Maksuliikevaltakirja

Digitaalisella maksuliikevaltakirjalla valtuutat esimerkiksi tilitoimiston välittämään maksuliikeaineistoja yrityksesi puolesta.

Näin käytät digitaalista maksuliikevaltakirjaa

Käytä valtakirjaa silloin, kun valtuutat joko tili- tai isännöintitoimiston välittämään maksuliikeaineistoja yrityksesi puolesta. Huom! Valtakirjalle voi merkitä ainoastaan yrityksen eurotilejä. Valuuttatilejä koskevissa palveluiden avauksissa ja muutoksissa ota yhteyttä meihin.

Huomioithan, että prosessi maksuliikevaltakirjan täyttöön ja palveluiden avaukseen riippuu yrityksesi yhtiömuodosta. Katso tarkemmat ohjeet alta.

Mikäli hoidat yrityksesi maksuliikenteen itse ja avaat palvelut omaan käyttöösi, olethan puhelimitse yhteydessä Nordea Business Centreen (0200 2121 pvm/mpm). 

Yritykset (Oy, Tmi, Ay, Ky) - toimi näin:  

Täydennä digitaaliseen lomakkeeseen valtuuttavan yrityksen sekä valtuutetun välittäjän tiedot ja valitse tarvittavat palvelut. Valtakirjan voi täyttää joko yrityksen edustaja itse tai esim. valtuutettava tilitoimisto.

Valtakirjan käsittelyaika on noin 10 pankkipäivää. Viranomaisten vaatimukset asiakkaan tunnistamisesta ja tuntemisesta saattavat joskus viivästyttää palveluiden avaamista. Tästä syystä varaathan päivityksille riittävästi aikaa.

  • Sopimukset lähetetään noin viiden pankkipäivän kuluessa yrityksen edustajalle allekirjoitettavaksi Yrityksen asiakirjat -palveluun.
  • Yrityksen nimenkirjoittajat allekirjoittavat sopimukset sähköisesti. Sopimukset on allekirjoitettava, jotta palvelujen päivitykset astuvat voimaan.
  • Uudet palvelut tulevat yrityksen käyttöön viisi pankkipäivää sen jälkeen kun sopimukset on allekirjoitettu, tai asiakkaan pyynnöstä myöhemmin. 

Huom! Tilitoimisto tai ohjelmistotalo jolla on ollut erikseen sovittu toimintamalli palveluiden avaukseen voi käyttää oheista PDF-valtakirjaa:

Valtakirja maksuliikepalveluiden avaamiseen ja muutoksiin Nordeassa (pdf, 657 KB)Avautuu uuteen ikkunaan

Rekisteröidyt yhdistykset, säätiöt ja taloyhtiöt - toimi näin:

  • Täydennä alla olevaan PDF-lomakkeeseen yrityksesi sekä valtuuttamasi välittäjän tiedot ja valitse tarvittavat palvelut.
  • Tulosta ja allekirjoita lomake.
  • Toimita allekirjoitettu lomake päivitettäväksi lomakkeessa olevien ohjeiden mukaisesti.

Palvelu tulee käyttöön tai ilmoitettu muutos voimaan, kun pankki on päivittänyt tiedot omiin järjestelmiinsä valtakirjan perusteella.

Pyrimme avaamaan palvelut kahden viikon sisällä, mutta viranomaisten vaatimukset asiakkaan tunnistamisesta saattaa joskus viivästyttää palveluiden avaamista. Tästä syystä varaathan päivityksille riittävästi aikaa.

Rekisteröidyt yhdistykset ja Säätiöt: Valtakirja maksuliikepalveluiden avaamiseen ja muutoksiin Nordeassa (pdf, 657 KB)Avautuu uuteen ikkunaan

Taloyhtiöt: Taloyhtiöasiakkaiden valtakirja maksuliikepalveluiden avaamiseen ja muutoksiin Nordeassa (pdf, 712 KB)Avautuu uuteen ikkunaan

Maksuliikevaltakirjan liite, pöytäkirjamalli isännöitsijän vaihtoon (docx, 36 KB)Avautuu uuteen ikkunaan