Nordea Omaposti

Nordea Omapostilla vastaanotat ja allekirjoitat sopimuksia sekä lähetät asiakirjoja. Omaposti löytyy mobiili- ja verkkopankissa kohdasta Tuki.

Omapostissa voit hoitaa pankkiasioitasi sähköisesti suojatussa ympäristössä

Nordean Omapostissa voit:

  • vastaanottaa suojatusti Nordean lähettämiä viestejä, tiedotteita, tuoteselosteita ja sopimuksia.
  • allekirjoittaa sopimuksia ja asiakirjoja sähköisesti Nordean henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi tai muiden pankkien pankkitunnuksilla.
  • lähettää suojatusti viestejä ja asiakirjoja Nordeaan. Katso asiakirjojen lähetystä koskevat ohjeet sivun kohdasta "Viestien ja liitetiedostojen lähetys Omapostilla".
  • tarkistaa kaikki allekirjoittamasi sopimukset.
  • tarkastella aikaisempia viestejä ja sopimuksia

Kaikki sähköisesti allekirjoitetut sopimukset ja tiedostot arkistoituvat kätevästi Omapostiin, eikä sinun tarvitse huolehtia arkistoinnista. Halutessasi voit tallentaa sopimukset tietokoneellesi tai tulostaa. 

Ethän lähetä Omapostin kautta sijoitustoimeksiantoja, ellemme ole sinua erityisesti  neuvoneet niin tekemään. 

Omapostiin kirjaudut pankkitunnuksilla

  • Omapostia käyttääksesi sinulla on oltava Nordean tai muun suomalaisen pankin voimassaolevat verkkopankkitunnukset.
  • Kun olet Nordean asiakas, kirjaudut Omapostiin kätevimmin verkko- tai mobiilipankin kautta.
  • Jos olet muun pankin asiakas, kirjaudut Omapostiin nordea.fi/omaposti -osoitteen kautta. Kirjautumislinkki Omaposti-palveluun on tämän sivun oikeassa laidassa kohdassa 'Kirjaudu'.
  • Nordea.fi:n kautta palveluun pääsevät myös ne asiakkaat, joilla ei ole Nordean pankkitunnuksia.
  • Kun kirjaudut Omapostiin, tieto tunnistautumisestasi tallentuu järjestelmiimme. 

Mistä löydän allekirjoitettavat asiakirjat?

  • Kohdasta ”Allekirjoitettavat sopimukset” löydät sopimukset palveluista, joiden tekemisestä olet sopinut Nordean kanssa, ja joita koskevat sopimukset on nyt lähetetty sinulle allekirjoitettavaksi. 
  • Samassa kohdassa on myös näihin palveluihin sovellettavia ehtoja ja muita dokumentteja, jotka muodostavat osan sopimuksesta tai on lähetettävä sinulle ennen sopimuksen tekemistä. 
  • Ennen kuin allekirjoitat dokumentteja, tutustu kaikkiin sinulle lähetettyihin dokumentteihin kohdassa ”Allekirjoitettavat sopimukset”. Näin varmistamme, että dokumenttien sisältö vastaa kanssasi sovittua. 
  • Ilmoita Nordealle, jos dokumenttien sisältö ei vastaa sitä, mistä olet Nordean kanssa sopinut. 

Miten allekirjoitan sähköisesti?

  • Pääset tarkastelemaan ja  allekirjoittamaan painamalla  “Allekirjoita”-painiketta. 
  • Dokumenttien sähköinen allekirjoitus tehdään henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi; Nordean tunnuslukusovelluksella, tunnuslukulaitteella tai muiden pankkien pankkitunnuksilla.
  • Allekirjoittamalla dokumentit sähköisesti annat dokumentissa mainitut vahvistukset. Annettavat vahvistukset määräytyvät palvelukohtaisesti. 
  • Vahvistat esimerkiksi, että olet tutustunut palvelun ehtoihin ja olet vastaanottanut asiakirjassa luetteloidut muut dokumentit. 
  • Lisäksi allekirjoittamalla dokumentit sähköisesti vahvistat esimerkiksi, että tehty hakemus / sopimus / sitoumus sitoo sinua ehtojensa mukaisesti ja sitoudut maksamaan sovitut palkkiot ja palvelusta veloitettavat maksut. Dokumenteissa on myös ohjeet siitä, kuinka sinun on meneteltävä, jos haluat käyttää mahdollista peruutusoikeuttasi.
  • Allekirjoitettuasi dokumentit, poistu Omapostista sulkemalla selaimen välilehti yläreunassa olevalla X-painikkeella.
  • Tyhjennä välimuisti aina, kun olet käyttänyt verkkopankkia yhteiskäyttöisellä tietokoneella. Kun laita on vain sinun omassa käytössäsi, ei välimuistin tyhjentäminen ole tarpeen.

Mistä löydän muut asiakirjat ja viestit?

  • Kohdasta ”Muut asiakirjat ja viestit” löydät  sinulle tutustuttavaksi tai tiedoksi lähetettyjä dokumentteja.
  • Tästä kohdasta löydät myös jo aikaisemmin allekirjoittamasi dokumentit sekä vanhentuneet ja hylkäämäsi dokumentit.
  • Saapuneen viestin tunnistat myös siitä, että se on merkitty ”Viesti”-otsakkeella.
  • Huomaathan, että sivun yläreunassa hakukentän yhteydessä olevalla alasvetovalikolla voit myös suodattaa sivun sisältöä mm. viestien ja sopimusten välillä.
  • Luettuasi asiakirjan, sulje selaimen välilehti yläreunassa olevalla X-painikkeella.
  • Tyhjennä välimuisti aina, kun olet käyttänyt verkkopankkia yhteiskäyttöisellä tietokoneella. Kun laite on vain sinun omassa käytössäsi, ei välimuistin tyhjentäminen ole tarpeen.

Mikäli sinulla on kysyttävää dokumenteista tai niiden sisällöstä, ole yhteydessä Nordeaan.

Viestien ja liitetiedostojen lähetys Omapostilla

Omapostissa voit lähettää suojatusti viestejä ja liitetiedostoja Nordealle.

Yhteen viestiin voi liittää enintään 5 liitettä ja yhden tiedoston enimmäiskoko saa olla enintään 5 Mb. Huomioithan, että emme pysty aukaisemaan salasanalla suojattuja tai ZIP-tiedostoja. 

Jos sinulla on enemmän kuin 5 liitettä, lähetä ne uudella viestillä. Kirjoita jokaisen viestin alkuun, kuinka monta liitettä olet kaiken kaikkiaan lähettämässä. Näin varmistamme, että kaikki viestit liitteineen käsitellään saman aikaisesti.

Mikäli lähetys epäonnistuu, voit kopioida kirjoittamasi viestin "lähetetyt viestit" kansiosta uuteen viestiin.

Digitaalinen postilaatikko

Valitse valikosta haluamasi pankki ja tunnistaudu henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi.

Kirjaudu Omapostiin Avautuu uuteen ikkunaan