Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Nordea Omaposti

Omapostilla lähetät kätevästi liitteitä ja vastaanotat-, sekä allekirjoitat sopimuksia Nordean kanssa. Nordean asiakkaana saat meihin yhteyden klikkaamalla verkkopankissa tai mobiilipankissa kohtaa Ota yhteyttä. Tällöin olemme jo tunnistaneet sinut ja voimme hoitaa kätevästi sinun henkilökohtaisia pankkiasioitasi. Voit myös aloittaa chatin, vaikka heti klikkaamalla oikean alakulman chat-kuvaketta.

Nordea Omaposti

Omapostissa voit hoitaa pankkiasioitasi sähköisesti suojatussa ympäristössä

Nordea Omapostissa voit:

  • Vastaanottaa suojatusti Nordean lähettämiä viestejä, tiedotteita, tuoteselosteita ja sopimuksia.
  • Allekirjoittaa sopimuksia ja asiakirjoja sähköisesti Nordean henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi tai muiden pankkien pankkitunnuksilla.
  • Lähettää suojatusti viestejä ja liitetiedostoja Nordealle.
  • Halutessasi tallentaa sopimukset tietokoneellesi tai tulostaa. Kaikki sähköisesti allekirjoitetut sopimukset ja tiedostot arkistoituvat kätevästi Omapostiin ja sinun ei itse tarvitse huolehtia arkistoinnista.
  • Tarkistaa kaikki allekirjoittamasi sopimukset.
  • Tarkastella aikaisempia viestejä ja sopimuksia.

Miten pääsen Omapostiin?

Pääset Omapostiin nordea.fi/omaposti -osoitteen kautta. Kirjautumislinkki Omaposti-palveluun on tämän sivun oikeassa laidassa kohdassa 'Kirjaudu'.

  • Verkko- ja mobiilipankki ovat ensisijaiset kanavat niille asiakkaillemme, joilla on Nordean pankkitunnukset.
  • Nordea.fi:n kautta palveluun pääsevät myös ne asiakkaat, joilla ei ole Nordean pankkitunnuksia.
  • Omapostia voivat käyttää myös muiden pankkien asiakkaat. Omapostia käyttääksesi sinulla on oltava Nordean tai muun suomalaisen pankin voimassaolevat verkkopankkitunnukset (TUPAS-tunnukset). TUPAS on suomalaisten pankkien tarjoama palvelu vahvaan sähköiseen tunnistamiseen.

Mitä tarvitset Omapostin käyttöön?

  • Omapostin käyttö edellyttää sinulta voimassa olevia suomalaisen pankin pankkitunnuksia.
  • Huomaathan, ettei pankkitunnusten ei tarvitse olla Nordeasta.
  • TUPAS-tunnistautuminen mahdollistaa Omapostin käytön myös muiden pankkien asiakkaille sillä edellytyksellä, että asiakkaasta merkintä järjestelmästämme.
  • Tietojen löytyminen ei vaadi sinulta voimassaolevaa asiakkuutta. 

Mistä löydän allekirjoitettavat asiakirjat?

  • Kohdasta ”Allekirjoitettavat sopimukset” löydät sopimukset palveluista, joiden tekemisestä olet sopinut Nordean kanssa, ja joita koskevat sopimukset on nyt lähetetty sinulle allekirjoitettavaksi. 
  • Samassa kohdassa on myös näihin palveluihin sovellettavia ehtoja ja muita dokumentteja, jotka muodostavat osan sopimuksesta tai on lähetettävä sinulle ennen sopimuksen tekemistä. 
  • Ennen kuin allekirjoitat dokumentteja, tutustu kaikkiin sinulle lähetettyihin dokumentteihin kohdassa ”Allekirjoitettavat sopimukset”. Näin varmistamme, että dokumenttien sisältö vastaa kanssasi sovittua. 
  • Ilmoita Nordealle, jos dokumenttien sisältö ei vastaa sitä, mistä olet Nordean kanssa sopinut. 

Miten allekirjoitan sähköisesti?

  • Pääset tarkastelemaan ja  allekirjoittamaan painamalla  “Allekirjoita”-painiketta. 
  • Dokumenttien sähköinen allekirjoitus tehdään henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi (Nordea Tunnusluvut –sovellus, tunnuslukulaite tai tunnuslukukortti) tai muiden pankkien pankkitunnuksilla.
  • Allekirjoittamalla dokumentit sähköisesti annat dokumentissa mainitut vahvistukset. Annettavat vahvistukset määräytyvät palvelukohtaisesti. 
  • Vahvistat esimerkiksi, että olet tutustunut palvelun ehtoihin ja olet vastaanottanut asiakirjassa luetteloidut muut dokumentit. 
  • Lisäksi allekirjoittamalla dokumentit sähköisesti vahvistat esimerkiksi, että tehty hakemus / sopimus / sitoumus sitoo sinua ehtojensa mukaisesti ja sitoudut maksamaan sovitut palkkiot ja palvelusta veloitettavat maksut. Dokumenteissa on myös ohjeet siitä, kuinka sinun on meneteltävä, jos haluat käyttää mahdollista peruutusoikeuttasi.

Mistä löydän muut asiakirjat ja viestit?

  • Kohdasta ”Muut asiakirjat ja viestit” löydät  sinulle tutustuttavaksi tai tiedoksi lähetettyjä dokumentteja. 
  • Tästä kohdasta löydät myös jo aikaisemmin allekirjoittamasi dokumentit sekä vanhentuneet ja hylkäämäsi dokumentit. 
  • Saapuneen viestin tunnistat myös siitä, että se on merkitty ”Viesti”-otsakkeella. 
  • Huomaathan, että sivun yläreunassa hakukentän yhteydessä olevalla alasvetovalikolla voit myös suodattaa sivun sisältöä mm. viestien ja sopimusten välillä. 

Mikäli sinulla on kysyttävää dokumenteista tai niiden sisällöstä, ole yhteydessä Nordeaan. 

Digitaalinen postilaatikko

Valitse alasvetovalikosta haluamasi pankki ja tunnistaudu henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi.

Kirjaudu Omapostiin Avautuu uuteen ikkunaan