Tunnistautuminen
Henkilöllisyyden todistamista asioidessasi mobiilipankissa, verkkopankissa, soittaessasi Nordea Asiakaspalveluun tai kirjautuessasi kolmansien osapuolien palveluihin, esimerkiksi Kelaan tai Omakantaan. Tunnistautumiseen tarvitset henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja PIN-koodin.
Käyttäjätunnus
Numerosarja, jonka syötät ensimmäisenä, kun kirjaudut verkkopankkiin, mobiilipankkiin tai soitat Nordea Asiakaspalveluun. Tarvitset käyttäjätunnusta myös Nordea ID -sovelluksen aktivoinnissa. Käyttäjätunnuksen saat, kun sinulle avataan verkkopankkisopimus. Käyttäjätunnus on henkilökohtainen eikä sitä pidä luovuttaa kenellekään.
PIN-koodi tunnistautuessa
Numerokoodi, jonka näppäilet Nordea ID –sovellukseen tai tunnuslukulaitteeseen, kun kirjaudut verkkopankkiin, mobiilipankkiin tai kolmansien osapuolien palveluihin. Numerokoodi on henkilökohtainen eikä sitä pidä luovuttaa kenellekään.
Nordea ID -sovellus
Älypuhelimeen tai tablettiin sovelluskaupasta ladattava, tunnistautumiseen käytettävä sovellus.
Nordea ID –sovelluksen aktivointikoodi
10-numeroinen koodi, jota tarvitset ottaessasi Nordea ID –sovelluksen käyttöön.
Kirjautumistunniste
Lisää tunnistautumisen turvallisuutta. Kirjautumistunnisteen avulla varmistut siitä, että olet kirjautumassa juuri sinne minne oli tarkoituskin. Sinun ei tarvitse kirjoittaa mitään itse, vaan ainoastaan tarkistaa, että kirjautumistunnisteet ovat samat kirjautumissivulla ja Nordea ID -sovelluksen näytöllä.
QR-koodi
QR-koodi on ruutukoodi, johon on koodattu tietoa. QR-koodin sisältö luetaan mobiililaitteella. Nordea ID –sovelluksessa on käytössä QR-koodilla kirjautuminen. QR-koodi sisältää kaikki tunnistautumiseen tarvittavat tiedot. Kertakäyttöisen QR-koodin avulla pääset kirjautumaan verkkopankkiin ja kolmansien osapuolten palveluihin syöttämättä käyttäjätunnustasi.
Tunnuslukulaite
Nordean asiakaspalvelusta tilattava tunnistautumiseen käytettävä laite.
Mobiilipankki
Älypuhelimeen tai tablettiin sovelluskaupasta ladattava sovellus, jonka avulla hoidat pankkiasiasi turvallisesti puhelimella tai tabletilla.
Verkkopankki
Internetissä toimiva Nordean palvelu, jossa voit hoitaa pankkiasiat turvallisesti. Verkkopankkiin kirjaudut osoitteessa www.nordea.fi.
Nordea Asiakaspalvelu
Täyden palvelun pankkikonttori, johon voit olla yhteydessä puhelimitse 0200 3000 (pvm/mpm). Saat neuvoja pankkiasioiden hoitoon ja neuvojamme hoitavat myös puhelimitse pankkiasioitasi, kun olet tunnistautunut soittaessasi. Puhelu maksaa normaalin matkapuhelun tai paikallispuhelun hinnan, Nordea ei veloita soitosta ylimääräistä kulua.