Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Ajankohtaista yritysasiakkaiden asiakaspalvelusta

Täältä löydät ajankohtaiset tiedot asiakaspalvelun tilanteesta sekä tarvittavat ohjeet itsepalvelukanavien käyttöön.

Muutoksia konttoripalveluissa 18.3 alkaen

Keräämme tälle sivulle ajankohtaisen tiedon koronavirustilanteen aiheuttamista muutoksista. Sivulta löydät ohjeita itsepalvelukanavien käyttöön sekä ohjeet lyhennysvapaan ja käyttöpääomarahoituksen hakemiseen.

Hyvä asiakkaamme,

koronaviruksen aiheuttaman tilanteen vuoksi asiakaspalvelumme on ruuhkautunut. Toivomme, että asioit mobiili- tai verkkopankissa kaikissa asioissa, joissa se on mahdollista. Henkilökohtaisten neuvontatapaamisten osalta toivomme, että valitset verkkotapaamisen. Asiakaspalvelijoidemme siirtyessä yhä enemmän puhelinpalveluun mahdollisuudet fyysiseen konttorissa asiointiin muuttuvat. Lue lisää täältä. 

Toivomme myös, että et lähettäisi samasta asiasta meille useampia viestejä, koska se lisää ruuhkaa entisestään. Vastaamme kaikkiin viesteihin saapumisjärjestyksessä.  

Yritysten vaihtorahapalveluissa poikkeusjärjestelyjä

Osa konttoriverkostostamme palvelee tällä hetkellä rajoitetusti. Tämä aiheuttaa poikkeusjärjestelyjä yritysten vaihtorahapalveluihin. 

Osassa konttoreista vaihtorahalokeropalvelu on käytettävissä vain ennakkoon sovitulla ajanvarauksella. Katso päivittyvä lista konttoreiden palvelutilanteesta. Voit varata ajan vaihtorahalokerikolla käyntiin soittamalla Nordea Business Centreen (0200 2121). 

Mikäli käteisrahapalveluiden saatavuudessa oman alueesi konttorissa on ongelmia, suosittelemme arvokuljettajan suorakuljetusta. Voit sopia vaihtorahojen kuljetuksesta (esim. 1 kk tarve) suoraan arvokuljettajan kanssa. Vaihtorahat toimitetaan yrityksen toimipisteeseen sopimuksen mukaan.  

Tiedustelut suorakuljetuksista suoraan arvokuljettajilta: 

- Arvokuljettaja Loomis: arvo.kuljetus@fi.loomis.com

- Arvokuljettaja AVARN: myynti@avarn.fi 

Jotta suorakuljetuspalvelu voidaan ottaa käyttöön, tulee yrityksen tehdä veloitusvaltakirja pankin kanssa. Ota yhteyttä Nordea Business Centreen veloitusvaltakirjan tekemiseksi. Valtakirjan voi allekirjoittaa digitaalisesti. Tutustu myös korttimaksamiseen ja muihin digitaalisiin maksuratkaisuihin täällä.

Alla olevasta listasta näet, mitä palveluita ja toimintoja voit tehdä itse verkkopankissasi. 
Puhelinasiakaspalvelun aukiolo muuttuu toistaiseksi - enemmän asiakasneuvojia ruuhka-aikoihin

Nordean yritysasiakkaita palveleva Nordea Business Centre palvelee maanantaista 30.3.2020 lähtien arkisin klo 8-20. Viikonloppuisin yrityspuheluihin vastaa Tallinnan 24/7 yksikkö klo 9-17 välisenä aikana. Muutos on voimassa toistaiseksi.

Miksi muutos tehdään?

Koronavirus tilanteen vuoksi asiakaspalvelu on ruuhkautunut ja tällä toimella keskitämme asiakaspalveluhenkilöstöämme asiakaskysynnältään ruuhkaisimpiin ajankohtiin.

Yhteydenottojen määrä Nordea Business Centreen on kasvanut verrattuna normaaliin tilanteeseen, kuten myös kysyntä yrittäjien luottojen järjestelyihin samanaikaisesti, kun poissaoloja on enemmän.  

Yrityksen Classic-verkkopankissa:

  • Itsepalveluna tunnuslukusovelluksen aktivointikoodien tilaus
  • Eräsiirtopalvelut ja sähköisten tiliotteiden haku, mikäli palvelut on aktivoitu. Palvelun voit aktioida soittamalla Nordea Business Centreen. 
  • Tehdä maksuja ja tilisiirtoja (SEPA & non-SEPA)
  • Saldotodistuksen nouto, palvelun voit ottaa omatoimisesti käyttöön valikosta Tilit > Saldotodistus
  • Säästämisen asioiden hoito
  • Lainatietojen katselu (yrityksen joustoluoton tiedot löydät yrityksen mobiilipankista)
  • e-laskujen hallinnointi ja lähetys / nouto
  • e-vastuut ja e-vakuudet
  • Tilinpäätösaineiston voit tilata kohdassa Tilinpäätösaineisto kätevästi. Tilauslomakkeella voit tilata yrityksesi tilinpäätösaineiston tilaajalle, konsernin yhtiölle, tilitoimistolle, isännöitsijälle ja tilitarkastajalle
  • Verkkopankin posti (palvelu ruuhkautunut)

Nordea Business-verkkopankissa:

  • Tehdä SEPA-maksuja 
  • Tiliotteiden tulostus
  • Säästämisen asioiden hoito
  • Lainatietojen katselu
  • Chat / Instant-meeting (palvelu ruuhkautunut)
  • Tulossa Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset

Hae lyhennysvapaata yrityslainaan

Tarjoamme väliaikaisen lyhennysvapaan 3 tai 6 kuukaudeksi yritysasiakkaille, joiden takaisinmaksukykyyn vaikuttaa koronaviruksen tilanne.

Hae täältä

Rahoituksen sekä lyhennysvapaan hakeminen

Voit hakea sekä käyttöpääomarahoitusta että lyhennysvapaata yhdellä hakemuksella.

Lue lisää käyttöpääoman rahoituksesta

Lyhennysvapaa taloyhtiölainaan

Tarjoamme lyhennysvapaita kuukausia myös taloyhtiöasiakkaillemme, jotka tarvitsevat apuamme koronavirustilanteen takia.

Hae lyhennysvapaata taloyhtiölainaan

Ajankohtaista tietoa koronan vaikutuksista ja muutoksista konttoriverkostossa

Lue lisää muutoksista konttoriverkostossa sekä koronaviruksen vaikutuksista sijoittamiseen ja markkinoihin.

Lue lisää muutoksista konttoriverkostossa

Korona - vaikutukset sijoitusmarkkinoihin

Koronaviruksen leviämisestä lähtenyt levottomuus on heiluttanut markkinoita epätavallisen rajusti. Markkinoiden myllerryksessä maltti on valttia, ja sijoituspäätösten tekemistä helpottaa olennaisen tiedon saaminen.

Lue lisää markkinatilanteesta

Lyhennysvapaa asuntolainaasi

Nordealla on erityinen vastuu tukea asiakkaita ja yhteiskuntaa vaikeina aikoina. Olemme päättäneet tarjota lyhennysvapaita kuukausia henkilö- ja yritysasiakkaillemme, jotka tarvitsevat apuamme koronavirustilanteen takia.

Katso ohjeet lyhennysvapaan hakemiseen

Koronavirus ja korttireklamaatiot

Tutustu ohjeisiimme ennen reklamaation tekoa.

Lue ohjeet täältä