Tarvitsetko digitukea?

Saat näiltä sivuilta apua erityisesti silloin, kun digitaalisten palveluiden käyttö tai käyttöönotto tuntuu vieraalta. Autamme sinut alkuun, jotta pääset hoitamaan päivittäiset pankkiasiasi helposti ja turvallisesti.

Hoida pankkiasiat itse kotoa käsin

Aikaisemmin laskujen maksaminen, rahan siirtäminen tililtä ja muut pankkiasiat hoidettiin pankin konttorissa. Nyt pankkiasiat voit hoitaa omassa rauhassa ja omaan tahtiin, eikä kukaan ulkopuolinen pääse näkemään tilitietojasi, salasanoja tai muuta tärkeää.  

Monet muutkin arjessa tarvittavat palvelut ovat siirtyneet verkkoon, joten oma osaaminen kannattakin nyt varmistaa. Digitaalisten palveluiden käyttö on turvallista, kun tunnusluvut ovat vain sinun tiedossasi. 

  • Pankkitunnukset toimivat myös muissa digitaalisissa palveluissa, kuten OmaKanta, Kela, OmaVeroja poliisin palvelut.
  • Mobiili- tai verkkopankin avulla hoidat kaikki päivittäiset pankkiasiasi omaan aikatauluusi sopien.
  • Mobiilipankin käyttäjänä saat edullisimmat hintamme päivittäispalveluista.
Lue tarkemmin Mobiili Plus -pakettien hinnoista

Kirjautuminen vanhaan verkkopankkiin on muuttunut - kirjauduthan ensi kerralla uuteen!

Uudesta verkkopankista löydät tuttuja toimintoja uudessa ulkoasussa. Kirjaudut uuteen verkkopankkiin Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. 

Vanhaan verkkopankkiin voit kirjautua vain tunnuslukukortilla tai salasanalla.

Nordea Tabletti helpottamaan arkea

Tabletin voit tilata soittamalla Nordean asiakaspalveluun 0200 3000 (pvm/mpm). Neuvoja lähettää sinulle tekstiviestin, jolla voit noutaa tabletin DNA Kaupasta. Valitsemasi pankkisovellukset asennetaan tablettiin DNA Kaupassa valmiiksi. Poikkeustilanteessa tabletin voi noutaa DNA-kaupasta myös asiakkaamme läheinen.

relaxed man in sofa with tablet small overlay

Vinkki

Tiesitkö, että tietokoneella voit  suurentaa  minkä tahansa  verkkosivun kokoa luettavuuden parantamiseksi? 

  • Suurentaaksesi sivun kokoa paina ja pidä pohjassa Ctrl-näppäintä ja paina +-näppäintä.
  • Pienentääksesi sivun kokoa paina ja pidä pohjassa Ctrl-näppäintä ja paina --näppäintä.
  • Palauttaaksesi sivun koon normaaliksi paina ja pidä pohjassa Ctrl-näppäintä ja paina 0-näppäintä.

Mobiililaitteisiin on ohjelmoitu valmiiksi käyttöä helpottavia ominaisuuksia, kuten suurennettu teksti, suuret kuvakkeet ja näytön kirkkaus. Ominaisuudet voit ottaa käyttöön laitteen asetuksissa.

Digisanasto

Tunnistautuminen

Henkilöllisyyden todistamista asioidessasi mobiilipankissa, verkkopankissa, soittaessasi Nordea Asiakaspalveluun tai kirjautuessasi kolmansien osapuolien palveluihin, esimerkiksi Kelaan tai Omakantaan. Tunnistautumiseen tarvitset henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja PIN-koodin.

Käyttäjätunnus 

Numerosarja, jonka syötät ensimmäisenä, kun kirjaudut verkkopankkiin, mobiilipankkiin tai soitat Nordea Asiakaspalveluun. Tarvitset käyttäjätunnusta myös Nordea ID -sovelluksen aktivoinnissa. Käyttäjätunnuksen saat, kun sinulle avataan verkkopankkisopimus. Käyttäjätunnus on henkilökohtainen eikä sitä pidä luovuttaa kenellekään. 

PIN-koodi tunnistautuessa

Numerokoodi, jonka näppäilet Nordea ID –sovellukseen tai tunnuslukulaitteeseen, kun kirjaudut verkkopankkiin, mobiilipankkiin tai kolmansien osapuolien palveluihin. Numerokoodi on henkilökohtainen eikä sitä pidä luovuttaa kenellekään.

Nordea ID -sovellus

Älypuhelimeen tai tablettiin sovelluskaupasta ladattava, tunnistautumiseen käytettävä sovellus. 

Nordea ID –sovelluksen aktivointikoodi

10-numeroinen koodi, jota tarvitset ottaessasi Nordea ID –sovelluksen käyttöön.

Kirjautumistunniste

Lisää tunnistautumisen turvallisuutta. Kirjautumistunnisteen avulla varmistut siitä, että olet kirjautumassa juuri sinne minne oli tarkoituskin. Sinun ei tarvitse kirjoittaa mitään itse, vaan ainoastaan tarkistaa, että kirjautumistunnisteet ovat samat kirjautumissivulla ja Nordea ID -sovelluksen näytöllä.

QR-koodi

QR-koodi on ruutukoodi, johon on koodattu tietoa. QR-koodin sisältö luetaan mobiililaitteella. Nordea ID –sovelluksessa on käytössä QR-koodilla kirjautuminen. QR-koodi sisältää kaikki tunnistautumiseen tarvittavat tiedot. Kertakäyttöisen QR-koodin avulla pääset kirjautumaan verkkopankkiin ja kolmansien osapuolten palveluihin syöttämättä käyttäjätunnustasi.  

Tunnuslukulaite  

Nordean asiakaspalvelusta tilattava tunnistautumiseen käytettävä laite.

Mobiilipankki   

Älypuhelimeen tai tablettiin sovelluskaupasta ladattava sovellus, jonka avulla hoidat pankkiasiasi turvallisesti puhelimella tai tabletilla.

Verkkopankki

Internetissä toimiva Nordean palvelu, jossa voit hoitaa pankkiasiat turvallisesti. Verkkopankkiin kirjaudut osoitteessa www.nordea.fi.

Nordea Asiakaspalvelu

Täyden palvelun pankkikonttori, johon voit olla yhteydessä puhelimitse 0200 3000 (pvm/mpm). Saat neuvoja pankkiasioiden hoitoon ja neuvojamme hoitavat myös puhelimitse pankkiasioitasi, kun olet tunnistautunut soittaessasi. Puhelu maksaa normaalin matkapuhelun tai paikallispuhelun hinnan, Nordea ei veloita soitosta ylimääräistä kulua.