Tarvitsetko digitukea?

Saat näiltä sivuilta apua erityisesti silloin, kun digitaalisten palveluiden käyttö tai käyttöönotto tuntuu vieraalta. Autamme sinut alkuun, jotta pääset hoitamaan päivittäiset pankkiasiasi helposti ja turvallisesti.

Hoida pankkiasiat itse kotoa käsin

Aikaisemmin laskujen maksaminen, rahan siirtäminen tililtä ja muut pankkiasiat hoidettiin pankin konttorissa. Nyt pankkiasiat voit hoitaa omassa rauhassa ja omaan tahtiin, eikä kukaan ulkopuolinen pääse näkemään tilitietojasi, salasanoja tai muuta tärkeää.  

Monet muutkin arjessa tarvittavat palvelut ovat siirtyneet verkkoon, joten oma osaaminen kannattakin nyt varmistaa. Digitaalisten palveluiden käyttö on turvallista, kun tunnusluvut ovat vain sinun tiedossasi. 

  • Pankkitunnukset toimivat myös muissa digitaalisissa palveluissa, kuten OmaKanta, Kela, OmaVeroja poliisin palvelut.
  • Mobiili- tai verkkopankin avulla hoidat kaikki päivittäiset pankkiasiasi omaan aikatauluusi sopien.
  • Mobiilipankin käyttäjänä saat edullisimmat hintamme päivittäispalveluista.
Lue tarkemmin Mobiili Plus -pakettien hinnoista

Nordea Tabletti helpottamaan arkea

Tabletin voit tilata soittamalla Nordean asiakaspalveluun 0200 3000 (pvm/mpm). Neuvoja lähettää sinulle tekstiviestin, jolla voit noutaa tabletin DNA Kaupasta. Valitsemasi pankkisovellukset asennetaan tablettiin DNA Kaupassa valmiiksi. Poikkeustilanteessa tabletin voi noutaa DNA-kaupasta myös asiakkaamme läheinen.

relaxed man in sofa with tablet small overlay

Vinkki

Tiesitkö, että tietokoneella voit  suurentaa  minkä tahansa  verkkosivun kokoa luettavuuden parantamiseksi? 

  • Suurentaaksesi sivun kokoa paina ja pidä pohjassa Ctrl-näppäintä ja paina +-näppäintä.
  • Pienentääksesi sivun kokoa paina ja pidä pohjassa Ctrl-näppäintä ja paina --näppäintä.
  • Palauttaaksesi sivun koon normaaliksi paina ja pidä pohjassa Ctrl-näppäintä ja paina 0-näppäintä.

Mobiililaitteisiin on ohjelmoitu valmiiksi käyttöä helpottavia ominaisuuksia, kuten suurennettu teksti, suuret kuvakkeet ja näytön kirkkaus. Ominaisuudet voit ottaa käyttöön laitteen asetuksissa.

Digisanasto

Käyttäjätunnus

Numerosarja, joka syötetään ensimmäisenä, kun kirjaudutaan verkkopankkiin tai mobiilipankkiin tai soitetaan asiakaspalveluun. Käyttäjätunnus on henkilökohtainen eikä sitä pidä luovuttaa kenellekään

PIN-koodi / Tunnusluku  

Numerokoodi, joka näppäillään pyydettäessä, kun kirjaudutaan verkkopankkiin tai mobiilipankkiin ja myös automaattiin rahaa nostettaessa tai maksupäätteeseen pankkikortilla maksettaessa. Numerokoodi on henkilökohtainen eikä sitä pidä luovuttaa kenellekään

Tunnistautuminen  

Tunnistautuminen tarkoittaa henkilöllisyyden todistamista hoitaessasi pankkiasioita mobiilipankissa tai verkkopankissa tai soittaessasi Nordea Asiakaspalveluun.   

Tunnuslukulaite 

Nordean asiakaspalvelusta tilattava tunnistautumiseen käytettävä laite.

Tunnuslukusovellus 

Älypuhelimeen tai tablettiin sovelluskaupasta ladattava, tunnistautumiseen käytettävä sovellus. 

Mobiilipankki  

Älypuhelimeen tai tablettiin sovelluskaupasta ladattava sovellus, jonka avulla hoidat pankkiasiasi turvallisesti puhelimella tai tabletilla.  

Verkkopankki  

Internetissä toimiva Nordean palvelu, jossa voit hoitaa pankkiasiat turvallisesti. Verkkopankkiin kirjaudut osoitteessa www.nordea.fi. 

Nordea Asiakaspalvelu  

Täyden palvelun pankkikonttori, johon olet yhteydessä puhelimitse 0200 3000. Saat neuvoja pankkiasioiden hoitoon ja neuvojamme hoitavat myös puhelimitse pankkiasioitasi, kun olet tunnistautunut soittaessasi. Puhelu maksaa normaalin matkapuhelun tai paikallispuhelun hinnan, Nordea ei veloita ylimääräistä kulua, kun soitat.

Oliko tästä sivusta hyötyä - löysitkö etsimäsi tiedon?