Muut yksilön oikeudet
            Tietoihin pääsyä koskevan oikeuden lisäksi sinulla on seuraavat Nordean käsittelemiin henkilötietoihin liittyvät yksilön oikeudet.
Jos haluat käyttää alla lueteltuja oikeuksiasi, pyynnöt arvioidaan tilanne- ja tapauskohtaisesti. Huomioithan, että voimme myös säilyttää ja käyttää tietojasi, jos se on tarpeen lainsäädännön velvoitteiden noudattamiseksi, riita-asioiden ratkaisemiseksi tai sopimusten täytäntöön panemiseksi.
Oikeus pyytää tietojen poistamista
Sinulla on oikeus pyytää tietojesi poistamista seuraavissa tapauksissa:
- henkilötietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin tai joita varten niitä muutoin käsiteltiin
- peruutat suostumuksesi tietojen käsittelyyn eikä käsittelylle ole muuta perusteltua syytä 
- vastustat tietojen käsittelyä eikä käsittelyn jatkamiselle ole mitään perusteltua syytä
- vastustat tietojen käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksissa
- tietojen käsittely on lainvastaista
- henkilötiedot on poistettava unionin oikeuteen tai jäsenvaltion lainsäädäntöön perustuvan rekisterinpitäjään sovellettavan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi
- kyse on alaikäisen henkilötiedoista, jotka on kerätty tietoyhteiskunnan palvelujen tarjoamisen yhteydessä.
Oikeus tietojen siirrettävyyteen
Sinulla on oikeus saada meille antamasi henkilötiedot koneellisesti luettavassa muodossa. Tämä oikeus koskee henkilötietoja, joita on käsitelty ainoastaan automaattisesti ja suostumuksen tai sopimuksen täytäntöön panemisen perusteella.
Tilitapahtumasi ovat jo nähtävissäsi Nordean verkkopankissa koneellisesti luettavassa muodossa (CSV (Excel) milloin tahansa.
Tiedot voidaan myös siirtää meiltä toiselle rekisterinpitäjälle, mikäli se on turvallista ja teknisesti mahdollista.
Oikeus vastustaa oikeutettuun etuumme perustuvaa henkilötietojen käsittelyä
Sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä, mukaan lukien tähän käsittelyyn perustuvaa suoramarkkinointia ja profilointia.
Meillä on oikeutettu etu anonymisoida taloudellisia ja demografisia tietoja, jotta voimme koota tilastoja tuotteiden ja palveluiden kehittämistarkoituksiin. Tilastoja voidaan jakaa julkisen ja yksityisen sektorin yrityksille. Jos sinulla on Nordean myöntämä kortti, voit vastustaa korttitapahtumiesi ja demografisten tietojesi anonymisointia ilman, että se vaikuttaa käyttämiisi Nordean palveluihin.
Oikeus peruuttaa suostumus
Kun tietojen käsittelyn oikeusperuste on antamasi suostumus, sinulla on oikeus peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa. Kun Nordea pyytää suostumustasi, pyyntö sisältää tietoa oikeudesta peruuttaa suostumuksesi.
Voit hallinnoida joitakin suostumuksiasi Nordean verkko- tai mobiilipankissa milloin vain.
Oikeus rajoittaa henkilötietojen käsittelyä
Sinulla on oikeus rajoittaa henkilötietojesi käsittely vain tietojen säilyttämiseen, jos kiistät rekisteröimiemme henkilötietojen oikeellisuuden tai henkilötietojen käsittelyn lainmukaisuuden, jos olet vastustanut henkilötietojen käsittelyä oikeuksiesi mukaisesti tai jos olet oikeutettu henkilötietojen poistamiseen mutta tarvitset niitä oikeusvaateen puolustamiseksi.
Vaikka henkilötietojesi käsittelyä olisi rajoitettu yllä kuvatun mukaisesti, Nordea voi silti käsitellä henkilötietojasi muilla tavoilla, jos se on tarpeen oikeusvaateen täytäntöön panemiseksi tai jos olet antanut siihen suostumuksesi.
Oikeus pyytää korjausta virheellisiin tai puutteellisiin tietoihin
Jos hallussamme olevat henkilötietosi ovat virheellisiä tai puutteellisia, sinulla on oikeus pyytää tietojen korjaamista, ellei lainsäädäntö sitä rajoita.
Toimi näin
- Kirjaudu Nordea Omapostiin käyttämälläsi tunnistusvälineellä. 
- Kuvaile Uusi viesti -kentässä, mitä yksilön oikeutta ja henkilötietoja pyyntö koskee. Jos pyyntö koskee myös yrityksiin liittyviä henkilötietojasi, kirjoita pyyntöön yrityksen nimi ja Y-tunnus.
 Huomioi seuraavat asiat korttitapahtumatietojen anonymisoinnin vastustamisessa: Luettele kaikki korttinumerot, joita et halua sisällyttää analyysiin. Jos kyseessä on yhdistelmäkortti, kirjoita sekä luotto- että pankkikortin numero. Kun pyyntösi on lähetetty, Nordea ei enää analysoi pyynnössä yksilöityjen korttien tietoja.
- Lähetä pyyntösi.
Lähetämme vastauksen Nordea Omapostiin 1 kuukauden kuluessa pyyntösi vastaanottamisesta.
Kun lähetät pyynnön tämän kanavan kautta, vastaus sisältää seuraavien Nordea-konsernin yksiköiden käsittelemät henkilötiedot: Nordea Bank Oyj, Nordea Kiinnitysluottopankki Oyj, Nordea Rahoitus Suomi Oy, Tukirahoitus Oy, Nordea Henkivakuutus Suomi Oy ja Nordea Securities LLC.