Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Ajankohtaista yritysasiakkaiden asiakaspalvelusta

Täältä löydät ajankohtaiset tiedot asiakaspalvelun tilanteesta sekä tarvittavat ohjeet itsepalvelukanavien käyttöön.

Keräämme tälle sivulle ajankohtaisen tiedon koronavirustilanteen aiheuttamista muutoksista. Sivulta löydät ohjeita itsepalvelukanavien käyttöön sekä ohjeet lyhennysvapaan ja käyttöpääomarahoituksen hakemiseen.

Hyvä asiakkaamme,

koronaviruksen aiheuttaman tilanteen vuoksi asiakaspalvelumme on ruuhkautunut. Toivomme, että asioit mobiili- tai verkkopankissa kaikissa asioissa, joissa se on mahdollista. Henkilökohtaisten neuvontatapaamisten osalta toivomme, että valitset verkkotapaamisen. Asiakaspalvelijoidemme siirtyessä yhä enemmän puhelinpalveluun mahdollisuudet fyysiseen konttorissa asiointiin muuttuvat. Lue lisää ajankohtaisesta asioinnista täältä. 

Toivomme myös, että et lähettäisi samasta asiasta meille useampia viestejä, koska se lisää ruuhkaa entisestään. Vastaamme kaikkiin viesteihin saapumisjärjestyksessä.  

Puhelinasiakaspalvelun aukiolo muuttuu toistaiseksi - enemmän asiakasneuvojia ruuhka-aikoihin 

Nordean yritysasiakkaita palveleva Nordea Business Centre palvelee maanantaista 30.3.2020 lähtien arkisin klo 8-20. Viikonloppuisin yrityspuheluihin vastaa Tallinnan 24/7 yksikkö klo 9-17 välisenä aikana. Muutos on voimassa toistaiseksi. 

Miksi muutos tehdään?

Koronavirus tilanteen vuoksi asiakaspalvelu on ruuhkautunut ja tällä toimella keskitämme asiakaspalveluhenkilöstöämme asiakaskysynnältään ruuhkaisimpiin ajankohtiin.

Yhteydenottojen määrä Nordea Business Centreen on kasvanut verrattuna normaaliin tilanteeseen, kuten myös kysyntä yrittäjien luottojen järjestelyihin samanaikaisesti, kun poissaoloja on enemmän.  

Tämän sivun alaosassa olevasta listasta näet, mitä palveluita ja toimintoja voit tehdä itse verkkopankissasi. 

Rahoituksen sekä lyhennysvapaan hakeminen

Voit hakea sekä käyttöpääomarahoitusta että lyhennysvapaata yhdellä hakemuksella.

Lue lisää käyttöpääoman rahoituksesta

Hae lyhennysvapaata

Voit hakea lyhennysvapaan 3 tai 6 kuukaudeksi yrityslainaasi, leasing- tai osamaksusopimukseesi. Voit hakea samalla hakemuksella lyhennysvapaata useampaan lainaan.

Hae täältä

Ajankohtaista tietoa koronan vaikutuksista ja muutoksista konttoriverkostossa

Lue lisää muutoksista konttoriverkostossa sekä koronaviruksen vaikutuksista sijoittamiseen ja markkinoihin.

Lue lisää muutoksista konttoriverkostossa

Korona - vaikutukset sijoitusmarkkinoihin

Koronaviruksen leviämisestä lähtenyt levottomuus on heiluttanut markkinoita epätavallisen rajusti. Markkinoiden myllerryksessä maltti on valttia, ja sijoituspäätösten tekemistä helpottaa olennaisen tiedon saaminen.

Lue lisää markkinatilanteesta

Lyhennysvapaa asuntolainaasi

Nordealla on erityinen vastuu tukea asiakkaita ja yhteiskuntaa vaikeina aikoina. Olemme päättäneet tarjota lyhennysvapaita kuukausia henkilö- ja yritysasiakkaillemme, jotka tarvitsevat apuamme koronavirustilanteen takia.

Katso ohjeet lyhennysvapaan hakemiseen

Koronavirus ja korttireklamaatiot

Tutustu ohjeisiimme ennen reklamaation tekoa.

Lue ohjeet täältä

Yrityksen Classic-verkkopankissa:

  • Itsepalveluna tunnuslukusovelluksen aktivointikoodien tilaus
  • Eräsiirtopalvelut ja sähköisten tiliotteiden haku, mikäli palvelut on aktivoitu. Palvelun voit aktioida soittamalla Nordea Business Centreen. 
  • Tehdä maksuja ja tilisiirtoja (SEPA & non-SEPA)
  • Saldotodistuksen nouto, palvelun voit ottaa omatoimisesti käyttöön valikosta Tilit > Saldotodistus
  • Säästämisen asioiden hoito
  • Lainatietojen katselu (yrityksen joustoluoton tiedot löydät yrityksen mobiilipankista)
  • e-laskujen hallinnointi ja lähetys / nouto
  • e-vastuut ja e-vakuudet
  • Tilinpäätösaineiston voit tilata kohdassa Tilinpäätösaineisto kätevästi. Tilauslomakkeella voit tilata yrityksesi tilinpäätösaineiston tilaajalle, konsernin yhtiölle, tilitoimistolle, isännöitsijälle ja tilitarkastajalle
  • Verkkopankin posti (palvelu ruuhkautunut)

Nordea Business-verkkopankissa:

  • Tehdä SEPA-maksuja 
  • Tiliotteiden tulostus
  • Säästämisen asioiden hoito
  • Lainatietojen katselu
  • Chat / Instant-meeting (palvelu ruuhkautunut)
  • Tulossa Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset