Tunnistautuminen
Näin käytät digitaalista tunnistautumista
Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella kirjaudut yrityksen verkkopankkiin sekä vahvistat tapahtumia verkko- ja mobiilipankissa. Henkilökohtaisella Nordea ID -käyttäjälläsi tai tunnuslukulaitteella kirjaudut Yrityksen asiakirjat -palveluun sekä vahvistat yrityskorttisi verkko-ostokset.
Kortin verkkomaksun vahvistus tapahtuu syöttämällä Käyttäjätunnus -kohtaan henkilökohtainen Nordean verkkopankkisi käyttäjätunnus, jonka jälkeen voit vahvistaa tapahtuman normaalisti Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. Mikäli et ole Nordean henkilöasiakas, voit ottaa Nordea ID -sovelluksen käyttöön valitsemalla asiakkuudeksi 'Minulla on ainoastaan Nordean maksukortti'. Sinun tulee tunnistautua palveluun ensimmäisen kerran toisen pankin henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, jonka jälkeen korttimaksujen vahvistus onnistuu syöttämällä Käyttäjätunnus -kohtaan kortinhalitijan henkilötunnus välimerkin kera, jonka jälkeen tapahtuman vahvistus viimeistellään Nordea ID -sovelluksella.
Uusi Nordea ID -sovellus tai -laite
Kokonaan uuden Nordea ID -sovelluksen aktivointi onnistuu itsepalveluna. Katso tarkemmat ohjeet sovelluksen aktivointiin. Jos käytössäsi ei ole mobiililaitetta, voit tilata korvaavaksi tunnistautumisvälineeksi Nordea ID -laitteen.
Älä jää yhden laitteen varaan
Nordea ID -sovellus kannattaa aktivoida useaan eri älypuhelimeen tai tablettiin, jotta pääset kirjautumaan palveluihin, vaikka laite hajoaisi tai katoaisi.
Nordea ID-sovelluksen aktivointi toiseen laitteeseen QR-koodin avulla.