jonka jälkeen korttimaksujen vahvistus onnistuu syöttämällä Käyttäjätunnus -kohtaan kortinhalitijan henkilötunnus välimerkin kera, jonka jälkeen tapahtuman vahvistus viimeistellään Nordea ID -sovelluksella.
Uusi Nordea ID -sovellus tai -laite
Kokonaan uuden Nordea ID -sovelluksen aktivointi onnistuu itsepalveluna. Katso tarkemmat ohjeet sovelluksen aktivointiin. Jos käytössäsi ei ole mobiililaitetta, voit tilata korvaavaksi tunnistautumisvälineeksi Nordea ID -laitteen.
Älä jää yhden laitteen varaan
Nordea ID -sovellus kannattaa aktivoida useaan eri älypuhelimeen tai tablettiin, jotta pääset kirjautumaan palveluihin, vaikka laite hajoaisi tai katoaisi.
Nordea ID-sovelluksen aktivointi toiseen laitteeseen QR-koodin avulla.
Asiakastietojen päivitys
Asiakastietojen päivitys
Jos olet saanut Nordealta pyynnön päivittää asiakastiedot, voit tehdä sen Meidän sivummeAvautuu uuteen ikkunaan -palvelussa.
Yhteystietojen muutos
Tieto yrityksen osoitteenmuutoksesta ei tule pankille automaattisesti, joten ilmoitathan kaikki yrityksen yhteystietojen muutokset tämän lomakkeen kautta.
Uusi asiakas
Yritysasiakkaat
Tarjoamme yrityksellesi asiantuntevaa palvelua ajasta ja paikasta riippumatta. Tule Nordean yritysasiakkaaksi ja avaa yritystili ja muut pankkipalvelut verkossa.
Tule Nordean yritysasiakkaaksi verkossa.
Toimialaratkaisut
Nordean vahva yritysosaaminen takaa myös erilaisten palvelutarpeiden ymmärtämisen.
Tutustu eri toimialojen ratkaisuihin.
Maksuliikepalvelut
Yritysasiakkuuden avauksen myötä myös maksuliikeasiat kannattaa hoitaa kerralla kuntoon. Sekä yrityksen edustaja että tilitoimisto voi täyttää digitaalisen maksuliikevaltakirjan helposti verkossa, jonka jälkeen valitut palvelut avataan muutaman pankkipäivän kuluessa sopimuksen allekirjoituksesta. Tutustu tarkemmin digitaalisen maksuliikevaltakirjan käyttöön täällä.
Rahoitus
Rahoituksen hakeminen
Jos olet jo Nordean yritysasiakas, kirjaudu Nordea Business -verkkopankkiinAvautuu uuteen ikkunaan jossa voit hakea rahoitusta aina 500 000 euroon asti. Muussa tapauksessa voit täyttää hakemuksen myös verkkosivuillamme.
Uuden rahoituksen suunnittelu
Tutustu monipuolisiin rahoituspalveluihimme.
Löydä sopiva rahoitusratkaisu tilanteeseesi.
Täältä saat mallit ja pohjat liiketoimintasi suunnitteluun.
Tutustu kestäviin rahoitusratkaisuihin - tee ympäristöteko jo tänään.
Maksuohjelman muutos
Haluamme auttaa ja tukea asiakkaitamme sekä hyvinä että haastavina aikoina.
Tilit ja palvelut
Tilin käyttöoikeudet ja maksuliikepalvelut
Maksuliikepalveluiden avaus kolmannen osapuolen kuten tilitoimiston verkkopankkiin tai muuhun taloushallinnon ohjelmistoon onnistuu helposti digitaalisella maksuliikevaltakirjalla. Valtakirjan voi täyttää esimerkiksi yrityksen edustaja tai tilitoimisto.
Hoida maksuliikepalvelut kuntoon digitaalisella maksuliikevaltakirjallamme.
Tilinkäyttöoikeudet tulee pitää aina ajan tasalla, ja esimerkiksi työntekijän poistuessa yrityksestä kannattaa aina varmistaa, ettei valtuuksia yrityksen raha-asioihin jää väärän henkilön nimiin.
Miten muutamme tilinkäyttöoikeuksia?
Maksun lisävahvistus
Lisävahvistus tehdään Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. Lisävahvistuspyynnön tullessa mobiili- tai verkkopankkiin, saat tarkemman ohjeistuksen miten vahvistus Nordea ID:n tai tunnuslukulaitteen avulla tehdään.
Tilin lopettaminen
Tuotteet ja palvelut Nordea Business -verkkopankissa
Palvelumme -välilehdellä Nordea Business -verkkopankissa voit tutustua eri tuotteisiin ja palveluihin. Lisäksi välilehden kautta onnistuu muun muassa joustoluoton, Business Visa Debit-kortin sekä TyEL-vakuutuksen hakeminen.
Tiliote ja tilinpäätösaineistot
Tiliote
Tiliote on virallinen todistus tilin tapahtumista ja saldosta. Saat noudettua aineistot meiltä helposti esimerkiksi kuukausittain, viikoittain tai jopa päivittäin. Tiliotteet säilyvät sähköisenä verkkopankissa puolitoista vuotta, ja aineiston voi myös siirtää 18 kuukauden aikana verkkopankkien ja eräsiirron kanavien välillä tarpeen mukaan. Tiliotteiden siirto onnistuu asiakaspalvelumme kautta joko chatin välityksellä tai puhelimitse.
Miten noudan sähköisen tiliotteen yrityksen verkkopankista?
Tilinpäätösaineiston tilaus
Tilinpäätösaineiston saat noudettua Nordea Business -verkkopankista kohdasta Talous > Vakuuserittelut / Vastuuerittelyt, tai verkkosivujen tilauslomakkeen kautta. Tilauslomakkeen kautta voit tilata saldotodistuksen, vastuuerittelyn, vakuuserittelyn, arvopaperiotteen ja sijoitusrahasto-otteen.
Yrityskortit
Kaikkien yrityskorttien osalta sulkupalvelu palvelee 24h /vrk numerossa 020 333 kotimaasta/
+358 20 333 ulkomailta (pvm/mpm). Tallenna numero kaiken varalta, jotta varmistat turvallisen korttikäytön missä ikinä oletkin.
Business Visa Debit
Business Visa Debit -kortilla voit käyttää yrityksesi pankkitiliä kaikkialla maailmassa. Kortinhaltijana voit hallinnoida korttia helposti yrityksen Nordea Business -verkkopankissa, tai kortinhaltijan omassa Nordean henkilöasiakkaan verkkopankissa. Kortin PIN-koodin tarkastat henkilökohtaisesta Nordean verkkopankistasi. Myös uuden kortin tilaus onnistuu Palvelumme -välilehdellä Nordea Business -verkkopankissa tai puhelimitse Nordea Business Centren kautta.
First Card
Joustavien First Card -palveluiden avulla yrityksesi säästää aikaa ja rahaa. Saat myös käytönaikaista tukea kortille First Card -asiakaspalvelusta, joka palvelee numerossa 0200 52100 (suomeksi arkisin klo. 9-16, muina aikoina 24h /vrk ruotsiksi ja englanniksi).
Nordea Business Mastercard
Mikäli käytössäsi on Nordea Business Mastercard, voit hallinnoida korttiasi NBMC -verkkopalvelussaAvautuu uuteen ikkunaan. Saat myös käytönaikaista tukea kortille NBMC -asiakaspalvelusta, joka palvelee numerossa 0200 52300 (suomeksi arkisin klo. 9-16, muina aikoina 24h / vrk ruotsiksi ja englanniksi).
Vakuutukset, säästäminen ja sijoittaminen
Säästäminen ja sijoittaminen
Tutustu Nordean monipuoliseen sijoitustuotevalikoimaan ja valitse yrityksellesi sopivat sijoitusratkaisut. Sijoitusasiantuntijamme kartoittavat mielellään yrityksesi tilanteen ja tekevät ehdotuksen sijoitussuunnitelmasta juuri sinun yrityksellesi. Jätä yhteydenottopyyntö sijoitusasiantuntijallemme täällä.
Ennen arvo-osuustilin avausta yrityksen tulee hankkia LEI-tunnus, ja ilmoittaa se pankille täälläAvautuu uuteen ikkunaan. Lisäksi pankille tulee toimittaa hallituksen pöytäkirja arvo-osuustilin avauksesta mikäli yrityksen kaupparekisterin toimialatekstissä ei ole mainittuna arvopaperikauppaa. Pöytäkirja tulee toimittaa Omaposti -palvelun kautta. Rahastosijoittamisen voit aloittaa helposti koska tahansa Nordea Business -verkkopankissa Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä.
LEI-tunnus
Käykö yrityksesi kauppaa johdannaisilla, valuutoilla, velkakirjoilla, osakkeilla, pörssilistattujen rahastojen osuuksilla tai muilla rahoitusinstrumenteilla jollakin kauppapaikalla? Kaupankäyntiin vaaditaan LEI-tunnus eli oikeushenkilötunnus.
Vakuutukset
Oletko miettinyt miten yrityksesi ja läheisesi pärjäävät, jos sinulle tapahtuu jotain ikävää? Vapaaehtoisella henkilövakuutuksella voit helposti täydentää lakisääteistä turvaa juuri tilanteeseesi sopivaksi. Asiantuntijamme auttavat sopivan vakuutusturvan löytämisessä, lue lisää ja jätä yhteydenottopyyntö tästä. Toiminimiyrittäjänä ostat vakuutuksen itsellesi helposti ja nopeasti Nordean henkilöasiakkaan tunnuksillasi - hakemus ja terveysselvitys alusta loppuun verkossa.
Lue lisää yrittäjän vakuutuksista.
Voit myös tietyissä tilanteissa siirtää vakuutuksesi omistusoikeuden yritykseltä henkilölle. Lue lisää omistusoikeuden siirrosta täältä.
Nordea Business -chat
Neuvojamme palvelevat chatissa arkisin klo 8-18. Chatti soveltuu parhaiten nopeiden asioiden hoitamiseen, eli esimerkiksi e-laskujen aktivointi onnistuu siellä näppärästi. Chatissa saat neuvontaa nopeasti ja myös vahva tunnistautuminen onnistuu.
Chatbot-Nova
Chatbot-Nova palvelee sinua kellon ympäri, neuvoen sinua eteenpäin. Nova osaa parhaiten vastata lyhyisiin ja selkeisiin kysymyksiin, eli kysythän yhden kysymyksen kerrallaan. Jos asiassa tarvitaan ihmisen apua, osaa Nova ohjata kysymyksen ihmiskollegalleen tai antaa neuvon vaihtoehtoiseen yhteydenottotapaan.
Soita mobiilipankista
Sujuvoittaaksesi asiointiasi suosittelemme soittamaan yrityksen mobiilipankista valmiiksi tunnistautuneena. Kirjaudu Nordea Business -mobiilipankkiin ja valitse näytön alalaidasta kohta Lisää. Soittaessasi mobiilipankista sinun ei tarvitse kertoa y-tunnusta, sillä pystymme helposti katsomaan minkä yrityksen asioilla halutaan asioida.
Tuki-osiossa voit soittaa suoraan Nordea Business Centreen, ja näet myös muut tavat olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Sovelluksesta näet myös reaaliaikaisen odotusajan.
Nordea Business Centre
Nordean yritysasiakkaita palveleva Nordea Business Centre palvelee arkisin klo 8-18. Jos asiasi koskee lainoja, säästämistä tai sijoittamista, olethan meihin yhteydessä arkena klo 8-16:30. Ulkomailta soitettaessa +358 200 2121 (ulkomaan puhelun hinta).
Soittaessasi sinun kannattaa tunnistautua henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, jotta voit hoitaa turvallisesti monia yrityksen pankkiasioita ja voimme palvella sinua nopeammin. Otathan myös edustamasi yrityksen y-tunnuksen valmiiksi esille helpottaaksesi asiointia.
*) pvm = paikallisverkkomaksu, mpm = matkapuhelinmaksu
Nordea Business -asiakasposti
Nordea Business -verkkopankin viestillä voit kysyä kiireettömiä yleisiä tai olemassa oleviin palveluihisi liittyviä kysymyksiä. Verkkopankin viestit ovat myös suojattuja, eli voimme palvella sinua turvallisesti – ethän käytä tavallista sähköpostia pankkiasiointiin. Mikäli haluat avata uusia palveluja tai tehdä sopimusmuutoksia asiakkuuteen, otathan yhteyttä esim. chatin tai puhelinpalvelun kautta, jotta voimme tunnistaa yrityksen edustajan henkilökohtaisesti.
Nordea Omaposti
Omapostin kautta voit lähettää liitteitä tai hoitaa yrityksesi kiireettömiä asioita. Tunnistautuminen Omapostiin onnistuu minkä tahansa suomalaisen pankin henkilöasiakkaan tunnuksien avulla, eli kanava soveltuu myös vahvaa tunnistautumista vaativaan asiointiin.
Yrityksen verkko- tai puhelintapaaminen
Tarpeen vaatiessa, esimerkiksi sijoitus- tai rahoitusasioissa, varaamme sinulle ajan verkkotapaamiseen Nordea Business Centren asiakaspalvelusta. Verkkotapaamiseen osallistutaan Nordea Busineksen kautta. Joissain tapauksissa tarvitsemme sinulta liitetiedostoja asiasi läpikäyntiin. Tällöin on tärkeää, että asiakirjat on toimitettu meille ennen tapaamista. Liitteet voi toimittaa Nordea Omapostin kautta.
Verkkopankin etusivulle tulee linkki tapaamiseen n. 15 minuuttia ennen sovittua aikaa. Tapaamisen tiedot ja linkki löytyvät myös Nordea Business -verkkopankin Tuki-välilehdeltä. Verkkotapaamisessa sinulle näytetään tapaamiseen liittyviä materiaaleja ja laskelmia tietokoneesi näytöllä samalla kun keskustelemme kanssasi pankkiasioistasi.
Tarvitset verkkotapaamiseen tietokoneen, iPad/Android –tabletin tai puhelimen sekä pankkitunnukset. Jos tietokoneessasi ei ole mikrofonia käytettävissä, soitamme sinulle puhelimella. Verkkotapaaminen toimii useimmilla PC- ja Mac -tietokoneilla ja käyttöjärjestelmillä. Suosittelemme ensisijaisesti Google Chrome -selaimen käyttöä.
Sopimusten allekirjoitus
Yritystä koskevat sopimukset tulee allekirjoittaa joko yrityksen nimenkirjoittajan ja/tai muun asianosaisen henkilön toimesta. Riippuen sopimuksen luonteesta, sopimus allekirjoitetaan joko Yrityksen asiakirjat- tai Omaposti -palvelussa. Palvelumme mahdollistavat helpon, nopean ja turvallisen tavan hoitaa pankkiasioita kanssamme.
Kirjaudu palveluihin ja allekirjoita sopimukset.
Muut asiakaspalvelut
Mikäli tarvitset yleistä apua tai neuvontaa yrityksen konekielisissä maksuliikeasioissa, soita yritysten maksuliikeneuvontaan. Yritysten maksuliikeneuvonta palvelee myös kirjanpitäjiä.
Nordea Business MasterCard ja First Card -kortteja koskevissa yleisissä asioissa soita yrityskorttien asiakaspalveluun. Limiitin korotukset sekä korttien avaukset ja lopetukset käsitellään Nordea Business Centressä.